Riktigt snyggt! Bra val!
Slängde på en svart tavla. Nu är jag nöjd med den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snyggt! Bra val!
Grattis, bra val perfekt klocka till de flesta tillfällen!Efter ett år av velande beslutade jag mig igår för att gå med i klubben. Känns lite för bra måste jag säga!
Vilken skillnad! Bra bytte....
Bandbredden fungerar, men jag antar att du måste ha andra endbitar. Bäst att kolla med återförsäljare. Menar du Datejust 41 mm eller 36 mm?Är det nån här som äger både datejust med jubilee och en milgauss som kan bekräfta ifall jubileelänken passar på milgauss?
Snyggt på den länken!Nyinförskaffad 16234
Tillsvidare på en 78490 Daytonalänk då originallänken är på väg till Michael Young för behandling
Natt och dag. Grymt!
Jag betalade 135 kr i fraktkostnad, postnord rekommenderat brev med försäkring på 10.000 kr. Förvånansvärt billigt. Fedex tog drygt 800kr för samma tjänst.Snyggt på den länken!
Funderar också på att skicka en klocka till MY. Vad kostar frakten? Vad anlitade du för firma?
Milgauss har 20mm luggbredd och vad jag förstår så har DJ41 21 mm luggar så det blir nog en länk från 36mm dj.Bandbredden fungerar, men jag antar att du måste ha andra endbitar. Bäst att kolla med återförsäljare. Menar du Datejust 41 mm eller 36 mm?
Aha, det visste jag inte.Milgauss har 20mm luggbredd och vad jag förstår så har DJ41 21 mm luggar så det blir nog en länk från 36mm dj.
Någon som rockar bling eller romerska på en silvrig 116234 som vill bjuda på lite inspo?
Frugans silvriga med is
Bra stil på fruganFrugans silvriga med is
Har en förkärlek för klassiska modeller däribland DJ. För mig är den version som är mest klassiskt DJ den med silvertavla, räfflad guldglasring på jubileearmband. Har länge tänkt att en sådan självklart ska ingå i samlingen. Gjorde första försöket för några år sedan och köpte en ny 116234 i det utförandet. Försökte verkligen gilla den men den blev mer och mer liggande i klocklådan för att tillslut säljas.
Tanken var dock alltid att köpa en till, frågan var bara vad? Efter att ha avfärdat ytterliggare en sexsiffrig men med blå tavla så bestämde jag mig för en femsiffrig ref. Gillar de nättare bandhornen och framförallt att de är borstade. 116234 var för blingig för min smak. Att femsiffriga inte har superjubilee var ett nerköp men fick accepteras. En 16234 skulle det bli. Men sedan började jag mer och mer känna att plexi ju är mysigt och faktiskt skulle funka riktigt bra på den variant av DJ som jag var ute efter. Quickset är ett måste så en fyrsiffrig årsklocka var aldrig aktuellt. En 16014 fick det bli. Efter en tids letande hittade jag en välbevarad klocka från 84. Hoppas att det bli andra gången gillt.
TackGrymt fin klocka! Jag har länge gillat DJ och dess klassiska uttryck. Har också haft sexsiffriga referenser, men de har fått lämna pga av samma anledning som din fick. Nu har jag varit på jakt efter femsiffrig årsklocka ett tag, var hittade du din?
Vilken pjäs tjusigt!Har en förkärlek för klassiska modeller däribland DJ. För mig är den version som är mest klassiskt DJ den med silvertavla, räfflad guldglasring på jubileearmband. Har länge tänkt att en sådan självklart ska ingå i samlingen. Gjorde första försöket för några år sedan och köpte en ny 116234 i det utförandet. Försökte verkligen gilla den men den blev mer och mer liggande i klocklådan för att tillslut säljas.
Tanken var dock alltid att köpa en till, frågan var bara vad? Efter att ha avfärdat ytterliggare en sexsiffrig men med blå tavla så bestämde jag mig för en femsiffrig ref. Gillar de nättare bandhornen och framförallt att de är borstade. 116234 var för blingig för min smak. Att femsiffriga inte har superjubilee var ett nerköp men fick accepteras. En 16234 skulle det bli. Men sedan började jag mer och mer känna att plexi ju är mysigt och faktiskt skulle funka riktigt bra på den variant av DJ som jag var ute efter. Quickset är ett måste så en fyrsiffrig årsklocka var aldrig aktuellt. En 16014 fick det bli. Efter en tids letande hittade jag en välbevarad klocka från 84. Hoppas att det bli andra gången gillt.
Jävligt fin!Har en förkärlek för klassiska modeller däribland DJ. För mig är den version som är mest klassiskt DJ den med silvertavla, räfflad guldglasring på jubileearmband. Har länge tänkt att en sådan självklart ska ingå i samlingen. Gjorde första försöket för några år sedan och köpte en ny 116234 i det utförandet. Försökte verkligen gilla den men den blev mer och mer liggande i klocklådan för att tillslut säljas.
Har en förkärlek för klassiska modeller däribland DJ. För mig är den version som är mest klassiskt DJ den med silvertavla, räfflad guldglasring på jubileearmband. Har länge tänkt att en sådan självklart ska ingå i samlingen. Gjorde första försöket för några år sedan och köpte en ny 116234 i det utförandet. Försökte verkligen gilla den men den blev mer och mer liggande i klocklådan för att tillslut säljas.
Wow, grattis till en fin klassiker!. Bra letat och dessutom kul med falu-indexHar en förkärlek för klassiska modeller däribland DJ. För mig är den version som är mest klassiskt DJ den med silvertavla, räfflad guldglasring på jubileearmband. Har länge tänkt att en sådan självklart ska ingå i samlingen. Gjorde första försöket för några år sedan och köpte en ny 116234 i det utförandet. Försökte verkligen gilla den men den blev mer och mer liggande i klocklådan för att tillslut säljas.
TackWow, grattis till en fin klassiker!. Bra letat och dessutom kul med falu-index
Nu sitter man här med sin 116200 med jubilee' och silvertavla och avundas......hur ska man kunna hålla sig för att flippa sin nuvarande.....det är ju ngt speciellt med plexi och silvertavla vill jag minnas från min förra 16030:
hehe du vet falukorv. Ja, kan tänka mig det. Har ingen bra koll på tavlor till 16014, däremot 16030+16220 och där gillar jag som du utan räls för det stänger inte in tavlan lika mkt. Är alltså inget fan av rälsen på min nuvarande 116200 men kan leva med det. Sparade detta från taveltråden eller här från DJ-tråden(16030-16200):Tack
Falu-index har jag inte hört förut. Däremot noterade jag att det finns ett antal olika varianter på silvertavlor för referensen. Försökte luska lite i det där bla med hjälp av Rolextaveltråden här på KS men blev inte mycket klokare.
Trevlig är den dock. Det jag gillar mest är att den är så ren. Var inte speciellt förtjust i rälsen på den sexsiffriga. Ju mer sparsmakat desto bättre.
En klassiker mot en klassiker, har redan betat av Speedmaster och den är tyvärr för stor för migUsch.. En speedmaster är mycket trevligare, ska vi byta?