• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

På tisdag blir jag förhoppningsvis ägare till en 116234 uttagen i april i år. Kommer möta säljaren f2f för att slutföra köpet. Säljaren, som jag litar på, säger att det är en fullset inkl tag och värderingabevis. Eftersom det blir min första Rolex vet jag inte vad som ska ingå. Någon som kan hjälpa mig och lista vad som ska följa med?

På tisdag blir jag förhoppningsvis ägare till en 116234 uttagen i april i år. Kommer möta säljaren f2f för att slutföra köpet. Säljaren, som jag litar på, säger att det är en fullset inkl tag och värderingabevis. Eftersom det blir min första Rolex vet jag inte vad som ska ingå. Någon som kan hjälpa mig och lista vad som ska följa med?
522E9848-4665-46D8-B0B1-FB4E339157F7.jpeg

Längtar själv efter en 116234 men ser att vissa hellre vill ha en 16234. Vad är grejen med dom 5-siffriga som gör dom ”mer” åtråvärda för en del?

Går och trånar efter en DJ. Enligt säljaren är denna servad av Rolex-AD och har fått en ny boett som börjar med siffran 4. Är det vanligt att man byter hela boetten och vad säger siffran om boettens ålder? Skulle ni hålla er borta från denna, av just den anledningen? tacksam för svar. :) (Bilden är stulen från nätet)
Skärmavbild 2018-10-22 kl. 20.37.32.png

Går och trånar efter en DJ. Enligt säljaren är denna servad av Rolex-AD och har fått en ny boett som börjar med siffran 4. Är det vanligt att man byter hela boetten och vad säger siffran om boettens ålder? Skulle ni hålla er borta från denna, av just den anledningen? tacksam för svar. :) (Bilden är stulen från nätet)
Skärmavbild 2018-10-22 kl. 20.37.32.png
Serviceboett. Brukar bytas ut om boetten inte är tät

Osäker på hur det påverkar värdet. Vissa klockor sänker det värdet på men på en vanlig massproducerad bruksklocka borde det väl inte spels någon större roll
Instämmer. Datejust finns dessutom i en "miljon" kombinationer och tydligen har många äldre DJs uppgraderats med engine turned eller eller fluted bezel. Vet inte om det går att göra på sexsiffriga, men man får lätt huvudvärk att hålla reda på vilka kombos som är "rätt".

Tillbaka
Topp