• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Är så sjukt förtjust i DJ, tycker det passar till allt. Kommer sluta med att jag säljer alla andra klockor och sitter med 3 st Dj istället.
Ngn som har EN bild på 4,5-och 6 siffrig lättillgängligt så att man kan börja tråna:)?

Bigarråer också helt ok.

0F31A33A-81F0-4C04-A667-D1992B349921.jpeg

Trevlig kväll!

Senast ändrad:
Gör det själv. Så länge du använder en skruvmejsel i rätt storlek som inte pajjar skruven är det inget problem. Jag tror inte ad använder sig av loctite med tanke på att inte rolex själva gör det. Läst på forumet att vissa använder transparant nagellack istället. Jag har inte provat det själv så ta det inte som en rekommendation från mig :)
Använder de inte låsolja (tex Loctite 222)? På min har de gjort det.

Gör det själv. Så länge du använder en skruvmejsel i rätt storlek som inte pajjar skruven är det inget problem. Jag tror inte ad använder sig av loctite med tanke på att inte rolex själva gör det. Läst på forumet att vissa använder transparant nagellack istället. Jag har inte provat det själv så ta det inte som en rekommendation från mig :)
Rolex kör väl ändå med loctite?!

Edit - Telefonen uppdaterar dåligt... såg att det redan var utrett!

Säkert svarats på flera ggr tidigare men hittar inte lättillgängligt:
Någon som har tips på vart man kan hitta enbart jubilee-länken ? tänkte hotta upp 1601:an från -79 :D

Tack! Har använt loctite på andra klockors länkar och det har fungerat utmärkt, skönt å höra att andra har samma åsikt - uppfattning
Jag kör alltid med Loctite 222 på mina länkar. Fördelarna är ju att det känns säkrare samt att man inte behöver dra skruvarna hårt... skruvarna förblir fina och inte sönderdragna med andra ord :)

054E1F1D-1697-4F0F-82F2-B736666A3FCC.jpeg

Hej,

Jag har en 116234 och undrar om det finns någon form av halvlänk att köpa till superjubileet?
Har provat att sätta dit länkbiten som följde med när jag köpte klockan men då blir det för sladdrig medans den nu är för tight, särskilt varma dagar.
Håller tummarna för att det finns en lösning

Hej,

Jag har en 116234 och undrar om det finns någon form av halvlänk att köpa till superjubileet?
Har provat att sätta dit länkbiten som följde med när jag köpte klockan men då blir det för sladdrig medans den nu är för tight, särskilt varma dagar.
Håller tummarna för att det finns en lösning
Ja, det finns det. Den är ca. 50% större än en vanlig länkbit och går loss på 1800kr :)

Tillbaka
Topp