• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

kruka

Omega
2-Faktor
Testar med en fråga till och hoppas på att jag får samma support som tidigare.

Har köpt en fullset 116200. Klockan är utplockad i Grekland men har en manual på Italienska. Ska/kan det vara så? Har läst att man som kund kan be om att få byta språk på manualen vid köpet, men då har det handlat om köplandets språk eller engelska. Vad vet ni?

Tack igen!
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
God afton.
Behöver lite assistans om vad som ska inkluderas i lådan för att det ska vara ett fullset. Klockan ifråga är en 116200 från 2019.
Det som är med är:
Inner- och ytterbox samt "sleeve" till ytterboxen
Låda
Klocka
Klockudde
Grönt sigill
Etikett
Cert
Kronometeintyg
Hållare för cert
Instruktionsbok
Plastring (skydd för "bezeln")

Det som inte är med, och som jag inte vet om det ska vara med eller inte för den är är en putsduk. Nån som vet om det bara var tidigare år som det var med?

Har jag missat nåt mer?

Tack på förhand

De slutade med putsduk för några år sedan (2014?). Så det är helt och hållet fullset.
 

Weberg

Audemars
Helstål med blå tavla, lugholes och quickset - denna lite har OWG-potential :snaphappy:

IMG_20190703_110202.jpg
 
Senast ändrad:

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Testar med en fråga till och hoppas på att jag får samma support som tidigare.

Har köpt en fullset 116200. Klockan är utplockad i Grekland men har en manual på Italienska. Ska/kan det vara så? Har läst att man som kund kan be om att få byta språk på manualen vid köpet, men då har det handlat om köplandets språk eller engelska. Vad vet ni?

Tack igen!

Spanien, Italien och Grekland har böcker på sitt språk.
Det enda stället jag lyckats byta en manual på är Rolex RCS i NY på 5th ave.
 

Axid

Omega
Senast redigerad av en moderator:

Jofaaa

Cartier
Är det någon som skulle kunna ge mig lite info om den nya datejusten 41 på Jubilee i känsla av size? Jag har en Datejust 36 på Jubilee från 2016. Kan tycka den är något för liten ibland. Älskar min AquaTerra på 38,5 i size. (Sweetspot referens) Hur bär den nya 41? Kommer jag uppleva den som för stor eller funkar det? Har en nyare Sub och datejusten får absolut inte upplevas som suben på armen i size. Tacksam för svar! :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är det någon som skulle kunna ge mig lite info om den nya datejusten 41 på Jubilee i känsla av size? Jag har en Datejust 36 på Jubilee från 2016. Kan tycka den är något för liten ibland. Älskar min AquaTerra på 38,5 i size. (Sweetspot referens) Hur bär den nya 41? Kommer jag uppleva den som för stor eller funkar det? Har en nyare Sub och datejusten får absolut inte upplevas som suben på armen i size. Tacksam för svar! :)
Jag och sonen var in till Nymans igår för att klämma Zenith. Passade även på att testa just en Dj 41 på jubilee.
Den spontana känslan är att den passar väldigt bra på mina 17,5 cm.
Kolla in mina skitdåliga bilder på jämförelsen mellan 41mm och sonens Explorer 36.

849F41BA-D7C2-44F3-A912-72B8BA2A0976.jpeg
84333630-79E8-481E-8445-A5CBFDE01283.jpeg


För tillfället tar de dock inte in någon i kön på Dj i stål. Man kan alltså inte ens ställa sig i kön!! :wideyed:
TT går dock bra att köpa och en stål/gulguld skulle jag helt klart kunna tänka mig. :)
 

F32

Panerai
2-Faktor
Är det någon som skulle kunna ge mig lite info om den nya datejusten 41 på Jubilee i känsla av size? Jag har en Datejust 36 på Jubilee från 2016. Kan tycka den är något för liten ibland. Älskar min AquaTerra på 38,5 i size. (Sweetspot referens) Hur bär den nya 41? Kommer jag uppleva den som för stor eller funkar det? Har en nyare Sub och datejusten får absolut inte upplevas som suben på armen i size. Tacksam för svar! :)
Min personliga åsikt är att den bärs rätt stor. Lite sportigare. 126300 på min 17,5mm vänstra handled nedan.
595A0B29-FCAB-4F75-BBC8-E60363B8D89B.jpeg


Samma handled med en 126234 nedan. De flesta gånger jag provat 36:an så upplever jag den vara rätt liten.
CE370593-9CA3-4C88-96CA-8357420AD6F0.jpeg
 

F32

Panerai
2-Faktor
Jag och sonen var in till Nymans igår för att klämma Zenith. Passade även på att testa just en Dj 41 på jubilee.
Den spontana känslan är att den passar väldigt bra på mina 17,5 cm.
Kolla in mina skitdåliga bilder på jämförelsen mellan 41mm och sonens Explorer 36.

849F41BA-D7C2-44F3-A912-72B8BA2A0976.jpeg
84333630-79E8-481E-8445-A5CBFDE01283.jpeg


För tillfället tar de dock inte in någon i kön på Dj i stål. Man kan alltså inte ens ställa sig i kön!! :wideyed:
TT går dock bra att köpa och en stål/gulguld skulle jag helt klart kunna tänka mig. :)
Är du inne på TT? Är det roseguld på den du visar på bild? Ljuset kan luras.

Jag är sjukt sugen på en 126233 med champagne-tavla, frun i huset har sågat idén.
 
Topp