CK_Solna
Basic
Tack för tipsen, men håller redan förgäves utkik där.tjena, jag skulle säga eBay, alternativt chrono24. Lycka till!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för tipsen, men håller redan förgäves utkik där.tjena, jag skulle säga eBay, alternativt chrono24. Lycka till!
https://klocksnack.se/threads/prisbump-rolex-jubilee-63600.129397/Främst av två anledningar; (1) tänkte försöka komma undan lite billigare än ca 20 000 SEK (eller vad det kostar nu för tiden) och (2) hitta matchande ålder på länk för min boett.
Ja det är trist att dom ska vara så dyra, vet inte hur stort flöde av superjubilee det är på begagnatmarknaden men tänker att det är ganska få till salu just för att dom är ganska nya.. därmed är nog priset även rätt högt på c24, ebay osv. På forumet har dom gått för 14-16k.Främst av två anledningar; (1) tänkte försöka komma undan lite billigare än ca 20 000 SEK (eller vad det kostar nu för tiden) och (2) hitta matchande ålder på länk för min boett.
Tack, har skickat pm till annonsören.
Tack, för info!Ja det är trist att dom ska vara så dyra, vet inte hur stort flöde av superjubilee det är på begagnatmarknaden men tänker att det är ganska få till salu just för att dom är ganska nya.. därmed är nog priset även rätt högt på c24, ebay osv. På forumet har dom gått för 14-16k.
Hej allesammans!
Har en liten fundering ang min datejust 16234. Hur många länkbitar ska det sitta totalt och hur många per sida? Har totalt 22 när man räknar alla fasta med extra länkbitarna. Hur ska de sitta?
Den bästa färg och stil man kan önska . GrattisÄntligen blivit med 116200. Velat haft den mer eller mindre sen klockintressets början
Äntligen blivit med 116200. Velat haft den mer eller mindre sen klockintressets början
Härlig borstning på hornen. Krispig!Blir ju glad varje gång Datejusten ska på
Ha en fin dag allesammans!
Grattis! Hur känns den jämfört med de vintagemodeller du har haft?Äntligen blivit med 116200. Velat haft den mer eller mindre sen klockintressets början
Härlig borstning på hornen. Krispig!
Mycket vacker på min ära! Mycket vacker!Glad påsk!
Tack!! Betydligt mer ”stabil”, kanske främst låset. På de tidigare fyrsiffriga har jag nästan känt en rädsla för för snabba handrörelser vilket inte är fallet nu. Har aldrig tidigare haft kombinationen slät ring/oyster heller (men tror jag testat typ alla andra kombinationer), och gillar verkligen den lite mer alldagliga ”standard”känslan!Grattis! Hur känns den jämfört med de vintagemodeller du har haft?
Rejäl patina på den! Ser ut som den vistats i öknen.Rockenrolltisdag!
Haha, ja. Man undrar ju vad den fått uppleva sedan 1964...Rejäl patina på den! Ser ut som den vistats i öknen.
Dubbelpost, med risk för en riktig noobfråga: Det finns ju inga hål på yttersidan av låset, men det ser ut som jag kan justera det på insidan ett snäpp utåt, så att länken blir några mm större? Fungerar det, och hur går man i så fall smidigast tillväga?
Tack! Hur gör man, behöver man någon sorts verktyg?Det finns tre lägen på microjusteringen, så ja du kan justera den. Det är ca 3 mm mellan hålen.
Från Rolex AD eller Ebay typ denna annons. Brukar uppskatta priset till 2000 kr för två st nya.Skulle behöva 558 endlinks... Var får man tag på dessa och vad ska man betala?
Okok, tack för inputFrån Rolex AD eller Ebay typ denna annons. Brukar uppskatta priset till 2000 kr för två st nya.
https://www.ebay.com/itm/ROLEX-FINA...064685?hash=item2ae543fd6d:g:lfcAAOSwcDBeEbv2
Visst. Det finns tyvärr inga genvägar till billiga Rolexdelar. Ofta är AD billigare än Ebay.Okok, tack för input
2 papp är en ganska liten kostnad i sammanhanget sett till vad det gör för helhetsintrycket. En rasslig lös endlink ser och känns förjävligt rent ut sagt.Visst. Det finns tyvärr inga genvägar till billiga Rolexdelar. Ofta är AD billigare än Ebay.
Första gången i tråden för mig, blev blå 116200 för idag.
Riktigt bra, välkommen!