Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fat 6, 9. Många pie pan tavlor har det. Vet inte om det var vissa årgångar, men det är helt klart snyggt. Har det på min 1601.Har sett att vissa 1601 tavlor har tjocka markeringar vid klockan 6 & 9. Är detta något årspecifikt eller fanns det som val på den tiden?
Ok! Hmm tycker nog det är snyggare med vanliga index men vi får se om tiden utvisar annat.Fat 6, 9. Många pie pan tavlor har det. Vet inte om det var vissa årgångar, men det är helt klart snyggt. Har det på min 1601.
Min DJ är underbar.
Det är även minDet är min också
Fin den där! Tycker inte du ska låsa dig vid storleken 39mm. Inte bara diametern som spelar roll hur stort ett ur bärs. Men för att ändå besvara frågan så säger jag Tudor BB58.Skrev ett inlägg här för lite mer än 2 år sedan angående att jag var inne på att skaffa min första Rolex. Då var tanken DJ 36mm med blå diamanttavla. 1,5 år efter det inlägget slog jag till på en DJ 36mm med svart diamanttavla och jag är otroligt nöjd. Bifogar lite bilder . Är inne på att köpa någon ”billigare” klocka med blå urtavla 39mm (atm inne på Tag Heuer Aquaracer) och utöka samlingen. Även sugen på en 39mm oyster perpetual med den vinröda tavlan. Har ni några andra förslag på schysta klockor med en tavla på 39mm?
Det var ett tag sedan jag postade på KS, men denna konfig så ju helt ok ut! Måste börja värdera tvåton? (Kan man det?)Denna var trevlig
Boetten skaver tyvärr upp banden, ingen idé att prova :/Efterlyser stiltips. Vad tror ni om att ha läderband på en 126334 som variation till jubilee? Ser många äldre dj med läderband, visserligen 36or men få som har det på nyare när jag söker på nätet. Kan tänka mig att jubilee redan är svårslagen. Kan inte prova eftersom det är tänkt som present.
Visst var det på en boett från 116xxx som skavde? Frågan gäller nyare Datejust 41. Kanske samma problem.Boetten skaver tyvärr upp banden, ingen idé att prova :/
Ah, ok.. ja precis, jag har erfarenhet från 116200. Trist överraskning när bandet pajar på 1 sekund.Visst var det på en boett från 116xxx som skavde? Frågan gäller nyare Datejust 41. Kanske samma problem.
Verkligen trist. Skulle vara tjusigt med läderband med endlänkar, likt Day-date.Ah, ok.. ja precis, jag har erfarenhet från 116200. Trist överraskning när bandet pajar på 1 sekund.
Det går ju att köpa AM-ändlänkar och dra på ett läder, då blir det ju inget skav. Är enbart en vass kant på boetten som skaver, den försvinner med ändlänkar.Verkligen trist. Skulle vara tjusigt med läderband med endlänkar, likt Day-date.
Absolut, är man ok med det så är ju det ett alternativ.Det går ju att köpa AM-ändlänkar och dra på ett läder, då blir det ju inget skav. Är enbart en vass kant på boetten som skaver, den försvinner med ändlänkar.
Är det så att 126xxx inte har roulettehjul till blå tavla?67000:- är för nya modellen dvs 126200. Finns på Nymans Stockolm bland annat, se mitt inlägg ovan för bild på svart tavla.
OBS såg inte att du skrev roulettehjul, då är det ju 116200 som gäller, den finns nog inte hos AD längre tyvärr.
Det stämmerÄr det så att 126xxx inte har roulettehjul till blå tavla?
Jahapp. Då har jag lärt mig något nytt idag också.Det stämmer
Upplevs mycket mindre? Ser så ut på bilden iallafall.Ursäkta men idag dubbelpostar jag
Nya Datejust 36 jämfört med tidigare modell
Upplevs mycket mindre? Ser så ut på bilden iallafall.
Jag föredrar gamla tavlanUrsäkta men idag dubbelpostar jag
Nya Datejust 36 jämfört med tidigare modell
Jag tycker om båda tavlorna men just nu den nya lite extraJag föredrar gamla tavlan
Hehe har inte sett den live ännu så jag kanske ändrar mig när jag gör detJag tycker om båda tavlorna men just nu den nya lite extra