Har lite häng på den så oftast är den högre upp på armenÄr det skönt att böra klockan på "Handsidan" av knölen?
Själv bär jag alltid på andra sidan..har dock en del häng på min länk så den flänger en del, men alltid på andra sidan...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har lite häng på den så oftast är den högre upp på armenÄr det skönt att böra klockan på "Handsidan" av knölen?
Själv bär jag alltid på andra sidan..har dock en del häng på min länk så den flänger en del, men alltid på andra sidan...
Tänker att det är jobbigt/svårt att vrida handleden om klockan sitter där?Har alltid min klocka där. Får helt enkelt panik när den sitter högre upp eftersom jag upplever att den stryper mig.
Däremot har jag absolut inte något bilhandlarhäng.
Tänker att det är jobbigt/svårt att vrida handleden om klockan sitter där?
Tänker att det är jobbigt/svårt att vrida handleden om klockan sitter där?
Riktigt crispig med vit tavla.Bäst ljus på landet. Länken förändrades helt i snöväder. Nu är vi som nykära igen.
Har alltid min klocka där. Får helt enkelt panik när den sitter högre upp eftersom jag upplever att den stryper mig.
Däremot har jag absolut inte något
bilhandlarhäng.
Du är inte ensam!Skulle så gärna vilja ha en day date, helguld, grön urtavla. Men det får vänta ett litet tag till
Riktigt bra
Den är ju jäkligt fin den där. Hoppas på att få klämma på den nästa Uppsala-GTG.
Älskar att sitta på hotellbarer, speciellt med en schysst dj på armen.
Det ordnar vi får planera in någon här framöver!Den är ju jäkligt fin den där. Hoppas på att få klämma på den nästa Uppsala-GTG.
Grattis! Snygg spec.På nyårskvällen, spik nykter, prutade jag 3 lax på en 116234 på c24 och 30 min senare accepterade säljaren budet. Lite oväntat, jag la budet mest för att jag var less på att leta efter rätt exemplar och var nyfiken på om det fanns nån prutmån. Men igår skickade jag pengar och får nu snällt vänta några dagar.
Jag köpte en 116200 för nästan exakt 1 år sedan, 4:e januari för att vara exakt.
Samma spec, förutom ringen men jag sålde den 3 månader senare av någon anledning.
Det var nog kombinationen av för många klockor i låda , att jag tyckte den släta men bulliga glasringen gav klockan ett för runt intryck.
Nu gör vi ett nytt försök!
Tack! Har funderat en hel del över jubilee vs oyster men jag tycker jubilee och vitguldsring blir väl pråligt och dessutom älskar jag oysterlänk.Grattis! Snygg spec.
Den bezeln ser inte rolig ut.Hej!
Vad tycker ni om denna? en 116234 för ca 58000 sek. Ingen box eller papper. Tankar på polering och skick?
Länken ser ju trött ut också. Jag skulle kolla vidare. @BombardierDen bezeln ser inte rolig ut.
Bandhorn och ser också märkliga ut.
Den bezeln ser inte rolig ut.
Bandhorn och länk ser också märkliga ut.
Länken ser ju trött ut också. Jag skulle kolla vidare. @Bombardier
Nä, det är inte billigt nuförtiden och det lär inte bli billigare. Du behöver nog gå upp över 60 ändå om du vill ha ett ok ex.Tack för feedbacken! Ni har nog helt rätt, det är bara svårt att hitta en 116234 för under 60000 nu för tiden, så när man gör det blir man kanske lite för het på gröten
Hej igen! Vad tror ni experter om denna vintage datejust? https://www.tradera.com/item/379937492
Är sugen på en gammal rackare som inte kostar skjortan just nu verkar det som en OK deal eller?
Tack på förhand ks vänner!
Vill du ha originallänk till den i framtiden så kan det vara relativt dyrt att köpa till.. Något svårt att finna med om du inte köper en ny från AD.Hej igen! Vad tror ni experter om denna vintage datejust? https://www.tradera.com/item/379937492
Är sugen på en gammal rackare som inte kostar skjortan just nu verkar det som en OK deal eller?
Tack på förhand ks vänner!
Japp, förstår det, men tycker ni det är ett bra köp eller kan ja hitta bättre för samma peng?Vill du ha originallänk till den i framtiden så kan det vara relativt dyrt att köpa till.. Något svårt att finna med om du inte köper en ny från AD.
Kul med nytt inkommande...På nyårskvällen, spik nykter, prutade jag 3 lax på en 116234 på c24 och 30 min senare accepterade säljaren budet. Lite oväntat, jag la budet mest för att jag var less på att leta efter rätt exemplar och var nyfiken på om det fanns nån prutmån. Men igår skickade jag pengar och får nu snällt vänta några dagar.
Jag köpte en 116200 för nästan exakt 1 år sedan, 4:e januari för att vara exakt.
Samma spec, förutom ringen men jag sålde den 3 månader senare av någon anledning.
Det var nog kombinationen av för många klockor i låda , att jag tyckte den släta men bulliga glasringen gav klockan ett för runt intryck.
Nu gör vi ett nytt försök!
Jag vet inte vad man får för 25k idag, inte särskilt mycket iaf vad gäller Rolex. Hade lagt några lakan till och köpt något skarpare/nyare exemplar.Japp, förstår det, men tycker ni det är ett bra köp eller kan ja hitta bättre för samma peng?
Nu har ju haft oyster på DJ tidigare och tyckte det funkade riktigt bra och ger klockan en lite sportigare look. Men jubilee är ju så klart den klassiska länken för en Datejust. Synd att det är så dyrt att köpa länken separat..Kul med nytt inkommande...
Den blåa tavlan är magisk till sommaren..
När det kommer till jubilee så är det en av de saker som lyfter en DJ i mina ögon, sitter magiskt och lite extra bling är bara najs...
Jag tycker själv att microjusteringarna i Oystern gjorde att spännet blev lite tjockt..mina fem cent!