• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Vad ska man tänka på om man vill ha en vintage DJ från t.ex. Chrono24? Vilket pris är "för bra" t.ex.? :)

Inget specifikt för modellen. Att dom inte är totalt nerpolerade t ex, kolla bandhornen främst. Annars är det väl som med alla klockor, är den servad, skador på tavlan, saknas lumepluppar, mm. Priserna startar kring 17.000kr.

image.jpg

Vad skall det vara för ändlänkar till min 16220, har en oysterlänk 78360 med 558B ändlänkar för tillfället, känns dock inte optimalt! Ping acce1999 :cigar:

Tänkte jag kunde posta i den här tråden istället för en ny.
Jag är väldigt sugen på en omega AT (8500) idom finns ju i både 38,41mm men har även bötat titta lite på en 1601 eller äldre Explorer dom är ju 36mm.
Känner mig lite kluven. Många säger ju att 1601 på länk upplevs större än vad den är:-/ är de någon här som vet om de skiljer mycket mella AT 38 mot en 1601?
Hmm inte lätt de här med att ha beslutsångest

Ok vad stavfel :-/ de jag är orolig för är att 1601 kommer kännas för liten. Handled =17,5cm

Jag är väldigt sugen på en omega AT (8500) idom finns ju i både 38,41mm men har även bötat titta lite på en 1601 eller äldre Explorer dom är ju 36mm.
Känner mig lite kluven. Många säger ju att 1601 på länk upplevs större än vad den är:-/ är de någon här som vet om de skiljer mycket mella AT 38 mot en 1601?

Skiljer mest i tjockleken. Tycker dock inte att någon av klockorna är små eller stora. Lagom storlek, beroende på vad man föredrar.
image.jpg

Helt olika djur också... Jag älskar DJ så min åsikt skulle inte vara till någon hjälp gällande AT vs DJ.

Har haft både AT 38,5 och explorer1 samtidigt.
Som nämnt är tjockleken/höjden skillnad, AT bygger mer på höjden medan explorern/dj känns (enligt mig)perfekt i tjockleken.
AT´n med länk är dessutom tyngre än exp med länk.

Bägge är grymma klockor, med perfekt storlek!

Någon som har någon erfarenhet av dessa tavlor? Hur är dom i verkligheten? Svårsåld om man skulle tröttna? :) Vad tror folket?
Tycker själv den är riktigt läcker och gillar att den är lite udda. Men som sagt, kanske tröttnar snabbt!
116234-1119-8.jpg

PS. Bilden är snodd från internet!

Hittar inte hur man gör en edit på tidigare inlägg.
Kom på nu att man såklart bara kan byta tavlan mot någon annan man gillar om man tröttnar! Så då kan ni glömma att jag frågade om den är svårsåld... :)

Nej, det gör de inte, enligt uppgift från AD i Stockholm. Det kostar bara några hundralappar att byta mellan dem. De ingår även visare om man byter mellan lumen/icke lumen. Min prisuppgift gällde en 116234.
Rolex i New York sa till mig förra veckan att vid ett tavel byte behåller de den gamla tavlan. Så hon rekommenderade inte att byta tavla!

Tillbaka
Topp