• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Equilibrium

Garth
2-Faktor
IMG_5468.JPG
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Be om en ny bild.
Sen hade jag inte köpt en DJ för de pengarna. Men kanske är prisvärt, fråga i prisvärdtråden så får du nog bra svar.
Ja, ska fråga om fler bilder......beggat.......here we go again!:D
Priserna på dessa DJ:s har gått upp en del så en fullsetare från handlare i fint skick går inte oväntat lös på en bra bit över 40k. Över 50k är inte ovanligt iheller.
Men du kan ha rätt att kronan på låset indikerar att pruta är ett måste på den.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Behöver lite guld i min vardag:D och letar efter en fin 16233 som inte är alltför "rasslig":rolleyes:
Vad tros om denna fullsetaren på bukten i opolerat fint skick, år 2000, 4950 EUR med tillåten prutning???
(Tycker den kan bli rimligt prissatt i jämförelse med andra ute på c24 men bara om urverket är i god hälsa)

https://www.ebay.de/itm/ROLEX-OYSTE...739451?hash=item443d0870bb:g:fm4AAOSwIN9c1CK1

s-l160000.jpg

s-l1600232.jpg
Härligt skarp boett! Blir ju dock 55.000kr med dagens svaga krona, vilket känns mycket, men vafan. Många föredrar 5 siffriga modellen framför 6 siffriga modellen.
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Härligt skarp boett! Blir ju dock 55.000kr med dagens svaga krona, vilket känns mycket, men vafan. Många föredrar 5 siffriga modellen framför 6 siffriga modellen.
Javisst är den skarp o fin!:)
Håller med, 55' blir lite väl men så har man möjligheten att pruta, säg närmare 50' eller så blir det över 50' ändå!?:happyhappy:
Med tanke på nuvarande prisläget känner man ibland "ähh skitsamma jag tar skiten för x kr bara jag får den"
Tyvärr svettiga priser på de fina exemplaren men ett bra munläder kan väl hjälpa en aning.....
 
Senast ändrad:

ersse

Omega
Jag har en fråga angående 41mm. Vad är konsensus om dom? Jag har inte provat en själv ännu men känns dom för stora, är 36 optimalt eller funkar 41 trots den avskalade looken?
 

pac78

Omega
2-Faktor
Första gången inne i denna eminenta tråden och går just i funderingar kring en 36 eller 41mm DJ.
Har bara testat 36mm än så får väl bilda mig en egen uppfattning snart. Kul att veta vad experterna säger dock.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag har en fråga angående 41mm. Vad är konsensus om dom? Jag har inte provat en själv ännu men känns dom för stora, är 36 optimalt eller funkar 41 trots den avskalade looken?
Första gången inne i denna eminenta tråden och går just i funderingar kring en 36 eller 41mm DJ.
Har bara testat 36mm än så får väl bilda mig en egen uppfattning snart. Kul att veta vad experterna säger dock.

Jag gillar 41 mm proportioner, även om den är för stor för mig. Den upplevs skarpare i formerna än den mer bulliga 36 mm. Jag antar att ni menar de sex siffriga modellerna? Den helt nya Datejust 2019 36 mm påminner mer om 41 mm i formerna.
 

EHedin

Cartier
2-Faktor
Första gången inne i denna eminenta tråden och går just i funderingar kring en 36 eller 41mm DJ.
Har bara testat 36mm än så får väl bilda mig en egen uppfattning snart. Kul att veta vad experterna säger dock.
Kan starkt rekommendera 36an :) Ägt både 36 och 41mm och måste säga att den gör sig bättre i 36mm imo. Har ca 18,5cm handled och 36an sitter mycket bättre på mig :)
 

ersse

Omega
Jag gillar 41 mm proportioner, även om den är för stor för mig. Den upplevs skarpare i formerna än den mer bulliga 36 mm. Jag antar att ni menar de sex siffriga modellerna? Den helt nya Datejust 2019 36 mm påminner mer om 41 mm i formerna.
Ja exakt sexsiffriga. Jag är rädd att 41:an ska kännas stor. Har en Speedmaster men det händer ju lite mer på den tavlan så den känns som att den fyller ut utrymmet bra liksom. Hoppas du förstår :)
 

pac78

Omega
2-Faktor
Tack för svaren. Jag tänker mig tavlan med romerska siffror. Då händer det mer och känns lite mer "speciell".
 
Topp