• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Känner att det är dags att bidra lite till denna tråd. DJ 16014.
20181005_105759.jpg

Tjena.
Blev kontaktad av en herre på forumet (skriver inte ut namn) då jag har en köpes annons ute på KS. Han säger sig kunna fixa en datejust 36 (precis så som jag vill ha den med fluted, rail samt Jubilee och blå tavla)

Klockan ska vara helt ny, full set (plast kvar) från svensk AD, och han, säger sig kunna få fram den om en vecka ungefär.

Är detta vanligt? Att någon kan "fixa" nya klockor på detta vis? Eller bör jag kliva av?
Till saken hör också att vi båda har rätt fattigt med referenser här på KS.

Om ni tycker att det hela känns legit, vad bör jag titta på för att kontrollera äktheten, samt att allt i en full set följer med?

Har funderat på att föreslå att göra upp affär hos valfri svensk Rolex AD för detta, alternativt ta med en polare som värderar klockor på kaplans.
Hör gärna vad ni har att säga om detta :)

Tjena.
Blev kontaktad av en herre på forumet (skriver inte ut namn) då jag har en köpes annons ute på KS. Han säger sig kunna fixa en datejust 36 (precis så som jag vill ha den med fluted, rail samt Jubilee och blå tavla)

Klockan ska vara helt ny, full set (plast kvar) från svensk AD, och han, säger sig kunna få fram den om en vecka ungefär.

Är detta vanligt? Att någon kan "fixa" nya klockor på detta vis? Eller bör jag kliva av?

Om ni tycker att det hela känns legit, vad bör jag titta på för att kontrollera äktheten, samt att allt i en full set följer med?

Har funderat på att föreslå att göra upp affär hos valfri svensk Rolex AD för detta, alternativt ta med en polare som värderar klockor på kaplans.

Vilket pris pratar vi? Är det väldigt bra skulle jag nog bli tveksam. Känns som att man även hade velat veta hur han får till det? Har han verkligen kontakter på alla ställen för att plocka ut den och då med rabbat antar jag? När jag beställde min så fick jag vänta i en månad eftersom den inte fanns i butik.

Eller har han en klocka med osignat cert kanske? Du kanske kan kontakta någon av dom han gjort affärer med innan?

Tjena.

Vad är det för pris?

Vilket pris pratar vi? Är det väldigt bra skulle jag nog bli tveksam. Känns som att man även hade velat veta hur han får till det? Har han verkligen kontakter på alla ställen för att plocka ut den och då med rabbat antar jag? När jag beställde min så fick jag vänta i en månad eftersom den inte fanns i butik.

Eller har han en klocka med osignat cert kanske? Du kanske kan kontakta någon av dom han gjort affärer med innan?

65k

Hittade klockan jag någon gång måste äga i helgen... 116234 fluted, silver dial, roman på jubilee :happyhappy: Trodde jag ville ha blå tavla med stavindex men denna tog priset! Skiljer sig urtavla silver mot rhodium eller är det samma sak?
99CB8CFE-EB2C-4F7D-B99A-A47501263CF2.jpeg
Rhodium är mörkare än silver. Det är synd att kombon Rhodium/stavindex inte går att få i 1162xx, det är en riktigt snygg nyans.

Rhodium är mörkare än silver. Det är synd att kombon Rhodium/stavindex inte går att få i 1162xx, det är en riktigt snygg nyans.
Det är nog rhodium, roman index som är min favorit... det är åtminstone den tavlan som finns i kombination med jubilee på Rolex hemsida, inte silver dial. DJ41 verkar finnas i dark rhodium också men den är ju mycket mörkare.

Tillbaka
Topp