Har en förkärlek för klassiska modeller däribland DJ. För mig är den version som är mest klassiskt DJ den med silvertavla, räfflad guldglasring på jubileearmband. Har länge tänkt att en sådan självklart ska ingå i samlingen. Gjorde första försöket för några år sedan och köpte en ny 116234 i det utförandet. Försökte verkligen gilla den men den blev mer och mer liggande i klocklådan för att tillslut säljas.
Tanken var dock alltid att köpa en till, frågan var bara vad? Efter att ha avfärdat ytterliggare en sexsiffrig men med blå tavla så bestämde jag mig för en femsiffrig ref. Gillar de nättare bandhornen och framförallt att de är borstade. 116234 var för blingig för min smak. Att femsiffriga inte har superjubilee var ett nerköp men fick accepteras. En 16234 skulle det bli. Men sedan började jag mer och mer känna att plexi ju är mysigt och faktiskt skulle funka riktigt bra på den variant av DJ som jag var ute efter. Quickset är ett måste så en fyrsiffrig årsklocka var aldrig aktuellt. En 16014 fick det bli. Efter en tids letande hittade jag en välbevarad klocka från 84. Hoppas att det bli andra gången gillt.
Grattis! Riktigt fin. Hoppas du har hittat rätt nu. Jag gillar fortfarande min blå 116234, men har länge suktat efter en liknande din att komplettera med. Eftersom quickset inte är en dealbreaker för mig kan jag vidga sökandet. En årsklocka är alltid kul.
/B