Shiiit, äntligen...man får gratulera och vilket lyft det blev(i mina ögon iaf).Äntligen har jag hittat ett jubilee till min 16018
Länken ser ut att vara i riktigt bra skick också, hur är stretchen i länken?
Kostade skjortan också antar jag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Shiiit, äntligen...man får gratulera och vilket lyft det blev(i mina ögon iaf).Äntligen har jag hittat ett jubilee till min 16018
Tack! Jag håller med. Nu är klockan så bra som den förtjänarShiiit, äntligen...man får gratulera och vilket lyft det blev(i mina ögon iaf).
Länken ser ut att vara i riktigt bra skick också, hur är stretchen i länken?
Kostade skjortan också antar jag?
Ny el begagnad, köpt i Sverige?Tack! Jag håller med. Nu är klockan så bra som den förtjänar
Den är i grymt bra skick. Ingen stretch. Ja den var dyr
Begagnad. Köpt från ItalienNy el begagnad, köpt i Sverige?
Äntligen har jag hittat ett jubilee till min 16018
Tack! Jag är grymt nöjdOj! Oj! Oj! Rackarns vad trevlig, gillade den skarpt redan innan men otroligt snyggt och kul att kunna variera.
Gratulerar!
Antar att urmakaren trycktestade den med ? Annars lär du göra det.Bytte plexiglas på min 1601 för en tid sedan. Den fick även nya packningar så den bör vara tät nu inför badsäsongen.
Antar att urmakaren trycktestade den med ? Annars lär du göra det.
Mycket fin!
Snabbtänkt med varm sten bra! Kul med en tät 1601 som tål att bada med.Ja, givetvis. Bakgrunden var att jag testade den förra året i havet. Jag hann inte testa inför en resa.
Tänkte att jag skulle låta bli att bada med den på grund av det och så hamnade jag vid en badvik med klockan på armen och ville inte gömma den bland kläderna. Hellre att klockan blir förstörd än stulen. Tog en chans och när jag kom upp hade jag kondens på insidan av plexiglaset. Tog en varm sten och värmde bort kondensen. Den har inte tagit in vatten som tur var. Så ingen skada skedd. Då fick man svart på vitt att något behövde fixas. Har än så länge bara bastat med den.
Snabbtänkt med varm sten bra! Kul med en tät 1601 som tål att bada med.
Tänkte visa upp mitt senaste fynd, en Rolex Datejust ref 16014 som förmodligen spenderat mestadels av sin tid i en låda...
mvh
Micke
Smarrig! Har den legat i en stekhet låda? Tänker på stickern. Är även nyfiken på indexens färgskiftning och pluppen vid kl 7.Tänkte visa upp mitt senaste fynd, en Rolex Datejust ref 16014 som förmodligen spenderat mestadels av sin tid i en låda...
mvh
Micke
Tänkte visa upp mitt senaste fynd, en Rolex Datejust ref 16014 som förmodligen spenderat mestadels av sin tid i en låda...
mvh
Micke
Låter som @Hexagon har lite att göra. Du gjorde ju så bra med tavlorna.Har någon gjort en bra sammanställning över de olika refs som finns? Googlat runt och sökt här men inte hittat någon som är tillräckligt tydlig imo
Vart finns hans inlägg med tavlor?Låter som @Hexagon har lite att göra. Du gjorde ju så bra med tavlorna.
Bam!Vart finns hans inlägg med tavlor?
Ligger som en kung i sin låda och bara myser
Kan inte vara vitguld med dom skiftningarna tänker jag utan att vara någon expert på området?Smarrig! Har den legat i en stekhet låda? Tänker på stickern. Är även nyfiken på indexens färgskiftning och pluppen vid kl 7.
Varför inte genom AD? Lägg ut en köpesannons och håll tummarnaHej,
Någon som vet vart man bäst och smidigast man får tag i en jubilee-länk (hidden clasp) till en 116234 (förutom AD)?
tjena, jag skulle säga eBay, alternativt chrono24. Lycka till!Hej,
Någon som vet vart man bäst och smidigast man får tag i en jubilee-länk (hidden clasp) till en 116234 (förutom AD)?
Främst av två anledningar; (1) tänkte försöka komma undan lite billigare än ca 20 000 SEK (eller vad det kostar nu för tiden) och (2) hitta matchande ålder på länk för min boett.Varför inte genom AD? Lägg ut en köpesannons och håll tummarna