• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Sitter med funderingar på att införskaffa mig en DateJust då jag anser att den är väldigt allsidig och kan användas både dressat men ändå casual.

Tänkte ändå slänga iväg frågan, vilken storlek anser ni är den optimala för DJ? :)

Sitter med funderingar på att införskaffa mig en DateJust då jag anser att den är väldigt allsidig och kan användas både dressat men ändå casual.

Tänkte ändå slänga iväg frågan, vilken storlek anser ni är den optimala för DJ? :)

Jag är ju naturligtvis färgad av mitt val... förstår dock inte varför den inte ska vara 36mm. Helt perfekt!

A7BF23C1-6D65-4DD3-91CF-7E195CF1D6FB.jpeg

Tycker att 36mm har snyggare proportioner än de större varianterna, 36mm funkar för de flesta, men om du är stor så kan ju DJ41 eller DJ2 vara ett alternativ :)

Har alltid varit svag för den där 36mm du har, är det den som kommer från forumet?
Vet ej om det finns fler än din men jag har varit nära att köpa en sådan några ggr, missade två, tredje gången fanns inte pengar :(

Ja den är verkligen stört bra, vilar säkert hos en ev mina nära vänner för tillfället :)
Blå diamanttavla, slät ring, roulett och hidden-jubilee... Föll pladask! :rolleyes:

Det är de, en av dem! Vet att de finns/fanns en annan också, lite äldre årsmodell tror jag? Denna är en -16

Jag har köpt just denna 3 ggr och sålt den Via forumet 2 gånger (tror jag) :p Har för mig att vi har pratat om den vid något tillfälle? Eller om du hörde av dig precis efter att den blev såld?

Bonus!
A250B637-1BA4-4FD3-AD66-F1D3047530A3.jpeg

C4D1A948-6AC3-4511-A693-0504374BB805.jpeg

Senast ändrad:

36mm. De andra monstren borde naturligtvis ha fått ett annat namn.. 40, 41mm Datejust eller Daydate, kom igen..
Inte stiligt. (Om du inte har handleder på 19cm eller mer.

Ja den är verkligen stört bra, vilar säkert hos en ev mina nära vänner för tillfället :)
Blå diamanttavla, slät ring, roulett och hidden-jubilee... Föll pladask! :rolleyes:

Det är de, en av dem! Vet att de finns/fanns en annan också, lite äldre årsmodell tror jag? Denna är en -16

Jag har köpt just denna 3 ggr och sålt den Via forumet 2 gånger (tror jag) :p Har för mig att vi har pratat om den vid något tillfälle? Eller om du hörde av dig precis efter att den blev såld?

Bonus!

Förstår att du föll pladask, nästan så jag sitter här och faller pladask med! Bra catch!;)

36mm. De andra monstren borde naturligtvis ha fått ett annat namn.. 40, 41mm Datejust eller Daydate, kom igen..
Inte stiligt. (Om du inte har handleder på 19cm eller mer.

Jo efter ha slängt ut frågan så känns många rörande överens om att de är 36mm som gäller. Var och testade 36mm samt 41mm och måste säga att 36mm sitter som en smäck, 41mm var helt klart för stor för mig. Kanske har nått att göra med mina taniga handleder..:D

• Like
Reactions: Man

Bonus!

Ja, det var kanske dig jag kontaktade... ångrar mig att jag inte knep den.
Jag ägde en sådan utan diamanter innan och den saknar jag..sen ser man denna med grus på...suck.
Jag får vänta till du säljer den igen bara :)

Tillbaka
Topp