• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

th0m

Cartier
2-Faktor
Är tveksam till om bilden rättfärdigar klockan för den är tagen snett och aningen underifrån vilket får det högra övre bandhornet att se längre ut.....men jag tycker nog det lutar åt att det i verkligheten är längre.
Rak bild framifrån, på boettens sidor och underifrån är det bästa. Men bilder är lurigt, köpte en 16030 år 2016 och fick fina bilder på den men i näven kunde man se att ena bandhornet hade lite mindre borstad yta och var inte symmetrisk med de andra. Inget jag störde mig på men när man väl hittade det så är man mästare på att se det;). Ett polerat ex kan ge ett fint helhetsintryck ändå vilket jag tyckte med min:). Säger din magkänsla att du bör avstå så gör det!
Knäppte en bild(min bild är mer förvrängd men så du fattar) snett underifrån på min gamla oyster precision 55:a:
IMG_2677.JPG
Tack! Mycket pedagogiskt ;)
Beslutade mig för att leta vidare. Det var lite för många frågetecken runt den där.
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Någon som vet vad jag ska ha för mm på mejseln för att justera länken på min 116234 ?
Kanske till och med en länk till någon bra :)
 

PANI

Cartier
Någon som ev kan hjälpa!
Har en 1603 som sitter på länk idag.
Tänkte köpa ett läderband och vill gärna ha bandet med en Rolex buckle.
Fråga 1: Vad ska jag kolla för bredd. 16 eller 18mm
Fråga 2: någon som har tips på hemsida (utöver Ebay och Chrono24) vart jag kan hitta ovanstående till rimligt pris.

Tack på förhand
 

cornil

Cartier
Någon som ev kan hjälpa!
Har en 1603 som sitter på länk idag.
Tänkte köpa ett läderband och vill gärna ha bandet med en Rolex buckle.
Fråga 1: Vad ska jag kolla för bredd. 16 eller 18mm
Fråga 2: någon som har tips på hemsida (utöver Ebay och Chrono24) vart jag kan hitta ovanstående till rimligt pris.

Tack på förhand
16 mm. Finns hos valfri AD.
 

Gverra

Omega
Jag har länge haft ögonen på en Turn-o-Graph 116264 med blå urtavla på jubilee som ett lite roligare alternativ en DJ. Har någon ägt modellen och har erfarenheter att dela med sig av?
rolex-datejust-blue-index-dial-turn-o-graph-bezel-jubilee-bracelet-men_s-watch-116264blsj_2.jpg

Har en annan fundering. Om jag kommer över ett exemplar till ett vettigt pris, hur enkelt är det att hitta ett extra bakstycke? Inköpet skulle vara för att fira ett visst jubileum som jag skulle vilja föreviga med en gravyr, och oromantisk som jag är så kanske man vill behålla originalstycket i ograverat skick.
 
Topp