• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

0223E301-93A7-48F1-BB5A-D39E15144980.jpeg

Hej!

Långskott här men letar en 116200 med oyster uttagen i juni 2016. Tänkt att det ska bli mins sons födelseårsklocka och det vore ju riktigt kul om det t.o.m. stämmer med månaden :)
Om någon av er skulle springa på en sådan så får ni gärna hojta till!

Tack på förhand

34357B20-8BC1-4850-A464-37609E048ABF.jpeg

Har för mig att min SubC hade mer blå lume än denna mer gröna, har alla DJ det?
Vad har resterande 6-siffriga Rolex för färger?
Din Datejust har Superluminova som lysmassa, Suben har Chromalight, därav olika färger. Är inte helt säker men har för mig att DJ's med nya verket (126xxx) också är utrustade med Chromaligt, innan har det bara återfunnits i klockor ur Professional-serien. Superluminova är med andra ord på väg bort.

Din Datejust har Superluminova som lysmassa, Suben har Chromalight, därav olika färger. Är inte helt säker men har för mig att DJ's med nya verket (126xxx) också är utrustade med Chromaligt, innan har det bara återfunnits i klockor ur Professional-serien. Superluminova är med andra ord på väg bort.
Tack för svaret, vet du vilken lysmassa resterande sportklockor har? :)
YM, Explorer, Daytona etc.

Lumen på Sub lyste ju helt klart både starkare och längre än på min DJ!

• Like
Reactions: S.N
Tack för svaret, vet du vilken lysmassa resterande sportklockor har? :)
YM, Explorer, Daytona etc.

Lumen på Sub lyste ju helt klart både starkare och längre än på min DJ!
Det var så lite! Chromalight har helt klart bättre lyskraft. DJ har ju även mindre index och därmed mindre mängd lysmassa applicerad, vilket så klart också bidrar till ett svagare sken.
YM, Explorer och Daytona har alla Chromalight, om vi snackar nyare klockor.

Någon som har ett bra länktips för att reda ut alla olika modeller av Datejust en samlad förteckning eller liknande? Tack!

Tillbaka
Topp