• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Ser riktigt schysst ut :) antar att inte AD hjälper till att sätta in en sådan tavla på den refen? Jag är lite sugen på en sådan här till min 16014:
Rolex-Datejust-Steel-White-Gold-Blue-Arabic-Dial-Watch-116234-Unworn_13162_F.jpg
Snyggt!
Jag stod länge i val-o-kval om jag skulle köpa den den med bytt tavla men valde att inte gå vidare. Och nej den var nog inte bytt av en AD.

Sjukt bra vardagsklocka. Grämde ju mig över att jag sålde den svarta och den blå som ersatt sitter på i princip varje dag.

Håller nog svart liiiiite högre än blå fortfarande, känns lite mer allround.

Inte sett sen svarta diatavlan irl men kan förstå att den upplevs mer allround. Sen finns det ju en stor fråga till, vitguldsring eller stål.

Skulle postat om denna sprillans nya skönheten i torsdags men var iväg nästan hela dagen och nu fredagen. Ursäktar och skyller ifrån mig och allt det där men fasiken vad fin den blev med silvertavlan!!!!!!:woot::cigar:. Riktigt kul och titta på i olika ljusförhållanden och nu inväntar jag en solig fin dag för mer lektyr:D
Återigen stort tack @Sivlia för de motiverande bilderna, tavlan var som beskriven. En tanke med denna combon är att jag skulle få lite vintage känsla som i en 16030 jag hade innan och det tycker jag det finns även om det inte är plexi för mer varm ton eller engine-turned bezel. Sålde ju sub c 114060 och denna sitter mycket bättre och superjubilee'-länken är grym och skön som vanligt:). Hade svart tavla med roulette innan men denna tavlan blev nya favoriten och saknar jag något svart ska jag helt klart prova ursnygga tuxedon(blir nog inte i år men vem vet...). @Ernesto har rockat en sådan och flitigt tagit en och annan snygg bild;)

Som ett barn på julafton blev det snabba pics(så är det i lekens värld):

IMG_1686.JPG

Innan kortningen av länken. Fenomenet träder fram och denna gång inte så påtagligt.
IMG_1687.JPG

IMG_1692.JPG

Plasten borde åka av?. Ingen minns väl en fegiso_O?
IMG_1689.JPG

Tagsen var tydligen viktiga i sammanhanget....:rolleyes:?. Lite reklam har väl inte skadat!?
IMG_1690.JPG

Obotlig som man är traskar man in och riktar skrivbordslampan för lite mer ACTION:
IMG_1696.JPG

Visaren snart på väg att smeka bubblan, det har man saknat sedan sub 114060!!!
IMG_1700.JPG

Senast ändrad:
Skulle postat om denna sprillans nya skönheten i torsdags men var iväg nästan hela dagen och idag. Ursäktar och skyller ifrån mig och allt det där men fasiken vad fin den blev med silvertavlan!!!!!!:woot::cigar:. Riktigt kul och titta på i olika ljusförhållanden och nu inväntar jag en solig fin dag för mer lektyr:D
Återigen stort tack @Sivlia för de motiverande bilderna, tavlan var som beskriven. Tanken med denna combon är att jag skulle få lite vintage känsla som i en 16030 jag hade innan och det tycker jag det finns även om det inte är plexi för mer varm ton eller engine-turned bezel. Sålde ju sub c 114060 och denna sitter mycket bättre och superjubilee'-länken är grym och skön som vanligt:). Hade svart tavla med roulette innan men denna tavlann blev nya favoriten och saknar jag något svart ska jag helt klart prova ursnygga tuxedon(blir nog inte i år men vem vet...). @Ernesto har rockat en sådan och flitigt tagit en och annan snygg bild;)

IMG_1686.JPG

IMG_1687.JPG

IMG_1692.JPG

IMG_1689.JPG

Tagsen var tydligen viktiga i sammanhanget....:rolleyes:?. Lite reklam har väl inte skadat!?
IMG_1690.JPG

Riktar skrivbordslampan för lite mer ACTION:
IMG_1696.JPG

IMG_1700.JPG
Fin, bra val! Grattis!

