• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

46E969C8-20E5-408E-B3A6-DFB6E94F7376.jpeg

Tjenare gänget. Köpte min första 1601 häromdan, hämtade ut paketet idag och märkte att sekundvisaren inte gick så skruvade manuellt upp klockan meningen hände.

Var hoss en urmakare idag och han sa att Balansen satt fast. Vilket betyder att balansen förmodligen bara har hoppat ur eller så är balansaxeln sönder.

Tänkt serva detta nu och han sa att om det bara är balansen som behövs sättas på plats igen så kostar detta mig cirka 1000kr är de däremot hela balansaxeln blir de cirka 3-4000kr!

Undrar nu om någon vet någon bra billig och känd som kan utföra denna servicen åt mig?

Vill någon köpa den som den är släng ett Meddelande så diskuterar vi saken.
Mvh Enzon..

Bilagor

• F5A48FE0-AB58-4F71-AD31-82406A23A4C9.jpeg
    F5A48FE0-AB58-4F71-AD31-82406A23A4C9.jpeg
    94.7 KB · Visningar: 1
  • 73297CBA-A998-4A37-AAAF-BBBE7669D980.jpeg
    73297CBA-A998-4A37-AAAF-BBBE7669D980.jpeg
    94.2 KB · Visningar: 2
Tjenare gänget. Köpte min första 1601 häromdan, hämtade ut paketet idag och märkte att sekundvisaren inte gick så skruvade manuellt upp klockan meningen hände.

Var hoss en urmakare idag och han sa att Balansen satt fast. Vilket betyder att balansen förmodligen bara har hoppat ur eller så är balansaxeln sönder.

Tänkt serva detta nu och han sa att om det bara är balansen som behövs sättas på plats igen så kostar detta mig cirka 1000kr är de däremot hela balansaxeln blir de cirka 3-4000kr!

Undrar nu om någon vet någon bra billig och känd som kan utföra denna servicen åt mig?

Vill någon köpa den som den är släng ett Meddelande så diskuterar vi saken.
Mvh Enzon..
Först av allt, kul med 1601.

Var ifrån köpte du klockan? Låter märkligt att någon skulle ha sålt en icke fungerande. Priset är ungefär så mycket det kostar skulle jag säga utan att ha koll på priser utanför Sverige.

Tillbaka
Topp