• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Då är man tillbaka i tråden! :cool:
Känns bra :)

C52DB205-265C-4712-9F04-95F3992A64A4.jpeg

Önskar köpa 1601 eller annan vintage ref i stål med vitguldsring :) Dra iväg ett PM om ni sitter på en!

Hej! Medlem ett tag på forumet men väldigt inaktiv tills nu. Har äntligen bestämt mig för att köpa en Datejust 1601 med urtavla i silver men herregud vilken djungel det är för en nybörjare som mig. Har spanat en del på chrono24 men då det är första stora klockköpet så skulle jag hellre köpa en f2f för att kanske ha möjlighet att ställa lite frågor. Har en budget på 30.000:-. Vad tror ni, klarar jag mig på den budgeten eller "måste" jag höja mig lite? Svårt för mig att förstå värderingarna på de klockor jag ser på nätet. Ha en fin dag!

Hej! Medlem ett tag på forumet men väldigt inaktiv tills nu. Har äntligen bestämt mig för att köpa en Datejust 1601 med urtavla i silver men herregud vilken djungel det är för en nybörjare som mig. Har spanat en del på chrono24 men då det är första stora klockköpet så skulle jag hellre köpa en f2f för att kanske ha möjlighet att ställa lite frågor. Har en budget på 30.000:-. Vad tror ni, klarar jag mig på den budgeten eller "måste" jag höja mig lite? Svårt för mig att förstå värderingarna på de klockor jag ser på nätet. Ha en fin dag!
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-1601.112767/

Kollar också på en 1601 som är i fint skick. Väldigt lite polerad jämfört med andra jag sett och en jubilee länk också i bra skick. Klockan har papper men ingen box. Bara löst förhört mig om pris. Den ligger i högsta regionen vad man sett på Chrono24. Köper jag en betalar jag hellre några tusen mer för ett bra exemplar, kanske t om någon tusenlapp mer. I långa loppet har det ingen betydelse ändå. Jag måste bara förlika mig med tanken och få en känsla för vad de går för idag.

Tillbaka
Topp