• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Skugga
FBFE6B55-D818-470D-AF9B-416FC2C5582B.jpeg

Sol

C38DDD7E-EC47-4EFB-9594-6881CD672124.jpeg
 

Tommy_83

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Ähh, det är bara en siffra man får varje år, både du och klockan har mkt liv kvar att ge:D
Var själv inne på en årsklocka anno 87 men fegade ur p.g.a. skicken och fel urtavlor. Skick går före tavla sägs det och visst hittade jag ngn grymt fin 16013 men så kom jag över en 16233 och blev nöjd!. Tycker din verkar ha klarat sig väldigt väl med åren!?. Ser ut som sjysta bandhorn och bezel!
Ja vi ska nog klara oss ett tag ;)
Den har klarat sig fint. Men säkerligen fått sig en lättare polering nån gång. Är mer eller mindre noll stretch i länken också :)
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Detta är kanske ett långskott men säljs datejust ref 116200 (på jubilee med hidden clasp) fortfarande hos AD i Stockholm eller är det den nya modellen (126200) som gäller om man vill köpa nytt?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Efter några år med ”endast” en DJ har jag nu två igen. 16200 är min första DJ med safirglas. Tänker mig den som en diskret och mångsidig klocka med en rolig tavla. Ja, jag har tapestry som en favorit bland Datejust tavlorna.

Tycker de kompletterar varandra väl. Har ett jubilee också så det går att variera sig med dessa två. Jag föredrar de 4-5 siffriga referenserna med borstade ytor och skarpa profiler.
16F9BE0C-B65C-4D31-9A4F-68EED9623670.jpeg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Efter några år med ”endast” en DJ har jag nu två igen. 16200 är min första DJ med safirglas. Tänker mig den som en diskret och mångsidig klocka med en rolig tavla. Ja, jag har tapestry som en favorit bland Datejust tavlorna.

Tycker de kompletterar varandra väl. Har ett jubilee också så det går att variera sig med dessa två. Jag föredrar de 4-5 siffriga referenserna med borstade ytor och skarpa profiler.
16F9BE0C-B65C-4D31-9A4F-68EED9623670.jpeg
Mkt bra :)
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Efter några år med ”endast” en DJ har jag nu två igen. 16200 är min första DJ med safirglas. Tänker mig den som en diskret och mångsidig klocka med en rolig tavla. Ja, jag har tapestry som en favorit bland Datejust tavlorna.

Tycker de kompletterar varandra väl. Har ett jubilee också så det går att variera sig med dessa två. Jag föredrar de 4-5 siffriga referenserna med borstade ytor och skarpa profiler.
16F9BE0C-B65C-4D31-9A4F-68EED9623670.jpeg
Väldigt trevlig konfig!
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Är det dåligt med TT(femsiffrigt) på forumet? Ingen som vill sälja och dåligt med bilder i tråden..
 
Topp