• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Nytt mocka på 16014 idag, blev trevligt tycker jag allt:)
IMG_20181015_125050_762.jpg

Hade en med svart tavla tidigare, tyckte den var tråkig. Men det är min åsikt. Hade hellre haft silvertavlan av de 2, roligare med lite liv i tavlan enligt mig!:)
Lite så jag tänkt också... Då kommer dock följdtankarna angående att silvrig tavla gjort sig bra med fluted bezel och jubilee vilket jag är orolig över blir för mycket för mig. Vill helst hålla den lite mer sportig, inte lätt ;) Hade varit schysst med roulette date också! Men har ju ingen panik med köpet, ska kännas 100.

Lite så jag tänkt också... Då kommer dock följdtankarna angående att silvrig tavla gjort sig bra med fluted bezel och jubilee vilket jag är orolig över blir för mycket för mig. Vill helst hålla den lite mer sportig, inte lätt ;) Hade varit schysst med roulette date också! Men har ju ingen panik med köpet, ska kännas 100.
Tror inte silvertavlan kommer med roulette, kanske går att eftermontera men som jag förstod det är roulette endast till blå och svart tavla (?).
Silver är förövrigt väldigt trevlig, har dock planer att byta tavla på min till en blå då den blir lite sportigare samt att jag inte har någon annan blå klocka för tillfället :)
FBE1CA35-AC44-4B24-B282-D3099DE7F745.jpeg

Tror inte silvertavlan kommer med roulette, kanske går att eftermontera men som jag förstod det är roulette endast till blå och svart tavla (?).
Silver är förövrigt väldigt trevlig, har dock planer att byta tavla på min till en blå då den blir lite sportigare samt att jag inte har någon annan blå klocka för tillfället :)
FBE1CA35-AC44-4B24-B282-D3099DE7F745.jpeg
Jag gillar silvertavlan bäst helt klart! Om jag någon gång köper en DJ så blir det precis i den här konstellationen med Jubilee, fluted bezel och silvertavla.
Mycket bra! :)

Snyggt, hur ofta skiftar du? Gör du det själv eller lämnar du in, för det kostar väl en slant att byta ändå? :)
Att köpa tavlan med montering kostade 5 000:- om jag inte missminner mig. Själva bytet kostar inte super mycket, en tusenlapp eller två kanske..?
Jag gjorde bytet i juni iår så har inte bytt tillbaka än. Men hade den svarta i ett år innan jag bytte då jag tyckte blå var roligare på sommaren. Men nu när hösten kommer så tänkte jag byta tillbaka!

Ni får stå ut med några fler dumma frågor från en nybörjare.
Har hittat en 116234 fullset köpt från svensk AD, som enligt säljaren endast använts en gång på 6 månader. Klockan kommer med superjubilé
1. Kan jag kontakta vilken AD som helst för att verifiera klockans äkthet maj serienummer, eller ska jag vända mig till den AD som sålt klockan?
2. Vad anser ni är ett rimligt pris baserat på ovan information?
3. Vad ska jag be säljaren om för info? Vilka bilder?
4. Kortar jag länken själv, eller ska jag lämna till urmakare? Om jag gör det själv, vilket/-a verktyg behövs?
Tack på förhand!

Har hittat en 116234 fullset köpt från svensk AD, som enligt säljaren endast använts en gång på 6 månader. Klockan kommer med superjubilé
1. Kan jag kontakta vilken AD som helst för att verifiera klockans äkthet maj serienummer, eller ska jag vända mig till den AD som sålt klockan?
4. Kortar jag länken själv, eller ska jag lämna till urmakare? Om jag gör det själv, vilket/-a verktyg behövs?
Tack på förhand!
Är tyvärr inte bäst lämpad till att svara på dina frågor, men är det den DJn med vit tavla som ligger på blocket som du skriver om? :) finns någonstans utanför Karlstad?

Tack på förhand!
1. Ja, alla AD kan. Vissa är dock lite motsträviga.
2. Priserna har gått upp men från 57 och uppåt beroende på konfig.
3. Alla vinklar så ev. polering syns. Den är så ny så det bör inte spela ngn roll. Be om bild på serienr, serienr i rehauten också.
4. Du kan korta själv med vablig miniskruvmejsel. I ditt lägr hafe jag lämnat in den så valfri urmakare gör det.

1. Ja, alla AD kan. Vissa är dock lite motsträviga.
2. Priserna har gått upp men från 57 och uppåt beroende på konfig.
3. Alla vinklar så ev. polering syns. Den är så ny så det bör inte spela ngn roll. Be om bild på serienr, serienr i rehauten också.
4. Du kan korta själv med vablig miniskruvmejsel. I ditt lägr hafe jag lämnat in den så valfri urmakare gör det.

Tack.
3.Vad är rehauten?

Tillbaka
Topp