• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Nu måste du utveckla vad du menar? Vill lära mig vilka alternativ som finns så att jag väljer ”rätt” :)
Räls utan romerska
0CD4C147-1C1F-492A-900C-1C8C91F6AF96.jpeg

Är det någon som sitter på kombination 5-siffrig DJ med oysterlänk, slät ring och vit tavla med stavindex som kan bjuda på några bilder?

Senast ändrad:
Vissa tycker att tuxedo inte går ihop med räfflad ring. Tycker det flyger.
Jag tycker också det är snyggt, rent generellt tycker jag egentligen att en DJ nästan ska ha räfflad ring (och jubilee...). Men för mig blir det två olika klockor, med räfflat blir det en lite flashigare "finare" dressklocka medan den släta ger en superb varjedagsklocka.

Jag tycker också det är snyggt, rent generellt tycker jag egentligen att en DJ nästan ska ha räfflad ring (och jubilee...). Men för mig blir det två olika klockor, med räfflat blir det en lite flashigare "finare" dressklocka medan den släta ger en superb varjedagsklocka.
Jubilee och räfflad är en klassiker. Men jag tycker att slät ring och jubilee också är jäkligt snyggt. Tycker alltså om båda men som du är inne på blir det lite olika klockor. Funderar just nu på vad jag är ute efter och hur det kompletterar mina andra klockor. Jubilee och blå tavla är i alla fall spikat.

Hej! Kollat på nymans o uret efter en DJ 116234 men hittar inte någon.. någon som vill uppdatera mig om denna klockmodell är svår o få tag på lr vad som hänt? Hälsningar , furtado

Hej! Kollat på nymans o uret efter en DJ 116234 men hittar inte någon.. någon som vill uppdatera mig om denna klockmodell är svår o få tag på lr vad som hänt? Hälsningar , furtado
Jag var in på Rob för nån vecka sen och då fanns det 116234 med jubilee där. Snubben sa att det antagligen skulle komma en leverans datejusts i fler konfigurationer i mitten av oktober. 116234 borde vara lätt att få tag på, och du kan alltid byta tavla till en som passar dig.

Någon som klämt på den nya Datejust 36mm som släpptes på Basel?
Är det någon förändring förutom nytt urverk och clasp med easy-link? :)

Tillbaka
Topp