Ok, det kanske inte var världens bästa formulering.Vad menar du med "om det är en bättre klocka"?
Om jag säger ”trevligare” då istället för ”bättre” - förstår du hur jag tänker då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok, det kanske inte var världens bästa formulering.Vad menar du med "om det är en bättre klocka"?
Subjektivt såklart. Jag föredrar 5-siffrig men är också partisk.Ok, det kanske inte var världens bästa formulering.
Om jag säger ”trevligare” då istället för ”bättre” - förstår du hur jag tänker då?
Vad menar du med "om det är en bättre klocka"?
Vad har ni för upplevelser om man jämför 11823X med 1823X? Jag håller på och letar efter en 18239, men inser att tidiga modeller av 118239 går att få för nästan samma pengar. Några tiotusenlappar upp såklart, men i sammanhanget känns det ju värt det om det är en bättre klocka.
Jag har aldrig själv ens hållit i en Daydate, men det har inte stoppat mig från att köpa klockor tidigare.
Om man tittar på Submariner - kan man jämföra skillnaden mellan fem- resp sexsiffrig referens där? Jag har nämligen både 116610 och 16610 så om skillnaden är liknande även på olika referenser av DD så är jag med på hur det upplevs i verkligheten.
Tack!Skillnaden i länk, ändlänkar samt lås, kan göra att de 6-siffriga upplevs som "bättre klockor". Skulle säga att den upplevda skillnaden mellan tex 18239 och 118239 är väldigt lik skillnaden mellan 16610 och 116610. Tilläggas bör att de första serierna av 6-siffriga dock har samma lås som 5-siffriga, tror det nya låset introduceras typ 2004.
Nedan en bild på min 18239
EDIT: råkade citera även ditt inlägg @joca, ej meningen
Tack!
Sälj din till mig så slipper jag fundera mer!
Men nu måste du fan tvätta klockan mannen!
Godkänt!
Nu då din Puttefnask, nu får det fan i mig duga !
Vilken ref är detta, ser skarp och fin ut?Har införskaffat en dia-champagne tavla till den här så det blir till att pallra sig iväg till urmakarn för ett byte snart
Men jag börjar smittas av vitguldsfebern som verkar gå här i tråden, en 18239 hade ju inte suttit fel...
Det är en 18238 från -96, enligt tysken jag köpte den av införskaffades den som en investering av en byggfirma och har mest legat i dennes kassaskåp. Känns skarp och finVilken ref är detta, ser skarp och fin ut?
Om du ska köpa vitguld så får du ju sälja denna först... kan ju inte ha en av varje..hade kanske kunnat offra mig i så fallDet är en 18238 från -96, enligt tysken jag köpte den av införskaffades den som en investering av en byggfirma och har mest legat i dennes kassaskåp. Känns skarp och fin
Det är en 18238 från -96, enligt tysken jag köpte den av införskaffades den som en investering av en byggfirma och har mest legat i dennes kassaskåp. Känns skarp och fin
Kan också offra migOm du ska köpa vitguld så får du ju sälja denna först... kan ju inte ha en av varje..hade kanske kunnat offra mig i så fall
Jag offrar mig förstKan också offra mig
Kan också offra mig
Fint att veta att ni kan ställa uppOm du ska köpa vitguld så får du ju sälja denna först... kan ju inte ha en av varje..hade kanske kunnat offra mig i så fall
Skillnaden i länk, ändlänkar samt lås, kan göra att de 6-siffriga upplevs som "bättre klockor". Skulle säga att den upplevda skillnaden mellan tex 18239 och 118239 är väldigt lik skillnaden mellan 16610 och 116610. Tilläggas bör att de första serierna av 6-siffriga dock har samma lås som 5-siffriga, tror det nya låset introduceras typ 2004.
Nedan en bild på min 18239
EDIT: råkade citera även ditt inlägg @joca, ej meningen
Ja, det hade varit en bra duo det...Fint att veta att ni kan ställa upp
Men det skulle ju vara extra kul med en av varje!
Det kan jag absolut ställa upp påJa, det hade varit en bra duo det...
Hade du kunnat bjussa på lite fler bilder
Ser riktig fin utDet kan jag absolut ställa upp på
Mycket bra som sagt, den bilden där ljuset kastar sig över indexen är ju magiskDet kan jag absolut ställa upp på
Tack! Det är en rolig klocka att fota, ska bli roligt med lite diamanter på denMycket bra som sagt, den bilden där ljuset kastar sig över indexen är ju magisk
Har du köpt tavla redan?Tack! Det är en rolig klocka att fota, ska bli roligt med lite diamanter på den
Japp, champagne med diamant index, baguett kl 6 o 9Har du köpt tavla redan?
Den är så snygg den tavlanJapp, champagne med diamant index, baguett kl 6 o 9
Lagom avis härJapp, champagne med diamant index, baguett kl 6 o 9
Har alltid velat haft baguetter Köpte den ganska nyligen här på forumet för 7500.Den är så snygg den tavlan
Edit: Får man fråga vad du fick ge för den?
Var ändå bra pris tycker jag, de ligger väl på 17-18 nya?Har alltid velat haft baguetter Köpte den ganska nyligen här på forumet för 7500.
Har inte koll på nypriset men det kändes värr det. Någon som har koll på vad en presidentlänk i vitguld kostar ny, passande till 18039 el 18239?Var ändå bra pris tycker jag, de ligger väl på 17-18 nya?
Jag ställde frågan kring gulguld-länkar en bit bak i tråden...borde ju vara svårare och dyrare att hitta vitguld..Har inte koll på nypriset men det kändes värr det. Någon som har koll på vad en presidentlänk i vitguld kostar ny, passande till 18039 el 18239?
Var länge sedan man postade i denna tråd!