Haha, ja experimentell blir man så småningom! Kul hur intresset utvecklas åt olika smaker och design. För mig var t.ex. Tuxedo big no no för något år sedan men nu har jag fått upp ögonen på den!Precis, gillar att den är svart och champagne-aktig! Svart är kanske tråkigt men det är ett väldigt säkert kort och just svart DJ så är djupet i tavlan grymt! Svart går ju också enkelt kombinera stilmässigt med det mesta så väldigt förtjänt färg! Har bara sett DJ med silvrig urtavla på bild så får hälsa på hos ADn och kika om de har en inne så man kan få en uppfattning om hur den ser ut irl - tror inte jag blir besviken!
Dock är jag mer fan av vintage-DJ så blir isåfall en 5-siffrig.
När det kommer till Tuxedo dial så är det följande kombination jag skulle vilja ha:
16200 med jubilee: (detta ex från 1998 sålt på KS 2016)
![]()
![]()
Fast på Oyster är ju riktigt läckert också...Här en 116200. Ogillar roulett-datumtavlan vanligtvis men tycker den röda passar bra med tuxedo-urtavlan faktiskt!
![]()
Och så googlade man fram en 116234 med silvrig tavla!Då ska det definitivt vara en 116234 på Oyster!
Var just denna här artikeln från Hodinkee som fick mig att börja fundera på silvrig urtavla! https://www.hodinkee.com/articles/rolex-datejust-review
![]()
![]()
Lägger in lite skamset en bild på en Tissot Tuxedo som jag tycker är läcker. Riktigt vintage och prisvärt. Tyvärr hann den bli såld här på KS innan jag nappade. Tänkte man kunde köra den och få en tydligare uppfattning om tuxedo.
![]()
Haha samma för mig också att den var big no(iaf nästan), tog lite tid innan den satte sig helt!. Har haft ett par Aerospace E79362 med tuxedo-tavla innan så lite inkörd har man varit
Du ska helt klart titta på silvertavlan irl för den är bättre än på bild men om de bara har inne en silver roman tavla så är den betydligt mer grå och blir inte riktigt samma sak!. Sunbursten är väl likvärdig. 5-siffrigt case är det klassiska och jag har inga klagomål där, dock tror jag inte AD smäller i en 6-siffrig tavla?-då får det bli icke AD för det jobbet. Den 16200 du visar har även sålts av Gripenbro så lite sugen har man varit på den
Senast ändrad:
Här en 116200. Ogillar roulett-datumtavlan vanligtvis men tycker den röda passar bra med tuxedo-urtavlan faktiskt!
Tvåtonaren fick spänne och jag kan tänka mig att eftersom de gick tillbaka till äldre former på klockan så lär det bli spänne även på helstålaren. Tag t.ex. nya gmt pepsi i helstål med mer slimmade luggar, den har spänne på jubilee'. En s.k. tröstbild:
. Nu nästan älskar jag de blanka hornen!. Dessutom, hidden clasp går så fint ihop med slät ring på något sätt!. Kan inte tänka mig att det blir borstade bandhorn på en DJ nu till basel om de inte fått till en borstning som smälter ihop på ett modernare sätt.....svårt vore det.....rak borstning-njäe!?.....vi får vänta och se vad som händer.