Jag har en nyare DJ, 126200, och då ville jag ha oyster och smooth bezel för att göra den lite vardagligare och sportigare men på min tvåtons DJ, 16233, tycker jag självklart att det ska vara fluted och jubilee för lite blingigare känsla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte till någon av deras nya modeller 12xxxx, men är relativt säker på att du fortfarande kan köpa jubilee med hidden clasp till 11xxxx-modeller som ursprungligen kom med jubilee med hidden clasp.Nu har ni fått mig att sukta lite efter Jubilee ändå.. Det kanske bara är ett hjärnspöke och jag undrar om Rolex ens säljer super jubilee med hidden clasp längre.
Nåväl, klockan dyker inte upp förrän nästa vecka ändå.
Nej, just det. Inte till de nya. Nå, jag misstänker att jag inte kommer vilja betala vad de begär för ett ändå. Men som sagt, vet inte än om jag kommer känna habegär.Inte till någon av deras nya modeller 12xxxx, men är relativt säker på att du fortfarande kan köpa jubilee med hidden clasp till 11xxxx-modeller som ursprungligen kom med jubilee med hidden clasp.
Jag har för mig att det var någon som hade några stycken på lager @Staafen var det inte du som köpte av någon här på forumet?Nu har ni fått mig att sukta lite efter Jubilee ändå.. Det kanske bara är ett hjärnspöke och jag undrar om Rolex ens säljer super jubilee med hidden clasp längre.
tror inte dom gamla passar till nya boettenNej, just det. Inte till de nya. Nå, jag misstänker att jag inte kommer vilja betala vad de begär för ett ändå. Men som sagt, vet inte än om jag kommer känna habegär.
tror inte dom gamla passar till nya boetten
ändlänkarna är ju omarbetade på nya jubileen
Så kan det vara ja. Då är det logiskt att de fortfarande bör sälja båda typerna. 11xxxx serien var ju ändå i produktion ett bra tag.tror inte dom gamla passar till nya boetten
ändlänkarna är ju omarbetade på nya jubileen
Mm ja. Jag har ju haft det problemet på ett par GS. Mina handleder skiftar en del i omkrets mellan kallt/varmt så mikrojustering är nästan ett måste..visserligen sä bygger ju nya claspet på jubileen lite och där är mee ytor att repa
MEN
att ha microjustering plus easylink är otroligt nice.
hiddenclasp är ju otroligt oskönt om man har oturen att inte få en perfekt fit.
hade en tt dj innan med hiddenclasp.Mm ja. Jag har ju haft det problemet på ett par GS. Mina handleder skiftar en del i omkrets mellan kallt/varmt så microjustering är nästan ett måste..
Ja, jag köpte en xl-bit till min länk, tror den kostade ca 2K då...hade en tt dj innan med hiddenclasp.
köptes så löjligt billigt ny MEN när man ej fick bra fit på den och isåfall behövde köpa xl länkbitar som fan kosta nästan 2500k extra för att kaanske få en bättre fit så blev det att den fick åka lika fort som den kom
Har på det nya jubileet haft nytta av både microjustering och easy link...hade en tt dj innan med hiddenclasp.
köptes så löjligt billigt ny MEN när man ej fick bra fit på den och isåfall behövde köpa xl länkbitar som fan kosta nästan 2500k extra för att kaanske få en bättre fit så blev det att den fick åka lika fort som den kom
Superjubilee med hidden clasp går att köpa som reservdel så vitt jag vet.Nu har ni fått mig att sukta lite efter Jubilee ändå.. Det kanske bara är ett hjärnspöke och jag undrar om Rolex ens säljer super jubilee med hidden clasp längre.
Då är frågan om Rolex tvingar en att lösa in befintlig länk, konstigare saker har ju hänt.Superjubilee med hidden clasp går att köpa som reservdel så vitt jag vet.
12 låter lite!? Min har 22 eller aka man inte räkna alla bitar? Annars har en 8 bitar som går att lossa och byta ut. Resten är integrerade.Tjena! Kollar på en dj från 04, är nyfiken på om någon vet hur många länkbitar en dj ska ha? Dena har 12 är osäker men brukar det inte vara 13? Tack på förhand
12 låter lite!? Min har 22 eller aka man inte räkna alla bitar? Annars har en 8 bitar som går att lossa och byta ut. Resten är integrerade.
*EDIT* Hidden clasp... tänkte inte på spännet
På sexsiffriga Datejust 36mm bör det vara 13 bitar exkl endlinks men inklusive easylink. På femsiffriga vet jag inte.Tjena! Kollar på en dj från 04, är nyfiken på om någon vet hur många länkbitar en dj ska ha? Dena har 12 är osäker men brukar det inte vara 13? Tack på förhand
Tjena! Kollar på en dj från 04, är nyfiken på om någon vet hur många länkbitar en dj ska ha? Dena har 12 är osäker men brukar det inte vara 13? Tack på förhand
Haha, sålklart! Oyster tänkte jag inte ens på. Förknippar DJ så mycket med jubilee.Nu tror jag iofs att han syftade på ett oyster
Hittade en tråd om detta: https://klocksnack.se/threads/vilke...erat-runt-tavlan-på-insidan-av-boetten.46133/Tack För svaren! En sak till jag letat till förbannelse över är när började Rolex gravera in serienummer och Rolex loggan inne i klockan, 2006?