• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Cannavaro

Breitling
Har någon koll på hur många länkbitar en ny Lady Datejust jubilee ska ha?

Min tjej plockade ut en ny i våras men fick inte med några bitar och vi misstänker att AD har glömt lämna ut (de var lite struliga generellt).

Tack!
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Kliver äntligen in i den här tråden med lite nytt för dagen. Har läääänge vart sugen på att testa DJ. 116200 fick det bli :)
20190708_114746.jpg
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Någon som har koll på vilken mejsel och ifall man behöver något annat för att skruva på en länkbit på en 116200? Krons ville ha 500kr för det...
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Någon som har koll på vilken mejsel och ifall man behöver något annat för att skruva på en länkbit på en 116200? Krons ville ha 500kr för det...

Har flyttat på min några bitar fram och tillbaka. Hitta bara en som passar skåran så är det noll problem att lösa själv. Behövs inget annat. 500:- är verkligen en bra timpenning för det jobbet :banghead:
 
  • Like
Reactions: Man

Stein

Cartier
Någon som har koll på vilken mejsel och ifall man behöver något annat för att skruva på en länkbit på en 116200? Krons ville ha 500kr för det...
Riktigt "fuck off du har inte köpt klockan här pris!" Jag betalde 350,- för tre år sedan på Nymans. Det tar som sagt någon minut och jag förstår att de inte kan göra det gratis när man inte köpt sin klocka där, men 500 spänn för ett par minuters jobb!?
 

kruka

Omega
2-Faktor
Är det ett supersvårt arbete att göra själv? Har aldrig skruvat på ett rolexarmband men på min Speedmaster är det ju verkligen inte ett 500 kronors arbete.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Är det ett supersvårt arbete att göra själv? Har aldrig skruvat på ett rolexarmband men på min Speedmaster är det ju verkligen inte ett 500 kronors arebte.
Hur enkelt som helst om du har en riktig mejsel. Alltså inte en för 19kr från classe Olsson.
Lägg 150-200kr på en bra mejsel så klarar du dig länge
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
Riktigt "fuck off du har inte köpt klockan här pris!" Jag betalde 350,- för tre år sedan på Nymans. Det tar som sagt någon minut och jag förstår att de inte kan göra det gratis när man inte köpt sin klocka där, men 500 spänn för ett par minuters jobb!?
Det finns lite trådar där detta har diskuterats, bla här:
https://klocksnack.se/threads/vettigt-pris-för-förkortning-av-länk.2975/

Själv så förstår jag inte dom som går till AD överhuvudtaget för att korta (förutom vid nyköp). Lägg 50-150 kronor på en mejsel och du kan justera länkar till dödagar. Tillfredsställande är det också.
 

Stein

Cartier
Det finns lite trådar där detta har diskuterats, bla här:
https://klocksnack.se/threads/vettigt-pris-för-förkortning-av-länk.2975/

Själv så förstår jag inte dom som går till AD överhuvudtaget för att korta (förutom vid nyköp). Lägg 50-150 kronor på en mejsel och du kan justera länkar till dödagar. Tillfredsställande är det också.
Lathet, okunskap samt rädsla att slinta eller förstöra skruven. Klockan kostar ju ändå en slant :)
 
Topp