• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

35228E03-E350-4CDA-9989-0901A3EC8DE2.jpeg
Mums!

Ska en ny Datejust växla datum exakt klockan tolv? Min växlar runt 00.03 och undrar om det är något som behöver justeras?
Jag har haft tre moderna Datejust och alla har växlat datum runt 00:01-00:04, så det är inga konstigheter.
Ingen av de Rolex jag ägt har växlat datum exakt kl 00 för övrigt.

Jag har haft tre moderna Datejust och alla har växlat datum runt 00:01-00:04, så det är inga konstigheter.
Ingen av de Rolex jag ägt har växlat datum exakt kl 00 för övrigt.
Detta är för övrigt en rätt konstig grej, eller hur? Det borde ju inte vara så svårt att få till en korrekt datumväxling tycker man.

Detta är för övrigt en rätt konstig grej, eller hur? Det borde ju inte vara så svårt att få till en korrekt datumväxling tycker man.
Det verkar vara svårare än vad man tror tydligen.
Jag har nog haft minst ett 30-40 tal automatiska klockor genom åren och av dessa är det EN enda som bytt datum perfekt på 00-slaget varje gång.
Det var en Tissot i femtusenkronorsklassen.

Äntligen får jag glädjen att vara med i denna trevliga tråd! Jag har under många år varit sugen på att testa en DJ men aldrig riktigt velat lägga ner pengarna. Helt enkelt tyckt det varit för mycket pengar för en klockan..

Men som ni alla vet så börjar det ofta med en Seiko/Casio för ett par hundringar och slutar efter bara något år med en Rolex eller något liknande i samma prisklass. Önskar att mina fonder haft samma procentuella utveckling som min klockbudget...

Hur som helst så sa det ”klick” för ett par veckor sedan och jag har sedan dess inte kunnat släppa tanken om en 16030. Ni vet hur det är.

Jag hittade en trevlig kille i grannstaden som hade ett fint exemplar till Salu och nu är den min! :)
8014BD44-D57F-471E-964C-940DDF7AB136.jpeg
25844141-51F5-40DD-963E-DA7D840DEB7E.jpeg

Jag har beställt ett No name-jubilee som komplement, något som jag förstår kommer vrida om i magen för många DJ-fanatiker. Men skall bli kul att testa. Om jag blir allt för kär i känslan får jag på sikt leta reda på ett original ;)

Trevlig kväll!

Jag är riktigt sugen på en DJ men vet inte vart man ska börja läsa på innan man köper? Det finns så många varianter. Är ute efter en som passar perfekt till min dagliga kostym för jobbet.

Äntligen får jag glädjen att vara med i denna trevliga tråd! Jag har under många år varit sugen på att testa en DJ men aldrig riktigt velat lägga ner pengarna. Helt enkelt tyckt det varit för mycket pengar för en klockan..

Men som ni alla vet så börjar det ofta med en Seiko/Casio för ett par hundringar och slutar efter bara något år med en Rolex eller något liknande i samma prisklass. Önskar att mina fonder haft samma procentuella utveckling som min klockbudget...

Hur som helst så sa det ”klick” för ett par veckor sedan och jag har sedan dess inte kunnat släppa tanken om en 16030. Ni vet hur det är.

Jag hittade en trevlig kille i grannstaden som hade ett fint exemplar till Salu och nu är den min! :)

Jag har beställt ett No name-jubilee som komplement, något som jag förstår kommer vrida om i magen för många DJ-fanatiker. Men skall bli kul att testa. Om jag blir allt för kär i känslan får jag på sikt leta reda på ett original ;)

Trevlig kväll!
Väldigt snygg! Gillar speciellt utförandet i den övre bilden. :hungry:

Trevlig kväll!

Kul! Bästa klockan jag haft och den jag ångrat som mest att jag har sålt. Snart är jag nog tillbaka till den. Låter vettigt att köpa ett noname jubilee, inget fel alls med det tycker jag.

IMG_3268.png
IMG_3268.png
Köpte en sprillans ny på Nymans, är riktigt nöjd. Finishen har blivit högre jämfört med föregående generation upplever jag. Fast jag funderar på exakt samma klocka fast med Jubilee-länken, gillar den gubbiga stil. Någon som vill byta? :p

Tillbaka
Topp