• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Haha vafan :D
Hur många gånger har du haft den nu? :D
Jag har ju gått över till 16234 isad, kunde inte hålla mig ifrån isad DJ :D
Haha, det börjar bli ohälsosamt... Sjukt mycket klocka för pengarna :p varje gång... :hilarious: Ja men jag vet ju det, nice! Den är inte dum den hlr. Men tycker att slät ring funkar så bra till denna, kör ju refflad och is på DD ;)
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Hej
Är på väg att köpa @Tuktuk tavla, men ställer mig fundersam till om den passar till min 116234? Varför jag undrar är att den har siffror och visare i gulguld. Mig veterligen så brukar gulguld sitta i 116233 och inte 116234. Frågar er experter då jag inte vill köpa tavlan och sen få den nekad för byte av AD :) vad tror ni?
FullSizeR1.jpg

FullSizeR1(1).jpg
 
Senast ändrad:

papabear

Panerai
2-Faktor
Hej
Är på väg att köpa @Tuktuk tavla, men ställer mig fundersam till om den passar till min 116234? Varför jag undrar är att den har siffror och visare i gulguld. Mig veterligen så brukar gulguld sitta i 116233 och inte 116234. Frågar er experter då jag inte vill köpa tavlan och sen få den nekad för byte av AD :) vad tror ni?
FullSizeR1.jpg

FullSizeR1(1).jpg
Går väl att få den bytt hos någon annan urmakare annars?
 

L.R.Dahl

Omega
Tar AD avgift på att korta länken, överväger att göra det själv och har rätta skruvmejseln till skruvarna men tänker om man ändå bör vända sig till en AD för garanti och sånt?
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för svar! Vet du om AD använder typ loctite tillsammans med skruven för att den inte ska skruvas upp automatiskt av dagligt användande?
Gör det själv. Så länge du använder en skruvmejsel i rätt storlek som inte pajjar skruven är det inget problem. Jag tror inte ad använder sig av loctite med tanke på att inte rolex själva gör det. Läst på forumet att vissa använder transparant nagellack istället. Jag har inte provat det själv så ta det inte som en rekommendation från mig :)
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Snyggt! Du som har både jubilee och oyster, vilken använder du mest?
Tackar! Bra fråga, går lite omgångar faktist. Upplever att jubilee funkar till allt och är bekvämt att bära. När man drar på oyster så får man mycket mer sportig och cleanare look. Tycker microadjustment på vintern är extra skönt då det kan snabbt pendla mellan varmt och kallt
 
Topp