• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

949A0010-03B6-4F61-86B2-23966249F53A.jpeg
Bäst ljus på landet. Länken förändrades helt i snöväder. Nu är vi som nykära igen.

Tänker att det är jobbigt/svårt att vrida handleden om klockan sitter där?

Jag hade klockan alltid ”mot handen” innan.
Men tycker också att det kan kännas som att man inte riktigt kan vrida handen hur som helst. Särskilt inte utan att kronan borrar ner sig :)

Kör idag antingen på knölen eller ”ovanför” :)

Hej, denna 126234 med oysterlänk och blå diamant-jubileetavla finns inte i svart. Kanske kommer den under 2020? Man kan dock hitta 116234 med motsvarande svarta tavla på Chrono24.

Det vore superintressant om någon på KS ruvar på en sådan och kan lägga ut några bilder för beskådande.

126234.jpg

Bilagor

• 126234.jpg
    126234.jpg
    42.6 KB · Visningar: 1
På nyårskvällen, spik nykter, prutade jag 3 lax på en 116234 på c24 och 30 min senare accepterade säljaren budet. Lite oväntat, jag la budet mest för att jag var less på att leta efter rätt exemplar och var nyfiken på om det fanns nån prutmån. Men igår skickade jag pengar och får nu snällt vänta några dagar.

Jag köpte en 116200 för nästan exakt 1 år sedan, 4:e januari för att vara exakt.
Samma spec, förutom ringen men jag sålde den 3 månader senare av någon anledning.
Det var nog kombinationen av för många klockor i låda , att jag tyckte den släta men bulliga glasringen gav klockan ett för runt intryck.

Nu gör vi ett nytt försök!
Screenshot_20200102_115503_com.chrono24.mobile.jpg

På nyårskvällen, spik nykter, prutade jag 3 lax på en 116234 på c24 och 30 min senare accepterade säljaren budet. Lite oväntat, jag la budet mest för att jag var less på att leta efter rätt exemplar och var nyfiken på om det fanns nån prutmån. Men igår skickade jag pengar och får nu snällt vänta några dagar.

Jag köpte en 116200 för nästan exakt 1 år sedan, 4:e januari för att vara exakt.
Samma spec, förutom ringen men jag sålde den 3 månader senare av någon anledning.
Det var nog kombinationen av för många klockor i låda , att jag tyckte den släta men bulliga glasringen gav klockan ett för runt intryck.

Grattis! Snygg spec.

Kul med nytt inkommande...
Den blåa tavlan är magisk till sommaren..
När det kommer till jubilee så är det en av de saker som lyfter en DJ i mina ögon, sitter magiskt och lite extra bling är bara najs...
Jag tycker själv att microjusteringarna i Oystern gjorde att spännet blev lite tjockt..mina fem cent!

Kul med nytt inkommande...
Den blåa tavlan är magisk till sommaren..
När det kommer till jubilee så är det en av de saker som lyfter en DJ i mina ögon, sitter magiskt och lite extra bling är bara najs...
Jag tycker själv att microjusteringarna i Oystern gjorde att spännet blev lite tjockt..mina fem cent!
Nu har ju haft oyster på DJ tidigare och tyckte det funkade riktigt bra och ger klockan en lite sportigare look. Men jubilee är ju så klart den klassiska länken för en Datejust. Synd att det är så dyrt att köpa länken separat..

Tillbaka
Topp