• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

EHedin

Cartier
2-Faktor
Kul att höra. Passar 36:an lika bra till kostym som t-shirt?
Det tycker jag :) 41an för mig blev lite för klossig eller vad man ska säga, vilket inte passade så bra med skjortärmar och kunde kännas lite klumpig, blev då också lite rädd att dra i den i saker. 36an känns mycket smidigare och elegantare samtidigt som den inte är "ivägen"
 

Compiss

Patek
2-Faktor
70C97A58-79A7-4CE3-86CB-8188A6D3D892.jpeg
 

ersse

Omega
Det tycker jag :) 41an för mig blev lite för klossig eller vad man ska säga, vilket inte passade så bra med skjortärmar och kunde kännas lite klumpig, blev då också lite rädd att dra i den i saker. 36an känns mycket smidigare och elegantare samtidigt som den inte är "ivägen"
Tack för feedback. Det här blev just ännu svårare. Vilka har du kört? Jag är sugen på en med ljus tavla.
 

pac78

Omega
2-Faktor
Testade DD 40mm och den var riktigt bra tycker jag men å andra sidan har jag aldrig haft en riktig dressare som bör ligga på 36 har jag förstått. Uppskattar verkligen alla åsikter. Vet inte om det gör valet lättare eller svårare dock...39mm hade verkligen varit optimalt. Lagom
 

cab

Audemars
2-Faktor
Grattis, riktigt fin! Hur upplevde du skillnaden mot nya med avseende på caset/luggarna? Har jämfört själv och såg inte så stor skilnad men också stål mot nya i två-ton.
Rätt stor skillnad tycker jag, nya caset är mer lika en vintage DJ. Caset kändes nästan precis som min 16014.

Det jag gillar minst med nya är tavlan, index är alldeles för stora. Sen osäker vad jag tycker om endlinksen, hade inte tänkt på detta innan jag såg den live nu. Det är ju nu inte en stor utan två länkbitar som går in mot boetten. Claspen är ju stor och ful men bra att få justerings möjligheter.
 

F32

Panerai
2-Faktor
Rätt stor skillnad tycker jag, nya caset är mer lika en vintage DJ. Caset kändes nästan precis som min 16014.

Det jag gillar minst med nya är tavlan, index är alldeles för stora. Sen osäker vad jag tycker om endlinksen, hade inte tänkt på detta innan jag såg den live nu. Det är ju nu inte en stor utan två länkbitar som går in mot boetten. Claspen är ju stor och ful men bra att få justerings möjligheter.
Endlinksen hade inte jag heller tänkt på, intressant.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag behöver hjälp av er. Jag vill köpa en dj till min fantastiska ”soon to be wife” och är ute på djupt vatten.... Preferenserna jag har är:
Lady - 31-34mm
Stavindex

Beg eller nytt kvittar. Fram med referenser och bilder!
 
Topp