• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

hejsam

Patek
2-Faktor
Favorit
7C40FE69-54BB-4718-B0DA-A8D8DAECD784.jpeg
 

Falken

Panerai
Någon insatt som kan berätta lite om nya dj36 i stål? Läste något om index & att hidden clasp försvann. För många sidor i baseltråden...
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Någon insatt som kan berätta lite om nya dj36 i stål? Läste något om index & att hidden clasp försvann. För många sidor i baseltråden...

Gissar på att den är identisk till 2ton som syns nedan med min 116234. Sen större index och oysterlås
 

Bilagor

  • 20190119_140303.jpg
    20190119_140303.jpg
    160.1 KB · Visningar: 4

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Är nya DJ tjockare pga nya verket?
Kan inte svara på om den är tjockare eller tunnare, men på reklamvideon på Rolex hemsida ser den riktigt tunn och fin ut. Sen verkar det som om de slaktat väldigt många tavlor till nya, om man kollar Rolex hemsida. Svart, blå eller vit är det gäller. Nya svarta tavlan har sunburst, istället för blank och homogen som den gamla.
 

Stein

Cartier
Är det bara jag som tycker fördelarna med de nya modellerna överväger nackdelarna? Äntligen slippa roulettedatum på blå och svarta modellen (hoppas jag i alla fall?), en länk som har begränsade justeringsmöjligheter och en tjock boett? Saknar dock de romerska siffrorna vid index. Tror detta kommer bli en modell som kommer växa mer och mer...
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Är det bara jag som tycker fördelarna med de nya modellerna överväger nackdelarna? Äntligen slippa roulettedatum på blå och svarta modellen (hoppas jag i alla fall?), en länk som har begränsade justeringsmöjligheter och en tjock boett? Saknar dock de romerska siffrorna vid index. Tror detta kommer bli en modell som kommer växa mer och mer...
Håller inte med, enda förbättringarna med den nya enligt mig är det nya verket och något mer slimmad boett.

Dolda låset lyfter verkligen länken och är halva klockan för mig. Med XL-länkar kan man hitta perfekt passform till superjubileet ändå.
Rouletteskivan kan man ju byta om man inte gillar den, kostar några 100-lappar.

De nya index tycker jag är för långa, saknar rälsen på tavlan och finns färre tavelalternativ att välja på.
Samt att priset blivit högre.

Nja, jag hade nog valt den nya modellen med diamant-tavlan på det gamla superjubileet :)
 

David71

Rolex
2-Faktor
Är det bara jag som tycker fördelarna med de nya modellerna överväger nackdelarna? Äntligen slippa roulettedatum på blå och svarta modellen (hoppas jag i alla fall?), en länk som har begränsade justeringsmöjligheter och en tjock boett? Saknar dock de romerska siffrorna vid index. Tror detta kommer bli en modell som kommer växa mer och mer...
Har dom tagit bort roulettedatum? :sorry:
 

Stein

Cartier
Håller inte med, enda förbättringarna med den nya enligt mig är det nya verket och något mer slimmad boett.

Dolda låset lyfter verkligen länken och är halva klockan för mig. Med XL-länkar kan man hitta perfekt passform till superjubileet ändå.
Rouletteskivan kan man ju byta om man inte gillar den, kostar några 100-lappar.

De nya index tycker jag är för långa, saknar rälsen på tavlan och finns färre tavelalternativ att välja på.
Samt att priset blivit högre.

Nja, jag hade nog valt den nya modellen med diamant-tavlan på det gamla superjubileet :)
Absolut, går att hitta bra passform, men tyvärr inte justera under dagen. Men absolut, köper att hidden clasp är cool.

Den kombin låter bra :) Undrar om en gammal länk passar på nya modellen?
 
Topp