MH123
Basic
Vanlig, ingen hidden. Löjligt tajt o sitter som..Riktigt bra, hur ser claspen ut på den länken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vanlig, ingen hidden. Löjligt tajt o sitter som..Riktigt bra, hur ser claspen ut på den länken?
Ruskigt fin komponerad bild!116234 i en blå soffa!
Jag tackar och bockar!Ruskigt fin komponerad bild!
Funkar det bra att använda helguld till vardags eller tappar den all puts då?Fredagsguld
Snygg bild.Galet bra bild!
Använder den inte varje dag. Men klockan är från 1983 länken från 1993. (Länken är nog väldigt lite brukad).Funkar det bra att använda helguld till vardags eller tappar den all puts då?
Fick hem Datejust:en precis, tyvärr verkar det som att smuts har kommit in under glaset vilket inte syntes på annonsbilderna. Så lite smolk i bägaren där
Reklamation?
Ja, det får de kompensera dig för. Prisavdrag eller så pengarna tillbaka. Skittrist.Har mailat Gripenbro nu. Känns tråkigt när man ändå har sett framemot klockan.
Ja, det får de kompensera dig för. Prisavdrag eller så pengarna tillbaka. Skittrist.
går det inte att köra nån form av rengöring/borstning på egen hand? tänker att tvål och vatten funkar till allt, men det kanske är annorlunda när det är guld...Använder den inte varje dag. Men klockan är från 1983 länken från 1993. (Länken är nog väldigt lite brukad).
Tror båda kan va opolerade eller väldigt försiktigt polerade genom åren. Tycker de åldras med värdighet. Jag gillar när den inte blänker så mycket. Men vill man att guld ska ha lyster som när den är ny, så behöver man nog lämna in den på lätt polering och borstning emellanåt. Framförallt om man använder den varje dag. Problemet är väl att hitta nån som är duktig nog på att polera och borsta utan att förstöra formerna.
Rengöring gör jag med tvål och vatten. Brukar plocka av länken och köra den i ultraljudstvätt med lite tvål. När vi pratar borstning trodde jag att det menades att borsta om dom borstade ytorna på klocka och länk.går det inte att köra nån form av rengöring/borstning på egen hand? tänker att tvål och vatten funkar till allt, men det kanske är annorlunda när det är guld...
Ja, det får de kompensera dig för. Prisavdrag eller så pengarna tillbaka. Skittrist.
Ja, du ser. Alltid värt - nästan - att bevaka sina intressen! Kul med ditt nyförvärv!Fick ett prisavdrag så jag är nöjd Smutsen verkar ha trillat ner någon annanstans.
28k för en oservad head-only klocka är nog anledningen.Har noterat en 16220 från gripenbro som fått ett lägre pris men legat osåld ett bra tag. Varit lite sugen men blir samtidigt osäker av att den inte sålts (moment 22). Vad skulle ni säga om den?
https://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-126.html
28k för en oservad head-only klocka är nog anledningen.
Skick avgör priset på vintage Rolex.Tack för ditt svar. Har dock noterat annonser på 16220 med länk, oservad, för runt 40k. Gick också en 62510H i fint skick på tradera för 7k. Men är fortfarande 35k för en 16220 i fint skick, oservad, med en extra tavla för dyrt?
Skick avgör priset på vintage Rolex.
Aah brukar också köra tvål och vatten men drar till med lite tandkräm nån gång ibland, fått för mig att det ska va lite minipolering hehe... Ultraljudstvätt är ju next level.Rengöring gör jag med tvål och vatten. Brukar plocka av länken och köra den i ultraljudstvätt med lite tvål. När vi pratar borstning trodde jag att det menades att borsta om dom borstade ytorna på klocka och länk.
Håller inte riktigt med där. Svårt att komma under det priset på en 16220, oavsett vart du letar. Hans urmakare har ju ändå kollat igenom den, vilket förstås är värt något, till skillnad mot att chansa på Tradera.28k för en oservad head-only klocka är nog anledningen.
Gillar du den så köp den. Att den ligger kvar tror jag kanske handlar om tavlan: för mig iaf så är linen dial förknippat med äldre DJ's. Tycker inte det passar med det platta safirglaset – som att blanda två olika världar.Tack för ditt svar. Har dock noterat annonser på 16220 med länk, oservad, för runt 40k. Gick också en 62510H i fint skick på tradera för 7k. Men är fortfarande 35k för en 16220 i fint skick, oservad, med en extra tavla för dyrt?
Varför tror du den är osålda?Håller inte riktigt med där. Svårt att komma under det priset på en 16220, oavsett vart du letar. Hans urmakare har ju ändå kollat igenom den, vilket förstås är värt något, till skillnad mot att chansa på Tradera.
@Andreas Hallberg
"Varför tror du den är osålda?
"Gillar du den så köp den. Att den ligger kvar tror jag kanske handlar om tavlan: för mig iaf så är linen dial förknippat med äldre DJ's. Tycker inte det passar med det platta safirglaset – som att blanda två olika världar.
Ingen aning du. Hans klockor ligger inte sällan flera månader innan de säljs, precis som på Blocket, precis som på Chrono24, precis som på Uret Vintage och precis som här, där t.o.m. Rolex går trögt nu. För några år sedan hann man knappt lägga ut en Datejust innan de försvann.Varför tror du den är osålda?