• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Tommy_83

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
EDC259EE-A142-4332-9ABC-1F1DE0D4BD0C.jpeg
Denna får mycket tid på handleden :)
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Sitter på resturang och ser att en äldre man vid bordet mitt i mot sitter med en guld daydate men det är inte det dolda spänner.
Finns det presidentlänk utan det dolda spännet?
Tänkte jag skulle samla mig mod Men vågar inte än,
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Här är min 16013. Någon som vet hur många länkar som ska finnas om armbandet är komplett? Den sitter perfekt på min 17,5cm handled och jag har inga extra länkar så det lär saknas en hel del
 

Bilagor

  • 1BC5312B-EDF8-4381-A49E-78D771073A81.jpeg
    1BC5312B-EDF8-4381-A49E-78D771073A81.jpeg
    148.9 KB · Visningar: 2

cvk

Breitling
Jag har en fråga angående datumhjulet på 116234 med blå stick dial. Har försökt att läsa och fråga runt men får olika svar.

Levererades alla 116234 blå stick dial med Roulette-hjul som standard, eller har det även funnits möjlighet att köpa den med svart datumhjul?

Förstår att datumhjulet går att byta ut i efterhand, men jag undrar om man har kunnat plocka ut en ny hos AD med svart datumhjul.
 

Igge

Panerai
När jag bytte till blå tavla med stick dial på min 116234 hos AD, så bytte dom automatiskt till roulette-hjul från svart utan att ens fråga. Vet dock inte om jag hade kunna behålla det helsvarta datumhjulet om jag bett om det.
 
  • Like
Reactions: cvk

Kompassen

Panerai
2-Faktor
Ska vara lite fräck och skriva en köpes här.
Haft två datejust innan och sugen på en ny.
Är ni intresserade att sälja, PM.
Främst 1601, 16013.
:)
 

André.

Omega
Hej
Är på väg att köpa @Tuktuk tavla, men ställer mig fundersam till om den passar till min 116234? Varför jag undrar är att den har siffror och visare i gulguld. Mig veterligen så brukar gulguld sitta i 116233 och inte 116234. Frågar er experter då jag inte vill köpa tavlan och sen få den nekad för byte av AD :) vad tror ni?
FullSizeR1.jpg

FullSizeR1(1).jpg
Snyggt. Vad ligger dom på?
 
Topp