D
Deleted member 4412
Guest
Tackar!!Bara haglar in trevliga pjäser hos dig nu. Bara att gratulera!
Gött att skaffa sej en lite trevlig samling som får ligga o jäsa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar!!Bara haglar in trevliga pjäser hos dig nu. Bara att gratulera!
Börjar bli lite krasslig funderar på att skicka länken på renovering.Trevlig på Jubilée oxå
Näe börja med att gå till Peter aka Tysken hos Rob E. Han har fixat till ett par Jubilée länkar till mejBörjar bli lite krasslig funderar på att skicka länken på renovering.
Hade för mig att dom inte renoverar några länkar, har frågat på nymans ur tidigare men deras svar var nej dock ej inte vart inne på Rob E. Tack för tipset.Näe börja med att gå till Peter aka Tysken hos Rob E. Han har fixat till ett par Jubilée länkar till mej
Renoverar vette 17 men ibland kan en rengöring, byte av några stift samt lite böj o kläm av en expert göra susenHade för mig att dom inte renoverar några länkar, har frågat på nymans ur tidigare men deras svar var nej dock ej inte vart inne på Rob E. Tack för tipset.
Klart värt ett besök då.Renoverar vette 17 men ibland kan en rengöring, byte av några stift samt lite böj o kläm av en expert göra susen
Det tycker jag!!!Klart värt ett besök då.
3 månader enligt Nymans på DJ. Fick det svaret för 2 veckor sedan. 4 månader på svart GMT.Vill beställa en ny DJ i helstål på 36mm men tydligen levererar Rolex ingenting nu innan jul. Var en gråis som jag hörde med på C24.
Någon som beställt en sprillans ny via AD rätt nyligen här i Sverige och kan berätta hur lång tid det tog?
Tack för svar!. Ca tre månader är inte så farligt då det kan ta 8-12 veckor hos gråis vid denna tidpunkten men säkerligen snabbare efter jul/nyår. Hehe vill inte avslöja kombon ännu då jag tänkte överraska i tråden men....tja....vafan.....det är ingen udda, bara 36mm, jubilee', ingen roulette och snygg stick dial. Jaså, då får jag väl ringa runt lite men jag misstänker det blir fullpris och inte några % i avdrag. Är inte stammis någonstans3 månader enligt Nymans på DJ. Fick det svaret för 2 veckor sedan. 4 månader på svart GMT.
Är det någon udda kombo du söker? Finns ju många AD med DJ på lager om man ringer runt.
Lycka till
Stammis eller ej men 3 nyköp räckte inte på Nymans. Ingen rabatt på stål Rolex var det enkla svaret, däremot på ädelmetaller fanns det utrymme för rabatter.Tack för svar!. Ca tre månader är inte så farligt då det kan ta 8-12 veckor hos gråis vid denna tidpunkten men säkerligen snabbare efter jul/nyår. Hehe vill inte avslöja kombon men det är ingen udda, bara 36mm, jubilee', ingen roulette och snygg stick dial. Jaså, då får jag väl ringa runt lite men jag misstänker det blir fullpris och inte några % i avdrag. Är inte stammis någonstans
Jaha...ajdå :/Stammis eller ej men 3 nyköp räckte inte på Nymans. Ingen rabatt på stål Rolex var det enkla svaret, däremot på ädelmetaller fanns det utrymme för rabatter.
Tack för svar!. Ca tre månader är inte så farligt då det kan ta 8-12 veckor hos gråis vid denna tidpunkten men säkerligen snabbare efter jul/nyår. Hehe vill inte avslöja kombon ännu då jag tänkte överraska i tråden men....tja....vafan.....det är ingen udda, bara 36mm, jubilee', ingen roulette och snygg stick dial. Jaså, då får jag väl ringa runt lite men jag misstänker det blir fullpris och inte några % i avdrag. Är inte stammis någonstans
Leveranstider kan variera så det är väl en riktlinje, kanske kan gå fortare men just nu fram tills jul levererar nog inte Rolex till AD:s och därmed längre tid.Menar ni att det är 3 månaders väntetid på exempelvis en 116234?
men just nu fram tills jul levererar nog inte Rolex till AD:s och därmed längre tid.
Inget jag frågat om eller vet varför men fick just nu svar av en annan handlare, Uhren2000 gmbh: "We can try to get one but is not sure that we can deliver before Christmas because we got no delivery terms from Rolex at the moment."Har det sagts någon anledning till detta (rykdade?) beteende?
Härlig bild med fokus på plexi och ring från sin bästa sida!Ibland måste man se saker ur andra vinklar.
Och man bör vara noggrannare med dammtorkningen när man ska ta närbilder.
16014, 1979.
Kan inte annat än hålla med. Fick 39 åringen även en lättare polering i samband med service? Frågar för att jag själv är på jakt efter en OQ (ref 17000) men är ute efter en så skarp boett som möjligt och drar mig för annonser med "polering" skrivet i annons, kanske en överdrift från min sida?Tack. Hon må vara 39, den gamla damen, men nyservad visar hon sig från sin bästa sida.
Kan inte annat än hålla med. Fick 39 åringen även en lättare polering i samband med service? Frågar för att jag själv är på jakt efter en OQ (ref 17000) men är ute efter en så skarp boett som möjligt och drar mig för annonser med "polering" skrivet i annons, kanske en överdrift från min sida?
Tack för info, får nog räkna med att klockorna (jag kikar på) från sent 70 tal, tidigt 80 tal fått sig ett antal poleringar med tiden. Men 12 år, wow.. otroligt vilket fint skick den är i.Jag vet faktiskt inte all historik här. Har bara ägt den i tolv år. Men nog tror jag att polering har skett i någon mån här.
16018 i helguld. Fått för mig att det är en ganska ovanlig modell, rätta mig om jag har fel.
Köpt ny länk bara eller vad?Språklans nytt jubilee på 116234
Klocka för tre v sedan, ska flippa oysterlänken och köpt en jubilee iställetKöpt ny länk bara eller vad?