Stort grattis! Riktigt snygg klocka det där!Min kamera kan inte göra klockan rättvisa så slänger upp en bild från säljannonsen. Min första Rolex, en datejust 16013, American Psycho. Äntligen är den här, äntligen är jag hemma....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort grattis! Riktigt snygg klocka det där!Min kamera kan inte göra klockan rättvisa så slänger upp en bild från säljannonsen. Min första Rolex, en datejust 16013, American Psycho. Äntligen är den här, äntligen är jag hemma....
Hej.Idag ska min 126334 silver dial få titta ut lite under rockärmen tänker jag
Dröm klockaRota rätt på min gamla iPhone enbart för kameran så att jag kan göra klockan rättvisa
Riktigt skarp boett!16220 från 1991. Mycket nöjd
Rota rätt på min gamla iPhone enbart för kameran så att jag kan göra klockan rättvisa
Tack blev nöjd själv
Väldigt fin, den där!
FFS UPS...
Hej.
Vilka klockor du har! Precis de två jag drömmer om/velar mellan. Kommer bara kunna köpa en dock. För visst är det submariner med? Där velar jag mellan med eller utan datum.. Men sen har jag som sagt även kollat mycket på Datejust, men där är velandet 36 eller 42 mm (har ganska tunna handleder)... Silver eller grå. Sitter idag med en blå Omega Sesmaster sen 15 år tillbaka, så det kanske talar för en Datejust, dags att byta typ av klocka, även om jag trivts väldigt bra med min klocka idag. Tänker bara att Datejust kan upplevas som en klocka för den äldre generationen (är 38 år), men samtidigt så ser den så bra ut på många av bilderna hör på forumet.. Vilken av dessa två är din favorit? Eller du kanske har ännu fler..
Sen går det ju knappt att få tag i nya Submariners idag, får i så fall bli begagnad.
10 poäng!Rota rätt på min gamla iPhone enbart för kameran så att jag kan göra klockan rättvisa
Testa andra AD's. Finns ju ett gäng till.Fick hem denna DJn (116234) häromdagen via c24. Visade sig vara att tavlan var lite skadad samt lite solblekt i mitten.
Jag hörde av mig till Engströms för en ny tavla men dom sa att dom inte tar emot några beställnings varor i nuläget.
så min fråga är, har någon ett annat bra ställe att köpa hem ifrån? Helst inrikes.
Eller ännu bättre, om någon råkar sitta på en extra tavla till försäljning? Färg på tavlan spelar inte jätte stor roll.
Testa andra AD's. Finns ju ett gäng till.
Annars kan säkert @SWC lösa det.
Får prova lite fler AD på måndag. Hoppas på att dom har i lager bara.Testa andra AD's. Finns ju ett gäng till.
Annars kan säkert @SWC lösa det.
Spännande tavla. Inte sett en sån förut. Vad kallas dessa?Äntligen kan man posta i denna tråd igen!
Dom verkar oftast kallas för "wave dial", och/eller "69" alt. "69 Diamond dial".Spännande tavla. Inte sett en sån förut. Vad kallas dessa?
Om jag inte minns fel så är det väl 19mm på 1500. Och om så är fallet så funkar det, är hollow på länken så man kan alltid böja till det!Någon som provat denna 19mm Jubilee https://klocksnack.se/threads/jubilee-och-oysterlänkar-19-20-22mm.123463/ på en Rolex Date 1500 och vet om det funkar?
Kanon! Har beställt nu så får se hur det blirOm jag inte minns fel så är det väl 19mm på 1500. Och om så är fallet så funkar det, är hollow på länken så man kan alltid böja till det!