Tror orginalglaset var högre men denna har ett något lägre, dock inte lika lågt som ditt safirglas. Snygg klocka du har, glasringen är lite bredare på den än 16014 eller är det en illusion?
IMG_20181123_073807.jpg
Det är en mycket trevlig klocka som jag är extremt nöjd med! :) Fullset och svensksåld om nu det har betydelse, är ju som bekant en vattendelare, haha! Jag tycker det är mysigt men absolut inget krav! Det är inget jag funderat på men den kan nog vara lite bredare. Försökte mäta och fick det till 3 mm, men kanske 3,2 mm. Kanske upplevs större på bilderna.
Skärmavbild 2018-11-24 kl. 10.24.35.png
Skärmavbild 2018-11-24 kl. 10.24.43.png

IMG_20181124_103852.jpg

Senast ändrad:
Skulle postat om denna sprillans nya skönheten i torsdags men var iväg nästan hela dagen och nu fredagen. Ursäktar och skyller ifrån mig och allt det där men fasiken vad fin den blev med silvertavlan!!!!!!:woot::cigar:. Riktigt kul och titta på i olika ljusförhållanden och nu inväntar jag en solig fin dag för mer lektyr:D
Återigen stort tack @Sivlia för de motiverande bilderna, tavlan var som beskriven. En tanke med denna combon är att jag skulle få lite vintage känsla som i en 16030 jag hade innan och det tycker jag det finns även om det inte är plexi för mer varm ton eller engine-turned bezel. Sålde ju sub c 114060 och denna sitter mycket bättre och superjubilee'-länken är grym och skön som vanligt:). Hade svart tavla med roulette innan men denna tavlan blev nya favoriten och saknar jag något svart ska jag helt klart prova ursnygga tuxedon(blir nog inte i år men vem vet...). @Ernesto har rockat en sådan och flitigt tagit en och annan snygg bild;)

IMG_1686.JPG

Innan kortningen av länken. Fenomenet träder fram och denna gång inte så påtagligt.
IMG_1687.JPG

IMG_1692.JPG

IMG_1689.JPG

IMG_1690.JPG

Obotlig som man är traskar man in och riktar skrivbordslampan för lite mer ACTION:
IMG_1696.JPG

IMG_1700.JPG

Stort grattis till en riktigt fin pjäs! Har bara klockor med svarta urtavlor (ja, jag är tråkig) men har börjat titta på silvriga och dina bilder gjorde ju saken lättare! :p

Det är en mycket trevlig klocka som jag är extremt nöjd med! :) Fullset och svensksåld om nu det har betydelse, är ju som bekant en vattendelare, haha! Jag tycker det är mysigt men absolut inget krav! Det är inget jag funderat på men den kan nog vara lite bredare. Försökte mäta och fick det till 3 mm, men kanske 3,2 mm. Kanske upplevs större på bilderna.
Skärmavbild 2018-11-24 kl. 10.24.35.png
Skärmavbild 2018-11-24 kl. 10.24.43.png

IMG_20181124_103852.jpg
Schysst med komplett set :) snygga foton!

IMG_1686.JPG

IMG_1687.JPG

IMG_1692.JPG

IMG_1689.JPG

IMG_1690.JPG

IMG_1696.JPG

IMG_1700.JPG
Det ska vara så mycket hit och dit med ”smaken är olika” osv. Kan vi inte bara konstatera att det här är världens bästa klocka alla kategorier. Stjärnstopp!

Stort grattis till en riktigt fin pjäs! Har bara klockor med svarta urtavlor (ja, jag är tråkig) men har börjat titta på silvriga och dina bilder gjorde ju saken lättare! :p
Tackar, tackar!. Du är inte ensam om att bara ha svarta urtavlor för det har jag haft på både Seiko, Breitling, Rolex och ett gäng andra klockor men när jag kom och tänka på min gamla 16030 med silvertavla blev det för svårt att slita sig!.
Är i ärlighetens namn svart fanatiker för man kan inte gå fel med det:D. Jag ville ha lite vintage känsla i det hela fast i modernare tappning och när jag dessutom sprang på detta klippet blev jag helt tagen:woot::
Om du(...även jag) fortfarande vill ha lite svart och det är en nyare ref du blir sugen på i framtiden så tycker jag en tuxedo-tavla verkar riktigt najs!
15155.jpg

Senast ändrad:

IMG_1686.JPG

IMG_1687.JPG

IMG_1692.JPG

IMG_1689.JPG

IMG_1690.JPG

IMG_1696.JPG

IMG_1700.JPG
Snyggt! :)

Tillbaka
Topp