• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Trevlig helg!
IMG_20200208_145140.jpg
IMG_20200208_144640.jpg

Om ni hade haft möjlighet att köpa 126200 till samma pris som 116200, vilken hade ni tagit?
Jag stod inför detta val nu i höstas och för mig blev valet den nya 126200. Mycket tack vare clean tavla utan tågrälsen och smidigare boetten. Jag trodde superjubileet skulle passa nya modellen men den länken passar inte, så därför kommer jag att komplettera med en 116200 men med annan färg på tavlan. Succé oavsett modell! Lycka till.

Den nya har väl ett nytt urverk och lite bättre proportioner enligt mig. Jag hade satsat på den nya.

Jag stod inför detta val nu i höstas och för mig blev valet den nya 126200. Mycket tack vare clean tavla utan tågrälsen och smidigare boetten. Jag trodde superjubileet skulle passa nya modellen men den länken passar inte, så därför kommer jag att komplettera med en 116200 men med annan färg på tavlan. Succé oavsett modell! Lycka till.

Tack för er input! Varför tycker du inte ju jubilieet passar? Urverket verkar ju onekligen bättre, däremot gillar jag den gamla tavlan med de romerska sifforna i tågrälsen :) Vad gäller storleken har jag bara
läst att på grund av ett något nättare utseende så krymper storlek något villket gjort att andra som skrivit om den upplevt den som mer feminin. Tycker det dock är inttessant att det finns relativt lite jämförelser mellan de båda. Min dilemma är att jag köpt en ny 116200 med rätt lång leveranstid och kanske då har möjlighet att byta till 126200 som just nu hos handlaren har ett likvärdigt pris.

Tack för er input! Varför tycker du inte ju jubilieet passar? Urverket verkar ju onekligen bättre, däremot gillar jag den gamla tavlan med de romerska sifforna i tågrälsen :) Vad gäller storleken har jag bara
läst att på grund av ett något nättare utseende så krymper storlek något villket gjort att andra som skrivit om den upplevt den som mer feminin. Tycker det dock är inttessant att det finns relativt lite jämförelser mellan de båda. Min dilemma är att jag köpt en ny 116200 med rätt lång leveranstid och kanske då har möjlighet att byta till 126200 som just nu hos handlaren har ett likvärdigt pris.
Passar inte utifrån ändlänkarna och boetten. Till nya modellen vill Rolex att man använder nya jubileelänken som saknar hidden clasp.

Om ni hade haft möjlighet att köpa 126200 till samma pris som 116200, vilken hade ni tagit?
116200. Enbart pga att jag tycker den är finare att se på (och inte att förglömma möjligheten till alla fina tavlor och superjubilee) urverket är bra och 48h Power Reserve räcker mycket väl. Även om 72h är bättre.
Men det hela är såklart UPP till dig. Köp den du finner vackrast utseendemässigt.

Mvh

Tillbaka
Topp