• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Vill beställa en ny DJ i helstål på 36mm men tydligen levererar Rolex ingenting nu innan jul:banghead:. Var en gråis som jag hörde med på C24.
Någon som beställt en sprillans ny via AD rätt nyligen här i Sverige och kan berätta hur lång tid det tog?

Vill beställa en ny DJ i helstål på 36mm men tydligen levererar Rolex ingenting nu innan jul:banghead:. Var en gråis som jag hörde med på C24.
Någon som beställt en sprillans ny via AD rätt nyligen här i Sverige och kan berätta hur lång tid det tog?
3 månader enligt Nymans på DJ. Fick det svaret för 2 veckor sedan. 4 månader på svart GMT.
Är det någon udda kombo du söker? Finns ju många AD med DJ på lager om man ringer runt.
Lycka till

3 månader enligt Nymans på DJ. Fick det svaret för 2 veckor sedan. 4 månader på svart GMT.
Är det någon udda kombo du söker? Finns ju många AD med DJ på lager om man ringer runt.
Lycka till
Tack för svar!. Ca tre månader är inte så farligt då det kan ta 8-12 veckor hos gråis vid denna tidpunkten men säkerligen snabbare efter jul/nyår. Hehe vill inte avslöja kombon ännu då jag tänkte överraska i tråden men....tja....vafan.....det är ingen udda, bara 36mm, jubilee', ingen roulette och snygg stick dial;). Jaså, då får jag väl ringa runt lite men jag misstänker det blir fullpris och inte några % i avdrag. Är inte stammis någonstans:D

Senast ändrad:
Tack för svar!. Ca tre månader är inte så farligt då det kan ta 8-12 veckor hos gråis vid denna tidpunkten men säkerligen snabbare efter jul/nyår. Hehe vill inte avslöja kombon men det är ingen udda, bara 36mm, jubilee', ingen roulette och snygg stick dial;). Jaså, då får jag väl ringa runt lite men jag misstänker det blir fullpris och inte några % i avdrag. Är inte stammis någonstans:D
Stammis eller ej men 3 nyköp räckte inte på Nymans. Ingen rabatt på stål Rolex var det enkla svaret, däremot på ädelmetaller fanns det utrymme för rabatter.

Tack för svar!. Ca tre månader är inte så farligt då det kan ta 8-12 veckor hos gråis vid denna tidpunkten men säkerligen snabbare efter jul/nyår. Hehe vill inte avslöja kombon ännu då jag tänkte överraska i tråden men....tja....vafan.....det är ingen udda, bara 36mm, jubilee', ingen roulette och snygg stick dial;). Jaså, då får jag väl ringa runt lite men jag misstänker det blir fullpris och inte några % i avdrag. Är inte stammis någonstans:D

Menar ni att det är 3 månaders väntetid på exempelvis en 116234?

Rastar DJ:en efter ett antal veckor i glömska
A9DEC66A-01E0-485A-A51A-8C43317ED1CD.jpeg

Har det sagts någon anledning till detta (rykdade?) beteende?
Inget jag frågat om eller vet varför men fick just nu svar av en annan handlare, Uhren2000 gmbh: "We can try to get one but is not sure that we can deliver before Christmas because we got no delivery terms from Rolex at the moment."
Det är nog kört fram tills jul......

Tack. Hon må vara 39, den gamla damen, men nyservad visar hon sig från sin bästa sida. :)
Kan inte annat än hålla med. Fick 39 åringen även en lättare polering i samband med service? Frågar för att jag själv är på jakt efter en OQ (ref 17000) men är ute efter en så skarp boett som möjligt och drar mig för annonser med "polering" skrivet i annons, kanske en överdrift från min sida?

Kan inte annat än hålla med. Fick 39 åringen även en lättare polering i samband med service? Frågar för att jag själv är på jakt efter en OQ (ref 17000) men är ute efter en så skarp boett som möjligt och drar mig för annonser med "polering" skrivet i annons, kanske en överdrift från min sida?

Jag vet faktiskt inte all historik här. Har bara ägt den i tolv år. Men nog tror jag att polering har skett i någon mån här.

Tillbaka
Topp