• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Ja, det stämmer, i alla fall om man som jag mäter halvslarvigt (utan digital krumpassare) så får jag det till circus 39 mm.

Shit, nu fick jag skäl att köpa en pryl till; digital krumpassare. Visste inte när jag vaknade att jag behövde en :D

Det finns 3 olika storlekar på datejust... 36mm som är en tjej storlek ;) och sen den nyaste datejust som heter 41mm men som är 39mm och sen den modellen som heter datejust 2 som är 41mm som är den den snyggaste och bästa och den enda man skall ha ;)

*förtydligar här för alla som tydligen förlorat humor och förståelse för ironi att detta inlägg är humor och skall läsas med ironi :p*

710F95E3-AE96-4D33-8749-5FD69FE93A71.jpeg
Ohh, vad bra den är. 41 mm som egentligen är 39 mm - varför förstår jag inte, men så är det! En av mina absoluta favvoklockor!

Säljaren påstår att Bezel och tavla är genuine på denna 1601, nån med bra input här?

Screenshot_20200423_011219.jpg
Nej men oj vad jag hoppas att det stämmer.

Edit: Aldrig sett något och hittar inget liknande heller. Kan du be säljaren om bättre bilder på stenarna? Är det inte riktigt hög kvalitet på dem är det med största sannolikhet inte original.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp