Jezperrr
Basic
Kollade med krons o Nymans men inget napp ska kolla dom andra också. Tackbergströms?
krons?
nyman?
Rob?
eller dom har kanske inte äldre länkbitar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kollade med krons o Nymans men inget napp ska kolla dom andra också. Tackbergströms?
krons?
nyman?
Rob?
eller dom har kanske inte äldre länkbitar?
Nu har du ju inte gjort tillräckligt många inlägg för att göra en köpes-annons än men där lär du nog få napp när du väl får tillgångKollade med krons o Nymans men inget napp ska kolla dom andra också. Tack
Grattis! En keeper förståsNästan helt ny 126200
![]()
![]()
Kolla med Dr Watch eller Gripenbro. De har säkert lite länkbitar på lager.Hej! Förutom de klassiska begagnade sidorna vart skulle ni rekommenderar att man söker för att få tag på extra länkar till en äldre rolex länk?
I detta fallet är det 15.5mm i stål Jubilee till en rolex datejust.
Mvh
Jaa, jag vet....Grattis! En keeper förstås. Fan, du är hopplös!
Hur var den jämfört med 116200 då? Upplevs tavlan större utan rälsen?Jaa, jag vet....![]()
Nja, möjligtvis, men ändå rätt lika i o m den släta glasringen. Har alltid upplevt räfflad ring som större än slätHur var den jämfört med 116200 då? Upplevs tavlan större utan rälsen?
Dr watch är dom aktiva, var ine på deras hemsida den såg inte så uppdaterad ut :/Kolla med Dr Watch eller Gripenbro. De har säkert lite länkbitar på lager.
Du kan kolla under ”köp o sälj” och gå till ”tillbehör” högst upp och söka på RolexDr watch är dom aktiva, var ine på deras hemsida den såg inte så uppdaterad ut :/
Han håller mest på med yachting numera men lägger utklockor på Blocket.Dr watch är dom aktiva, var ine på deras hemsida den såg inte så uppdaterad ut :/
Märkbar skillnad på boetten på 126200 kontra 116200 när den väl sitter på handleden?Nja, möjligtvis, men ändå rätt lika i o m den släta glasringen. Har alltid upplevt räfflad ring som större än slät![]()
Egentligen inte, båda har de böjda och följsamma bandhornen, 126200 lite tjockare och mer kompakt, 16200 har längre bandhorn (vi pratar mm) så 126200 ger ett stabilare och något större intryckMärkbar skillnad på boetten på 126200 kontra 116200 när den väl sitter på handleden?
Intressant. Själv hade jag nog velat ha en blandning, länk och tavla från 116200, och boett (fast borstade bandhorn) från 126200.Egentligen inte, båda har de böjda och följsamma bandhornen, 126200 lite tjockare och mer kompakt, 16200 har längre bandhorn (vi pratar mm) så 126200 ger ett stabilare och något större intryck. Lite tyngre också.
Tja, någon av dem lär ryka, de är ju bara en äldre och yngre upplaga av samma ref dna. Hade 16200 varit vit hade det varit en annan sakIntressant. Själv hade jag nog velat ha en blandning, länk och tavla från 116200, och boett (fast borstade bandhorn) från 126200.
Måste säga att boetten på 126200 är den bästa jag haft hittills på DJ’sIntressant. Själv hade jag nog velat ha en blandning, länk och tavla från 116200, och boett (fast borstade bandhorn) från 126200.
116200! Utan vidareOm ni hade haft möjlighet att köpa 126200 till samma pris som 116200, vilken hade ni tagit?
Grattis till ett bra valJag kör på samma själv!
![]()
Tackar! Ja, silvertavla och 36 mm, 116234 är referensenÄr det där 36mm och silvertavla? Tycker den ser vit ut och jag ser inte att man kan få 36mm med vit tavla på Rolex's webbsida.
Riktigt snygg, går själv i tankar om att återinförskaffa en Datejust. Saknar min 16030.
Ka den blå är också riktigt fräsch. Speciellt sommartid! Men jag tänker mig att silverfärgade med stick dial, lume och visare med lume blir en aning mer "dressigt" och lättburet. Lättare att matcha med allt liksom. Oavsett om det är en oljerock från belstaff, ett par fjällrävenbyxor och ett par redwing boots eller en kostym som skall bäras.Klurar lite i samma banor. Vit tavla med vanliga index ihop med andra visare lockar absolut som komplement. Problemet är väl att det blir lite väl likt. Är inte lika sugen på blå eller svart tavla. Den silvriga blir ju ett bra mellanting men då är det just en inte 100%-ig lösning aå jag kommer inte riktigt vidare.
Edit: stavar som en kratta.
Idag ska min 126334 silver dial få titta ut lite under rockärmen tänker jag
![]()
Trevlig bit, även i blåSnygg! Den modellen med blå tavla är min drömklocka![]()