• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Köper du utan cert och länk eller cert utan länk och vice versa så speglar det värdet när du säljer klockan. Men Rolex är ju lättsålt så du får ju inte långt ifrån om du köpt den från en handlare och troligen +-o från en privatperson. Kolla att bandhornen inte är tandpetare, rätt tavla+bezel, servicehistoriken, amplitud etc så man inte köper grisen i säcken. Juiblee´ med hidden clasp passar ej 5-siffrigt vad jag vet.

Bra tips! Ampen va testat nyligen med gott resultat. Osäker på servicehistoriken i övrigt.
Klocka säljs av företag så den är genomgången i alla fall.
Ah synd :/

16014
IMG_20181108_172733.jpg

IMG_20181108_180830.jpg

IMG_20181108_181126.jpg

Jäkligt fin kombination!
Tackar! Jag är nöjd över att jag gick för den blåa. Egentligen var den svarta ursprungsplanen.

Ge det några timmar så kommer du upptäcka att 36 mm is the shit! ;):cigar:
Haha ja utan tvekan så börjar det kännas som att 36-39 är en sweetspot för min handled.

Snart kommer allt större än 40mm kännas för stort ;) grattis till en schyst dinka!
Tackar! Ja min pelagos blev en riktig klump just nu. Ska försöka byta den mot nåt mindre. 40-41.

Helt rätt spec för mig! Funderade även på 116200 men hade definitivt saknat fluted känner jag nu.

36mm är verkligen en härlig storlek.
Sen jag köpte denna i förra veckan har min Explorer etta (39mm) börjat kännas stor. Funderar nästan på att flippa den mot en BB36.
Sub och Dweller är rätt som 40-millimetare, men en DJ ska ju bara vara 36mm. Iaf på mina handleder!
Trevlig helg Datejust-vänner!
814509A4-79C9-432D-9EE9-209945C50397.jpeg

116234 är ju såklart referensen förresten...

36mm är verkligen en härlig storlek.
Sen jag köpte denna i förra veckan har min Explorer etta (39mm) börjat kännas stor. Funderar nästan på att flippa den mot en BB36.
Sub och Dweller är rätt som 40-millimetare, men en DJ ska ju bara vara 36mm. Iaf på mina handleder!
Trevlig helg Datejust-vänner!
814509A4-79C9-432D-9EE9-209945C50397.jpeg

116234 är ju såklart referensen förresten...
Ser otroligt bra ut! Den konfigurationen verkar kanon! Det enda svåra valet för min del skulle vara att välja mellan silver och blå tavla. Börjar alltmer attraheras av mindre storlekar och 36mm känns inte uteslutet längre. Hur stor är din arm?

Ser otroligt bra ut! Den konfigurationen verkar kanon! Det enda svåra valet för min del skulle vara att välja mellan silver och blå tavla. Börjar alltmer attraheras av mindre storlekar och 36mm känns inte uteslutet längre. Hur stor är din arm?
Ca 17,5cm. Samma kval här mellan blå och silver men jag är nöjd med mitt val. Det passar så grymt bra med vitguldsbezel och Jubilee länken tycker jag.
Hade någon slängt en blå i ansiktet hade jag ju inte tackat nej såklart! :angel:
Köpte en blå 31mm till frugan som också är jättefin för övrigt.

• Like
Reactions: Man
Ca 17,5cm. Samma kval här mellan blå och silver men jag är nöjd med mitt val. Det passar så grymt bra med vitguldsbezel och Jubilee länken tycker jag.
Hade någon slängt en blå i ansiktet hade jag ju inte tackat nej såklart! :angel:
Köpte en blå 31mm till frugan som också är jättefin för övrigt.
Verkligen inget fel på ditt val! Den är verkligen superfin. Min arm är nog bara 16-16,5 cm, men jag antar att 36mm skulle fungera.
Bra val till frugan också! Fler kvinnor borde satsa på DJ, tycker jag. Färre DW, fler DJ..

Verkligen inget fel på ditt val! Den är verkligen superfin. Min arm är nog bara 16-16,5 cm, men jag antar att 36mm skulle fungera.
Bra val till frugan också! Fler kvinnor borde satsa på DJ, tycker jag. Färre DW, fler DJ..
36mm kommer passa perfekt!
Färre DW, fler DJ - kunde inte sagt det bättre själv!

• Like
Reactions: Man
Tillbaka
Topp