• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Idag ska min 126334 silver dial få titta ut lite under rockärmen tänker jag :)
B9AAF081-21F8-463E-B3CF-18FF3BADE194.jpeg
Hej.
Vilka klockor du har! Precis de två jag drömmer om/velar mellan. Kommer bara kunna köpa en dock. För visst är det submariner med? Där velar jag mellan med eller utan datum.. Men sen har jag som sagt även kollat mycket på Datejust, men där är velandet 36 eller 42 mm (har ganska tunna handleder)... Silver eller grå. Sitter idag med en blå Omega Sesmaster sen 15 år tillbaka, så det kanske talar för en Datejust, dags att byta typ av klocka, även om jag trivts väldigt bra med min klocka idag. Tänker bara att Datejust kan upplevas som en klocka för den äldre generationen (är 38 år), men samtidigt så ser den så bra ut på många av bilderna hör på forumet.. Vilken av dessa två är din favorit? Eller du kanske har ännu fler..
Sen går det ju knappt att få tag i nya Submariners idag, får i så fall bli begagnad.

Imorgon får även jag posta i denna tråd! (igen)

In Transit
Estimated Delivery: 13 Mar (Fri)
FFS UPS...
  • Mar 13 2020 11:00 pm
    Departure ScanUPS Glostrup, Denmark

• Mar 13 2020 11:30 am
    Arrival ScanUPS Glostrup, Denmark

• Mar 13 2020 12:53 am
    Departure ScanUPS Herne-Boernig, Germany

• Mar 12 2020 06:02 pm
    Arrival ScanUPS Herne-Boernig, Germany

• Mar 12 2020 07:45 am
    Departure ScanUPS Stanford Le Hope, United Kingdom

• Mar 12 2020 06:53 am
    Arrival ScanUPS Stanford Le Hope, United Kingdom

• Mar 12 2020 03:37 am
    Departure ScanUPS Tamworth, United Kingdom

• Mar 11 2020 10:09 pm
    Arrival ScanUPS Tamworth, United Kingdom

• Mar 11 2020 08:00 pm
    Departure ScanUPS Cardiff, United Kingdom

• Mar 11 2020 07:02 pm
    Origin ScanUPS Cardiff, United Kingdom

• Mar 11 2020 10:57 am
    Pickup ScanUPS Cardiff, United Kingdom

• Mar 10 2020 12:44 pm

Hej.
Vilka klockor du har! Precis de två jag drömmer om/velar mellan. Kommer bara kunna köpa en dock. För visst är det submariner med? Där velar jag mellan med eller utan datum.. Men sen har jag som sagt även kollat mycket på Datejust, men där är velandet 36 eller 42 mm (har ganska tunna handleder)... Silver eller grå. Sitter idag med en blå Omega Sesmaster sen 15 år tillbaka, så det kanske talar för en Datejust, dags att byta typ av klocka, även om jag trivts väldigt bra med min klocka idag. Tänker bara att Datejust kan upplevas som en klocka för den äldre generationen (är 38 år), men samtidigt så ser den så bra ut på många av bilderna hör på forumet.. Vilken av dessa två är din favorit? Eller du kanske har ännu fler..
Sen går det ju knappt att få tag i nya Submariners idag, får i så fall bli begagnad.

Nu ställde du inte mig frågan men jag har haft båda klockorna du velar mellan. Har även själv något mindre handleder. Mycket handlar om din stil och din person. 116234 på superjubile med silverdial är classy men funkar även i civila miljöer med. Suben är egentligen en sportklocka men helt accepterad till kostym då det är den vanligaste lyxklockan i världen. Jag tror inte det kan gå fel med någon utav dem. Jag skulle gissa att när du väl ska komplettera samlingen med en andra klocka så blir det nog den du inte slår till på som ditt första köp. Jag har idag en GMT på oyster och en datejust på läder och det tycker täcker alla behov :)

Fick hem denna DJn (116234) häromdagen via c24. Visade sig vara att tavlan var lite skadad samt lite solblekt i mitten.

Jag hörde av mig till Engströms för en ny tavla men dom sa att dom inte tar emot några beställnings varor i nuläget.

så min fråga är, har någon ett annat bra ställe att köpa hem ifrån? Helst inrikes.

Eller ännu bättre, om någon råkar sitta på en extra tavla till försäljning? Färg på tavlan spelar inte jätte stor roll.
9E468D76-796E-43C2-BE64-BCA9683BD45E.jpeg

Fick hem denna DJn (116234) häromdagen via c24. Visade sig vara att tavlan var lite skadad samt lite solblekt i mitten.

Jag hörde av mig till Engströms för en ny tavla men dom sa att dom inte tar emot några beställnings varor i nuläget.

så min fråga är, har någon ett annat bra ställe att köpa hem ifrån? Helst inrikes.

Eller ännu bättre, om någon råkar sitta på en extra tavla till försäljning? Färg på tavlan spelar inte jätte stor roll.
9E468D76-796E-43C2-BE64-BCA9683BD45E.jpeg
Testa andra AD's. Finns ju ett gäng till.
Annars kan säkert @SWC lösa det.

Tillbaka
Topp