• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Det vart en dag på stranden :)

IMG_20190710_205041_495.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Lathet, okunskap samt rädsla att slinta eller förstöra skruven. Klockan kostar ju ändå en slant :)
Jo, jag kan argumenten och visst kan det kännas tryggare att låta någon annan göra det. Frågan blir kanske: hur stor ”försäkringspremie” skall en AD ta ut för att täcka en eventuellt rispad länkbit/boett?
 

Stein

Cartier
Jo, jag kan argumenten och visst kan det kännas tryggare att låta någon annan göra det. Frågan blir kanske: hur stor ”försäkringspremie” skall en AD ta ut för att täcka en eventuellt rispad länkbit/boett?
Vet de vad de sysslar med borde det vara marginellt. En ny skruv kan inte va speciellt dyr och en länkbit går ju att polera lätt.
 

Perro

Omega
Hej!
Förlåt om jag kapar tråden lite, men står inför mitt första stora klockköp och har kikat en del på Rolex Datejust, och de modeller jag känner att jag har råd med är främst relativt gamla från ca 80/70/60 talet. Är det något speciellt att tänka på eller akta sig för? Har väl en budget på ca 30-40k.
Ber om ursäkt om detta är fel forum eller liknande.
Tack så mycket för ett fint forum och glad sommar:)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej!
Förlåt om jag kapar tråden lite, men står inför mitt första stora klockköp och har kikat en del på Rolex Datejust, och de modeller jag känner att jag har råd med är främst relativt gamla från ca 80/70/60 talet. Är det något speciellt att tänka på eller akta sig för? Har väl en budget på ca 30-40k.
Ber om ursäkt om detta är fel forum eller liknande.
Tack så mycket för ett fint forum och glad sommar:)
Nä, det är inget speciellt som gäller för Datejust. Bra skick och ett utseende du gillar. Lätt att byta tavla om du tröttnar. Alltid bra om det finns någon service gjord nyligen. En nyare klocka i ditt spann är lättare att leva med dagligen, men de äldre är också driftsäkra och slitstarka.
 

Perro

Omega
Nä, det är inget speciellt som gäller för Datejust. Bra skick och ett utseende du gillar. Lätt att byta tavla om du tröttnar. Alltid bra om det finns någon service gjord nyligen. En nyare klocka i ditt spann är lättare att leva med dagligen, men de äldre är också driftsäkra och slitstarka.
Tackar så mycket för klargörandet!
Får fortsätta kika runt lite och se om jag hittr något jag tycker om:)
 

Expy

Omega
Jag planerar att plocka ut en ny DJ, Ref 126234. Några tips på var man får bästa pris hos en AD? Chans på rabatt hos en svensk AD? Blir det tax-free om man köper den på flygplatsen Schiphol, Holland?
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Jag planerar att plocka ut en ny DJ, Ref 126234. Några tips på var man får bästa pris hos en AD? Chans på rabatt hos en svensk AD? Blir det tax-free om man köper den på flygplatsen Schiphol, Holland?
Ska du köpa på schipol finns det risk att du måste köpa många flygbiljetter. Var där för två veckor sedan samt i början av denna veckan helt tomt på Rolex förutom några mindre dam modeller båda gångerna.
 
Topp