oskarponken
Silver
Det där med att kustomisera tavlor... när jag tröttnat på min ska jag ta den till någon verkstad och måla om siffrorna med guldfärg! Och sätta på guldvisare såklart.
Den där tavlan är jävligt bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där med att kustomisera tavlor... när jag tröttnat på min ska jag ta den till någon verkstad och måla om siffrorna med guldfärg! Och sätta på guldvisare såklart.
Det här är farfars klocka. Kan ni ge mig lite info?
Vad kan den va värd?
Tack! Det tog ett tag att komma fram till att det var den som jag ville ha!Den där tavlan är jävligt bra!
Vilket case!!!!!6605 -62, vasss
Vart riktigt schysst det där, lite modernt och fräscht! Man längtar ju lite till sommaren när de blå tavlorna blir solkyssta på uteserveringarnaKunde inte hålla mej från ett tavelbyte...
Löjligt nöjd
Tackar!!Vart riktigt schysst det där, lite modernt och fräscht! Man längtar ju lite till sommaren när de blå tavlorna blir solkyssta på uteserveringarna
Klart trevligtVilket case!!!!!
Ja den sitter perfa har du plexi på din?Tackar!!
Är ju en 5 siffrig så det gamla caset men iom att klockan är i så bra skick med klistermärke o plast kvar kändes det inte främmande att byta tavla. Sitter ruggigt bra o vitguldsringen kommer göra tavlan gott
Så sjukt cool och riktigt mysigt skick på den därKlart trevligt
Tack @Janne2000 !
Bra kombo med tavla på din, är det ursprungligen en tillhörande 6-siffrig ref?
Är den verkligen kosher? Så där oestetisk krona har jag aldrig sett på en äkta..Ser ut som den är lite mindre, kanske 31 mm? Kan du mäta diametern?
Ser ut att vara en 15238, 34mm. Värde cirka 60’ skulle jag säga.
Är den verkligen kosher? Så där oestetisk krona har jag aldrig sett på en äkta..
Rolex kan väl inte ha tillverkar den där länken? Kolla passformen på ändlänkarna, claspen och polering/borstningen.Står Datejust på tavlan.
Tycker att länken och kronan ser lite mysko ut. Var väl även samma lirare som hade en rätt speciell Tudor?
Japp! Tack Rob EKlart trevligt
Tack @Janne2000 !
Tyvärr för ny för det, den e ju från 2003 enligt certet..Ja den sitter perfa har du plexi på din?
Har inte kollat så noga. De där tavlorna är ganska konstiga.Är den verkligen kosher? Så där oestetisk krona har jag aldrig sett på en äkta..
Ska det inte stå Date på tavlan?Står Datejust på tavlan.
Tycker att länken och kronan ser lite mysko ut. Var väl även samma lirare som hade en rätt speciell Tudor?
Ja och trycket på länken....Har inte kollat så noga. De där tavlorna är ganska konstiga.
Jag är skeptisk...Rolex kan väl inte ha tillverkar den där länken? Kolla passformen på ändlänkarna, claspen och polering/borstningen.
Vad är det för storlek på klockan? Länken ser ut att vara typ 14mm ju!
Okej, så pass ny min är från slutet av 70-talet, gammal patinerad tavla som är på väg att bytas ut mot en nyare (fortfarande blå). Får lägga upp ett foto på den sen när den är tillbaka. 16014Tyvärr för ny för det, den e ju från 2003 enligt certet..
En lika fin 4-siffrig med blå tavla hade varit ultimat men dyrt..
Jävel va fin den där va!Klart trevligt
Tack @Janne2000 !
Ref. 1601Ser ut att vara en 15238, 34mm. Värde cirka 60’ skulle jag säga.
Ok. Bra ref! Plussa på 20 då.Ref. 1601
Står Datejust på tavlan.
Korrekt, fel av mig. Jag var lite snabb.Ref. 1601