• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

8E5AE59E-7606-4BFB-90AF-696B8577EF9D.jpeg

Tror inte silvertavlan kommer med roulette, kanske går att eftermontera men som jag förstod det är roulette endast till blå och svart tavla (?).
Silver är förövrigt väldigt trevlig, har dock planer att byta tavla på min till en blå då den blir lite sportigare samt att jag inte har någon annan blå klocka för tillfället :)
FBE1CA35-AC44-4B24-B282-D3099DE7F745.jpeg
Väldigt väldigt snygg!

Tror inte silvertavlan kommer med roulette, kanske går att eftermontera men som jag förstod det är roulette endast till blå och svart tavla (?).
Silver är förövrigt väldigt trevlig, har dock planer att byta tavla på min till en blå då den blir lite sportigare samt att jag inte har någon annan blå klocka för tillfället :)
FBE1CA35-AC44-4B24-B282-D3099DE7F745.jpeg
Korrekt. Ingen roulette på klockor med silvertavlor.

Älskar kombinationerna ni visar upp här.

Vad tror ni om att ta en vintage 1601 och sätta på en ny jubileelänk? Tänker länken som årets DJ har.
Kan det bli succé eller gör man klockan en björntjänst?

Har haft liknande tanke i tråden innan men experterna här kan ha en avgörande roll om man ska prova detta eller ej.

Älskar kombinationerna ni visar upp här.

Vad tror ni om att ta en vintage 1601 och sätta på en ny jubileelänk? Tänker länken som årets DJ har.
Kan det bli succé eller gör man klockan en björntjänst?

Har haft liknande tanke i tråden innan men experterna här kan ha en avgörande roll om man ska prova detta eller ej.
Lär väl inte funka med tanke på boetternas utformning, ändlänkar osv.

Lär väl inte funka med tanke på boetternas utformning, ändlänkar osv.

Jag tror inte heller att de kommer att passa. Jag har aldrig jämfört dem sida vid sida men visst känns de nya boetterna betydligt tjockare och SEL är ju inte som gamla länkar det man kan bända och vrida lite för att få passform.

Tillbaka
Topp