Det går nog inte ens att avgöra på foton om det är en riktigt bra klon men tror inte du behöver vara orolig. Är den köpt på forumet?Blir paranoid. Ser allt ut att vara i sin ordning här? Inget som skriker klon eller vad säger ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det går nog inte ens att avgöra på foton om det är en riktigt bra klon men tror inte du behöver vara orolig. Är den köpt på forumet?Blir paranoid. Ser allt ut att vara i sin ordning här? Inget som skriker klon eller vad säger ni?
Har aldrig gjort det själv men att lämna den hos AD för äkthetsintyg kostar väl typ 1500kr vad jag har fått för mig och kan ta några dagar. Lugnare i sinnet för dig samt en fördel vid försäljning vidareNä, på Blocket. Tidigare från Chrono24, utan cert. Blev bara lite nojig då jag sett att det står ”Montres Rolex SA” på de flesta 3135 men inte på min. Såg sen att det inte står det på urverket på Rolex hemsida heller så då blev jag något lugnare.
Lämna in hos tex Kaplans eller AD för äkthetsintyg slipper du oroa dig, brukar får lämna ifrån dig klockan några dagar dock.Nä, på Blocket. Tidigare från Chrono24, utan cert. Blev bara lite nojig då jag sett att det står ”Montres Rolex SA” på de flesta 3135 men inte på min. Såg sen att det inte står det på urverket på Rolex hemsida heller så då blev jag något lugnare.
Jag tycker att du ska kika på femsiffrigt, t.ex. 16014, 16030 eller 16013.Jag har tittat på en datejust från 60-talet att ha som dressklocka. Gillar de äldre versionernas mer dressiga look och vintage känsla. Har dock insett att dessa inte har quickset av datum och då jag endast kommer använda klickan ibland känns det som dealbreaker.
Är det någon som vet om det finns referenser som kombinerar det äldre utseendet (bla smalare bandhorn) och quickset eller kom det kraftigare utseendet och quickset samtidigt?
Jag tycker att du ska kika på femsiffrigt, t.ex. 16014, 16030 eller 16013.
Samtliga ovanstående referenser faller under kategorin vintage, men är utrustade med quickset.
Nä, på Blocket. Tidigare från Chrono24, utan cert. Blev bara lite nojig då jag sett att det står ”Montres Rolex SA” på de flesta 3135 men inte på min. Såg sen att det inte står det på urverket på Rolex hemsida heller så då blev jag något lugnare.
Behåll den, få klockor alla kategorier som slår denFavoritklockan
Men nu spökar huvudet och jag funderar på att göra mig av med den. Vad är rimligt att begära? Fullset april 2018
Eller försök få mig på rätt tankar igen, så jag kan behålla den
Någon som rockar bling eller romerska på en silvrig 116234 som vill bjuda på lite inspo?
@Tomas Eriksson @aleks kan väl bjuda på en del bling iaf, grymt fina
Ah dom har jag sett!
Mest silvriga jag inte sett så mkt!
Ah, sorry, missade silvrig tavla.
Absolut inget emot att dom trycker upp flera bilder ändå
Skärp dig, för fän!Favoritklockan
Men nu spökar huvudet och jag funderar på att göra mig av med den. Vad är rimligt att begära? Fullset april 2018
Eller försök få mig på rätt tankar igen, så jag kan behålla den
Riktigt snygg bild!Min Datejust II, här på en ipad för lite spegling.
@Tomas Eriksson @aleks kan väl bjuda på en del bling iaf, grymt fina
Någon som rockar bling eller romerska på en silvrig 116234 som vill bjuda på lite inspo?
Wow! Vilket lyft!
Slängde på en svart tavla. Nu är jag nöjd med den
TackarWow! Vilket lyft!