Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
TackarRiktigt snygg @Omega70
Vilken ref samt vad är det för diameter, riktigt fin gillar tavlan!
dubbelpost-sorry
Rolex är ju inte direkt kända på att vara konsekvent med utförandet historiskt, tror att du kan ha svårt att få fram något tydligt svarFråga till DJ ägare som eventuellt kan dela havet på mitten men ställer frågan ändå: vid jämförelse av olika DJ modeller (1601 vs 16014) och årtal -71 vs -84 noteras att borstningen på ovansidan av bandhornen är olika. Min modell (den yngre från -84) har en "snällare" borstning där "dragen/strecken" inte är lika tydliga medan den andra modellen (den äldre från -71) har en mer markerande borstning där men ser själva dragen på ett mer markant sätt.
Frågan som dök upp var - vilket är mest korrekt om det nu finns något korrekt? Dvs ska borstningen vara mer eller mindre "markerande" med tydliga borstspår?
(Naturligtvis påverkas ju detta av hur klockan polerats/använts men tänker mer generellt avseende originalutförande)
Fråga till DJ ägare som eventuellt kan dela havet på mitten men ställer frågan ändå: vid jämförelse av olika DJ modeller (1601 vs 16014) och årtal -71 vs -84 noteras att borstningen på ovansidan av bandhornen är olika. Min modell (den yngre från -84) har en "snällare" borstning där "dragen/strecken" inte är lika tydliga medan den andra modellen (den äldre från -71) har en mer markerande borstning där men ser själva dragen på ett mer markant sätt.
Frågan som dök upp var - vilket är mest korrekt om det nu finns något korrekt? Dvs ska borstningen vara mer eller mindre "markerande" med tydliga borstspår?
(Naturligtvis påverkas ju detta av hur klockan polerats/använts men tänker mer generellt avseende originalutförande)
Det är en 1501, dvs 34mm. Tycker den upplevs större. Jag har 18 cm handleder. Tavlan har en härlig silvrig lyster som matchar boett och länk perfekt. Enda nackdelen är väl att läsbarheten kanske inte är den bästa i alla lägen.Vilken ref samt vad är det för diameter, riktigt fin gillar tavlan!
Inte så vanlig här på forumet kul!Det är en 1501, dvs 34mm. Tycker den upplevs större. Jag har 18 cm handleder. Tavlan har en härlig silvrig lyster som matchar boett och länk perfekt. Enda nackdelen är väl att läsbarheten kanske inte är den bästa i alla lägen.
Väldigt bra skulle jag vilja påstå, även om jag bara sett bilder. Om jag skulle välja dj skulle det svåra valet vara tavlan. Silver eller blå... Jubilee och räfflad ring vore givet. Funderade du nåt över blå tavla?Silvertavlan är rätt bra!
Köp båda tavlorna? Att lägga till en går på ca 5k sen kostar väl bytet en tusenlapp när man känner för det. Inte så stora pengar i sammanhangetVäldigt bra skulle jag vilja påstå, även om jag bara sett bilder. Om jag skulle välja dj skulle det svåra valet vara tavlan. Silver eller blå... Jubilee och räfflad ring vore givet. Funderade du nåt över blå tavla?
Oavsett ser din väldigt fin ut!
Galet fin!Här min 1601a
Jag har ägt en med blå tavla också..(116200) den är svårslagen, nästan att den är bättre än silverVäldigt bra skulle jag vilja påstå, även om jag bara sett bilder. Om jag skulle välja dj skulle det svåra valet vara tavlan. Silver eller blå... Jubilee och räfflad ring vore givet. Funderade du nåt över blå tavla?
Oavsett ser din väldigt fin ut!
Japp. Bara vanlig miniskruvmejsel, en baggis.Är det någon som har koll på vad man får betala för extra länkbitar till superjubilee (116234)?
Går det fortfarande att köpa hos AD trots att modellen utgått?
Funderar även på om man ska våga sig på att skruva själv ifall man kommer över en länkbit på andrahandsmarknaden. Är det någon här som justerat superjubileet på egen hand?
Grymt! Gäller bara att hitta en länkbit nuJapp. Bara vanlig miniskruvmejsel, en baggis.
Ca 18cmNån som har handledar runt 18-19 cm och sportar en Date/Oyster Perpetual på 34 mm med länk? Vore intressant att se hur de bärs!
Funkar bra ju!Ca 18cm
Kändes dock för mig lite väl liten efter ett par dagar så bytte upp mig till 36mm. Då har jag flera mindre vintage ur på 34 men just Datejust 34mm blev tyvärr för litetFunkar bra ju!
Oj oj oj... 116238?
Kul! Stämmer bra! Den är riktigt mysig. Är nöjd med denOj oj oj... 116238?
Gillar denna väldigt mycket.
Absolut! Mindre klockor också. Vintage omega, JLC, Cartier, mm.
Bidrar med fruns klocka som samlar damm i lådan i väntan på dotterns examen om 2 år. En liten fundering jag har som kanske ni som bär DJ till vardags kan svara på. Skulle ni bära andra klockor i samma storlek? Då tänker jag främst på nya klockor i samma stil. Och om svaret är ja, gärna tips på vad.