Har postat många tidigare så ni andra så får ursäkta mig för att posta samma bilder
Jag har både oyster och jubilee till min 116234 på silver
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har postat många tidigare så ni andra så får ursäkta mig för att posta samma bilder
Jag har både oyster och jubilee till min 116234 på silver
Haha spot on!
Det är tritium på din, och är förmodligen döda pga åldern!Hur är det med lume på DJ?
Min 16234 verkar inte ha det fanns jag tycker där finns lumeprickar längst ut på indexen. Kanske bara design?
Tackar! Ja, den är från 1997 så 21 år gammal. Hur länge håller tritium?Det är tritium på din, och är förmodligen döda pga åldern!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tritium_radioluminescence står lite om ålder därTackar! Ja, den är från 1997 så 21 år gammal. Hur länge håller tritium?
10-20 år.https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tritium_radioluminescence står lite om ålder där
Klassisk klocka i klassisk storlek. Bra val.Min tur!
Första större klockköpet (och sannolikt enda). Jag är definitivt en OWG och har ett tag letat efter något fint att ha på min handled fram till jag segnar ihop. Något att känna att det här är min, och den ska jag bli gammal med. Var inne på en Aqua terra men det kändes ändå som jag skulle landa i att det ändå inte blev exakt det jag ville ha. Så började titta efter en DJ och fann ett exemplar i enormt bra skick (till och med lite plast på baksidan att pilla bort). Med lite rädsla för att den skulle bli förliten köpte jag den ändå. Idag kom klockan.
Katt och låda (om någon förklaring behövdes, återkopplar till katten i slutet).
Jag har ett stort intresse för sneakers men denna unboxningen slår det mesta.
Nu till det roliga!
16220. Tycker inte den är för liten, men nog är det ovant efter att ha haft en stor seiko turtle. Nu ska länken kortas innan den är redo att sitta på för alltid.
En wristshot (med tillhörande rivmärke från katt känd från bild 1)
Stort grattis till en DJ i så fint skick!Min tur!
Första större klockköpet (och sannolikt enda). Jag är definitivt en OWG och har ett tag letat efter något fint att ha på min handled fram till jag segnar ihop. Något att känna att det här är min, och den ska jag bli gammal med. Var inne på en Aqua terra men det kändes ändå som jag skulle landa i att det ändå inte blev exakt det jag ville ha. Så började titta efter en DJ och fann ett exemplar i enormt bra skick (till och med lite plast på baksidan att pilla bort). Med lite rädsla för att den skulle bli förliten köpte jag den ändå. Idag kom klockan.
Nu till det roliga!
16220. Tycker inte den är för liten, men nog är det ovant efter att ha haft en stor seiko turtle. Nu ska länken kortas innan den är redo att sitta på för alltid.
Helrätt med Oysterlänk!Datejust 16234 landade idag. Var lite sisådär inställd till tavlan men skicket avgjorde köpet. När jag väl slängde på mej klockan så är tavlan faktist riktigt trevlig. Såpass trevlig att ett tavelbyte får vänta en liten stund
Alltid också prioriterat skick före tavla. Men nu börjar det kosta. 5800 kr för ny tavla o byte enligt uppgift från Nymans idag.Datejust 16234 landade idag. Var lite sisådär inställd till tavlan men skicket avgjorde köpet. När jag väl slängde på mej klockan så är tavlan faktist riktigt trevlig. Såpass trevlig att ett tavelbyte får vänta en liten stund
Gäller detta 5-siffriga endast, eller även 6-siffriga? Om man väljer en standard-tavla såklartAlltid också prioriterat skick före tavla. Men nu börjar det kosta. 5800 kr för ny tavla o byte enligt uppgift från Nymans idag.
Mer än hälften så dyrt jämfört med ett ok FF insert så.. Klart det går att hitta en billigare begagnad tavla i bra skickAlltid också prioriterat skick före tavla. Men nu börjar det kosta. 5800 kr för ny tavla o byte enligt uppgift från Nymans idag.
Jävlar va nice!Stort grattis till en DJ i så fint skick!
Helrätt med Oysterlänk!
