• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Du kan köpa en här på köp&sälj för samma slant samt fullset med lite is i magen.
Ligger en ute nu med blå tavla, kolla om det kanske kan vara något för dig.
Annars lägger du bara ut en köpes så får du snart napp skulle jag tro.
Trevlig helg
Ja man får kanske göra det. Tanken var dock att lägga ett lägre bud än vad de ville ha, antar att de räknar med lite prutning. Min seamaster är blå så det blir att avvakta med den ;)
Trevlig helg på dig och tack för svar.

Edit: såg nu att de ej accepterade prisförslag.

Senast ändrad:
Har för mig att Nymans tar runt 7K inkl polering och byte av glas. Skippar man poleringen runt 5. Detta givet att inget dyrare behöver bytas.

Tack!
Var där för 2 veckor sedan och pratade med en försäljare ang skillnader på vintage och dom nya och ha sa då ”med nya är det skönt stt kanske slippa en service på 20.000kr”

Tycker det låter mkt därav frågan här.
Tack för svar :)

Gillar vintage 1601 serien

F6D97A4E-920B-45C8-B669-82118557469F.jpeg
A3B8E5C0-8136-452B-8CA1-9071E715E6C3.jpeg
FBA60FF7-18F3-4208-99C6-AEA887E39B46.jpeg
BE529C95-C860-4B9F-8649-57EB07247CAC.jpeg
Här är min älskade DJ41

Grym tråd, mycket kunskap och många fina klocor. Mina favoriter är Rolex DJ 1601/1603 och 116264 TOG i olika utföranden. Dock svag för ljusa tavlor och jubile länk. Väntar fortfarande på den perfekta klockan och således mitt första inköp. Hur tänkte ni vid ert första köp? Vilka tips skulle ni vilja ge mig och andra som står inför sitt första köp? Vintage vs modern, fullset vs icke fullset? Ordet är fritt och tar gladeligen emot tips på klockor ute nu som ni tycker är värda en titt :)

Grym tråd, mycket kunskap och många fina klocor. Mina favoriter är Rolex DJ 1601/1603 och 116264 TOG i olika utföranden. Dock svag för ljusa tavlor och jubile länk. Väntar fortfarande på den perfekta klockan och således mitt första inköp. Hur tänkte ni vid ert första köp? Vilka tips skulle ni vilja ge mig och andra som står inför sitt första köp? Vintage vs modern, fullset vs icke fullset? Ordet är fritt och tar gladeligen emot tips på klockor ute nu som ni tycker är värda en titt :)

Jag har en 116264 TOG.
Värt att veta om den modellen är att det är väldigt vanligt att färg släpper ur siffror och triangel på bezel.
Går att fixa dock, jag gick till nymans och dom styrde upp det. Kostade typ 1500 eller nåt (minns inte exakt).

Tycker den är grym. Modern länk, och en modell man inte ser så ofta, fast den är sexsiffrig.

Köpte min med box, utan cert. Har inga planer på att sälja den, så spelar ju mindre roll då. Fullset är såklart bra om du vill sälja den senare.

Bild finns på förra sidan :)

Jag har en 116264 TOG.
Värt att veta om den modellen är att det är väldigt vanligt att färg släpper ur siffror och triangel på bezel.
Går att fixa dock, jag gick till nymans och dom styrde upp det. Kostade typ 1500 eller nåt (minns inte exakt).

Tycker den är grym. Modern länk, och en modell man inte ser så ofta, fast den är sexsiffrig.

Köpte min med box, utan cert. Har inga planer på att sälja den, så spelar ju mindre roll då. Fullset är såklart bra om du vill sälja den senare.

Bild finns på förra sidan :)

Tycker att den modellen gör sig bäst med vit tavla. Fräsch, elegant och ”enkelt”. Den röda sekundvisaren och sifforna är pricken över i’t. Jag personligen gillar den med jubile länk.

Intressant. Vet du varför? Som du säger är det en 6 siffrig modell och ganska ny.

Tycker att den modellen gör sig bäst med vit tavla. Fräsch, elegant och ”enkelt”. Den röda sekundvisaren och sifforna är pricken över i’t. Jag personligen gillar den med jubile länk.

Intressant. Vet du varför? Som du säger är det en 6 siffrig modell och ganska ny.
Tror den sålde rätt dåligt, så droppades rätt snabbt. Håller med om att vit tavla känns bättre. Köpte först med svart tavla, men bytte till vit.

Vita får det röda att stå ut mer.

Finns ju blå tavla också, men ej sett den.

Alla modeller är bra så köp någon Du gillar. De gamla vintage modellerna är väldigt driftsäkra. Tavla är lätt att byta så fokusera på en fin boett. Länk är ju också lätt att byta. Oyster är ovanligare på de äldre modellerna.

Precis som Criss Cross ovan påpekar, köp någon som DU gillar. Det är så lätt att dras med. Själv tycker jag att tuxedo, tapestry och onyx (utan index) är SKITFULA även om de ibland hyllas här ;);). But that’s me! Det finns säkert flera här som inte gillar mitt val av tavla. Så välj någon du vill ha!

Börjat kika lite efter en datejust. Har väldigt begränsad erfarenhet när det kommer till köpa/sälja lyxur.
Vad tycker ni om denna? De vill ha 46k för den utan papper. Klockan är från 2007, de har ersatt safirglaset med ett nytt.
https://www.chrono24.se/rolex/oyster-perpetual-datejust---aus-2007--id9236698.htm
Du kan köpa en här på köp&sälj för samma slant samt fullset med lite is i magen.
Ligger en ute nu med blå tavla, kolla om det kanske kan vara något för dig.
Annars lägger du bara ut en köpes så får du snart napp skulle jag tro.
Trevlig helg
Yes - min 116200 säljes här. Relativt reko säljare ändå oxå :D

Ser ok ut förutom de nämnda dingsen. Olika vinkel på bilderna gör att bandhornen ibland ser väl smala ut, men tror det är ett helt ok ex. Lite repor på bezeln också.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp