• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Retar mig.......bara 4st tavlor att välja på till 126200????. Hur tänker man där egentligen.....trodde det skulle bli diamanter och grejor och annat krimskrams:D
Tryck in en meteorit-tavla och eventuellt strössla den med is för bövelen!. Verkar nu som en konservativ(ej indexen) stilrenare inrikning.
 
Senast ändrad:

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Screenshot_20190321-102957_Samsung Internet.jpg


är du helt säker?
denna slår ju alla i 11-serien lätt!!!!

den tavlan är nog löjligt läcker IRL !
Den tavlan är fet!:cigar:
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Håller inte med, enda förbättringarna med den nya enligt mig är det nya verket och något mer slimmad boett.

Dolda låset lyfter verkligen länken och är halva klockan för mig. Med XL-länkar kan man hitta perfekt passform till superjubileet ändå.
Rouletteskivan kan man ju byta om man inte gillar den, kostar några 100-lappar.

De nya index tycker jag är för långa, saknar rälsen på tavlan och finns färre tavelalternativ att välja på.
Samt att priset blivit högre.

Nja, jag hade nog valt den nya modellen med diamant-tavlan på det gamla superjubileet :)

Hmmm, är du säker på att man kan byta datumhjul, det senaste man läst om AD är ju att de knappt rör klockor för service som inte är 100%original, har svårt att se att det skulle byta detta då, om du nu inte väljer någon annan att göra det.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Hmmm, är du säker på att man kan byta datumhjul, det senaste man läst om AD är ju att de knappt rör klockor för service som inte är 100%original, har svårt att se att det skulle byta detta då, om du nu inte väljer någon annan att göra det.
Inte 100, men då de byter tavlor hipp som happ så kan jag inte tänka mig att de inte vill byta datumhjul.
När jag frågade på Rob senast om byte av tavla skulle även visare och datumhjul bytas i samband med detta, fick då välja om jag ville ha roulette eller inte till den nya!

Jag bytte dock aldrig tavlan ska tilläggas, så vet inte vad utkomsten hade blivit :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Inte 100, men då de byter tavlor hipp som happ så kan jag inte tänka mig att de inte vill byta datumhjul.
När jag frågade på Rob senast om byte av tavla skulle även visare och datumhjul bytas i samband med detta, fick då välja om jag ville ha roulette eller inte till den nya!

Jag bytte dock aldrig tavlan ska tilläggas, så vet inte vad utkomsten hade blivit :)
Frågan är nog om konstellationen man byter till finns i originalutförande från Rolex, då funkar det nog men annars har jag hört att folk blir nekade...kan nog bero på var man går också..det som det skrevs som sist var ju Bergströms i Malmö som var gnälliga..
 

Gverra

Omega
Jag har länge haft ögonen på en Turn-o-Graph 116264 med blå urtavla på jubilee som ett lite roligare alternativ en DJ. Har någon ägt modellen och har erfarenheter att dela med sig av?

Har en annan fundering. Om jag kommer över ett exemplar till ett vettigt pris, hur enkelt är det att hitta ett extra bakstycke? Inköpet skulle vara för att fira ett visst jubileum som jag skulle vilja föreviga med en gravyr, och oromantisk som jag är så kanske man vill behålla originalstycket i ograverat skick.
Har någon nån aning?
 
Hej!

Jag har följt denna tråd ett tag och är oerhört imponerad av den kunskap och erfarenhet som ni alla besitter. Då jag bestämt mig för att göra mitt första Rolex köp (Ny hos AD) och fastnat för Datejust närmare bestämt 36mm, Oyster armband, silver dial och fluted bezel, hoppas jag ni kan ge mig råd i nedan situation:

Har lagt undan ref 116234 hos AD men baserat på Basel19 ska man invänta 126234 eller köra på 116234?

Super tacksam för era tankar och resonemang.

Mvh,
Wilgot
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Hej!

Jag har följt denna tråd ett tag och är oerhört imponerad av den kunskap och erfarenhet som ni alla besitter. Då jag bestämt mig för att göra mitt första Rolex köp (Ny hos AD) och fastnat för Datejust närmare bestämt 36mm, Oyster armband, silver dial och fluted bezel, hoppas jag ni kan ge mig råd i nedan situation:

Har lagt undan ref 116234 hos AD men baserat på Basel19 ska man invänta 126234 eller köra på 116234?

Super tacksam för era tankar och resonemang.

Mvh,
Wilgot
Tack, det känns smickrande;)
Kul att du ska bli med Rolex och DJ är ett bra val. Om du väljer den nya refen 126234 så tror jag du har ngt färre tavlor att välja på än förra 116234 och vill du i framtiden byta ut oyster på 126234 till jubilee' går du miste om superjubilee' som du kan få på 116234. Superjubilee' har dolt spänne och den nya har easy-link clasp. Många tycker nog superjubilee' är snyggare och att du kan få en ultimat passform antingen med vanliga länkbitarna eller komplettera med någon/några halvlänkbitar(option att köpa hos AD). Den nya refen har lite mer slimmat case(luggarna) som harmoniserar med äldre DJ:s och 116234 har den biffigaste. Urverket i den nya har längre gångreserv, typ 72h om jag inte missminner mig. Kul grej är att du kan få roulette-datum på 116234 om du även går igång på sånt:)
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Tack, det känns smickrande;)
Kul att du ska bli med Rolex och DJ är ett bra val. Om du väljer den nya refen 126234 så tror jag du har ngt färre tavlor att välja på än förra 116234 och vill du i framtiden byta ut oyster på 126234 till jubilee' går du miste om superjubilee' som du kan få på 116234. Superjubilee' har dolt spänne och den nya har easy-link clasp. Många tycker nog superjubilee' är snyggare och att du kan få en ultimat passform antingen med vanliga länkbitarna eller komplettera med någon/några halvlänkbitar(option att köpa hos AD). Den nya refen har lite mer slimmat case(luggarna) som harmoniserar med äldre DJ:s och 116234 har den biffigaste. Urverket i den nya har längre gångreserv, typ 72h om jag inte missminner mig. Kul grej är att du kan få roulette-datum på 116234 om du även går igång på sånt:)

Kapar tråden lite :)

Är på g att köpa en 116200 med oyster, men funderar på att köpa till ett superjubilee.

Har det easy-link? Det har jag totalt missat isåfall
 
Tack, det känns smickrande;)
Kul att du ska bli med Rolex och DJ är ett bra val. Om du väljer den nya refen 126234 så tror jag du har ngt färre tavlor att välja på än förra 116234 och vill du i framtiden byta ut oyster på 126234 till jubilee' går du miste om superjubilee' som du kan få på 116234. Superjubilee' har dolt spänne och den nya har easy-link clasp. Många tycker nog superjubilee' är snyggare och att du kan få en ultimat passform antingen med vanliga länkbitarna eller komplettera med någon/några halvlänkbitar(option att köpa hos AD). Den nya refen har lite mer slimmat case(luggarna) som harmoniserar med äldre DJ:s och 116234 har den biffigaste. Urverket i den nya har längre gångreserv, typ 72h om jag inte missminner mig. Kul grej är att du kan få roulette-datum på 116234 om du även går igång på sånt:)

Du ska absolut känna dig smickrad! Tack för ditt svar, uppskattas verkligen. Inte tänkt på olikheterna vid eventuellt byte av armband till Jubilee.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tack, det känns smickrande;)
Kul att du ska bli med Rolex och DJ är ett bra val. Om du väljer den nya refen 126234 så tror jag du har ngt färre tavlor att välja på än förra 116234 och vill du i framtiden byta ut oyster på 126234 till jubilee' går du miste om superjubilee' som du kan få på 116234. Superjubilee' har dolt spänne och den nya har easy-link clasp. Många tycker nog superjubilee' är snyggare och att du kan få en ultimat passform antingen med vanliga länkbitarna eller komplettera med någon/några halvlänkbitar(option att köpa hos AD). Den nya refen har lite mer slimmat case(luggarna) som harmoniserar med äldre DJ:s och 116234 har den biffigaste. Urverket i den nya har längre gångreserv, typ 72h om jag inte missminner mig. Kul grej är att du kan få roulette-datum på 116234 om du även går igång på sånt:)
Bra val oavsett hur du gör! :)
20190324_104213.jpg
 
Topp