Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eh.. vilken dag sitter dina indianer i kanoten?
Haha! Va?Eh.. vilken dag sitter dina indianer i kanoten?
Superfin klocka!
Tycker jag med, dessutom kan man ha både silver och guld smycken på sig samtidigt utan att det ser dumt ut.Two tone är ultimat och passar till allt!
På vilka modeller finns de roulett datum? eller va de ett tillval förr?
För nu finns de väl på alla nya?
På vilka modeller finns de roulett datum? eller va de ett tillval förr?
För nu finns de väl på alla nya?
Nu blev jag sjukt sugen på att komplettera med en Daydate också.Nu kom den!
Tänkte byta tavla på den till blå stickdial men är väldigt nöjd med den vita så den får vara kvar ett tag.
Update:Jag har upptäckt en störande detalj på min nya klocka, ändlänkarna är lite ojämna precis där de möter boetten. Det gäller den högra delen av ändlänken både kl 6 och 12.
Har jämfört med massa bilder i tråden men tycker det ser ut som att de sitter med perfekt höjd mot boetten på alla andra klockor. Hoppas ni ser vad jag menar!
Klockan i fråga är en 116200, uttagen i april -18.
Superfin med vit tavla!Tankarna att byta tavla är som bortblåsta. Trevligt med vitt i det stundande höstmörkret.
Tänkte exakt samma när jag först fick den med svart tavla. Låt den vara! När du väl byter så blir du kär på nytt!Nu kom den!
Tänkte byta tavla på den till blå stickdial men är väldigt nöjd med den vita så den får vara kvar ett tag.
Bandhornen var väldigt polerade på den där. Hade hellre köpt den @hook har till salu:Hej,
Aldrig skaffat mig en Rolex, aldrig riktigt fattat hypen men tänkte att är ja klockintresserad så måste jag ju äga en rackabajsare
Jag har letat runt på chrono24 men så dök denna upp på forumet;
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-ref-1601-2-ton-steel-and-gold.97109/
Hur orolig bör man vara för att claspen har märkning 6251h (hittar nästan bara ståljubilee med denna märkning = får mig att tro att claspen inte är original till bandet?)
Är det ett ok exemplar? Jag hoppas ju att jag hittat en härlig instegsrolex att behålla i min minisamling. Jag är även medveten om att det är en djungel och att man bör fråga först, köpa den... Dock fungerar inte jag själv så
Tacksam för info
Bandhornen var väldigt polerade på den där. Hade hellre köpt den @hook har till salu:
https://klocksnack.se/threads/rolex-16013.97210/
Eller har du redan köpt den du länkade? Lite oklart.