Min 16200 säger hej
Suktade länge efter denna... sanslöst skick och tavlan är ju kanon!Datejust 16234 landade idag. Var lite sisådär inställd till tavlan men skicket avgjorde köpet. När jag väl slängde på mej klockan så är tavlan faktist riktigt trevlig. Såpass trevlig att ett tavelbyte får vänta en liten stund
Roman dialDatejust 16234 landade idag. Var lite sisådär inställd till tavlan men skicket avgjorde köpet. När jag väl slängde på mej klockan så är tavlan faktist riktigt trevlig. Såpass trevlig att ett tavelbyte får vänta en liten stund
Tack!! Som sagt, skicket jag gick efter och tavlan överraskade positivtSuktade länge efter denna... sanslöst skick och tavlan är ju kanon!
Bara att gratulera!
Stort grattis till en helgrym/helrätt config!. Precis lika perfekt som @Nissenutz, antingen slät ring och oyster eller "rolig" bezel och jubilee'!Min tur!
Nu till det roliga!
Grattis till ett fint ex, ser skarp och fin ut!Datejust 16234 landade idag. Var lite sisådär inställd till tavlan men skicket avgjorde köpet. När jag väl slängde på mej klockan så är tavlan faktist riktigt trevlig. Såpass trevlig att ett tavelbyte får vänta en liten stund
Det beror ju helt på vad hon har för smak eller vad du tycker att hon kan använda/bära upp. DJ är väldigt bra val till t.ex. folk som inte gillar klockor men vill ha något grymt. Tycker en DJ är ett väldigt bra val till 50-årspresent.En 126231 (Med vit diamanttavla och jubiltill min moder som skall fylla 50 år. Är det en passande klocka eller ska man söka sig efter något annat?
Tack!!Grattis till ett fint ex, ser skarp och fin ut!
Det beror ju helt på vad hon har för smak eller vad du tycker att hon kan använda/bära upp. DJ är väldigt bra val till t.ex. folk som inte gillar klockor men vill ha något grymt. Tycker en DJ är ett väldigt bra val till 50-årspresent.
Skicket går många gånger före cert men för en inte alltför gammal klocka känns det lite tråkigt kan jag tycka. Dock är det såklart inget fel att köpa utan om priset är bra förstås. Hur viktigt certet är för dig får du själv avväga men andrahandsvärdet blir ju något högre och kanske mer lättsåld om du går i de tankarna. Köper du utan länk men trivs bäst så, kan du köra på det men jag tror de flesta uppskattar länk då en DJ ser himla bra ut på det. En länk i bra skick påverkar naturligtvis klockans värde en aning. Hur snål eller "dumsnål" du vill vara är upp till digHej gruppen! Vet inte om jag kan ställa frågan här men tycker den är mest lämpad.
Frågan lyder; är ute efter en DJ och hittat ett intressant objekt (beggad från ca 2000).
Hur viktigt är det med cert eller fullset eller spelar kvitta? Hur vanligt är de olika alternativen eller hur viktigt är det ena eller andra ? Klockan jag är ute efter säljs på läder är det dumt att köpa klockan utan länk (är framförallt ute efter att nyttja den som dressklocka så behöver egentligen inte länken även om det hade vart trevligt).
Söker eran expertis
Med vänlig hälsning,
Skicket går många gånger före cert men för en inte alltför gammal klocka känns det lite tråkigt kan jag tycka. Dock är det såklart inget fel att köpa utan om priset är bra förstås. Hur viktigt certet är för dig får du själv avväga men andrahandsvärdet blir ju något högre och kanske mer lättsåld om du går i de tankarna. Köper du utan länk men trivs bäst så, kan du köra på det men jag tror de flesta uppskattar länk då en DJ ser himla bra ut på det. En länk i bra skick påverkar naturligtvis klockans värde en aning. Hur snål eller "dumsnål" du vill vara är upp till dig
Jubilee'-länken tycker jag slår ett läderband många gånger!
Köper du utan cert och länk eller cert utan länk och vice versa så speglar det värdet när du säljer klockan. Men Rolex är ju lättsålt så du får ju inte långt ifrån om du köpt den från en handlare och troligen +-o från en privatperson. Kolla att bandhornen inte är tandpetare, rätt tavla+bezel, servicehistoriken, amplitud etc så man inte köper grisen i säcken. Juiblee´ med hidden clasp passar ej 5-siffrigt vad jag vet.Certet för mig spelar ingen roll. Tänker mer på om jag i sin tur vill sälja nån dag. Vill ha länk också egentligen givetvis men ska ha den som komplement till min Tudor bb36.
Kan bara hålla med klockan gör sig extremt bra på länk (speciellt på jubilee med hiddenclasp), lite ångestfyllt haha.