Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är från: https://www.atelier-romane.com/Riktigt snyggt band, vartifrån?
Det vet jag faktiskt inte, men ska fråga säljaren då det kan vara bra att veta.Är det papper/garanti på servicen? Eller är det "vår egen urmakare som gått igenom klockan"?
Jag funderar på att komplettera med Oysterlänken till min blå 126234 .126200, funderar på att komplettera med nya jubileelänken.
Förresten, fick en offert på 1450 kr från en lokal urmakare att byta till ett nytt original akrylglas på DJ:n. Någon som vet om det är rimligt?
Har mailat Bergströms men dom vill att jag ska komma in till butiken för att de ska lämna offert (har inte varit i Göteborg på några veckor nu pga Corona).
1450 låter rimligt. Sist jag var hos Bergström (Göteborg) med min datejust ville de ha 3k för nytt glas och 2.5k för att öppna klockan och utföra arbetet (då klockan får nya packningar och trycktestas igen).
Det var möjligtvis inte safirglas du skulle byta då? Skulle iofs inte förvåna mig om priset gäller akryl med tanke på prisökningarna dom sista åren.
https://klocksnack.se/threads/var-laga-plexiglas-för-datejust-1603-i-sthlm.39153/
Nej, det var på min gamla 1603 som hade akryl. Jag kan tyvärr inte kommentera prishöjningarna då jag inte är så insatt i det.
Se till att glaset är äkta. 1450kr låter billigt.Förresten, fick en offert på 1450 kr från en lokal urmakare att byta till ett nytt original akrylglas på DJ:n. Någon som vet om det är rimligt?
Har mailat Bergströms men dom vill att jag ska komma in till butiken för att de ska lämna offert (har inte varit i Göteborg på några veckor nu pga Corona).
Se till att glaset är äkta. 1450kr låter billigt.
Den där tavlan är magisk!När man äntligen matchar
Jobbar hemifrån för en gångs skull och passar samtidigt på att kolla odlingarna. I år blir det tomater, potatis, blandade örter, morot, rädisa, sallad och kronärtskocka. Sakta men säkert har vi även börjat glida ner i rosträsket. Klätterrosor, tehybrider, engelska rosor, moderna rosor... det är en djungel! (eller vi hoppas på det iaf!)
Tack! Lite "more is more" med jubilee, flöjtad ring, arabiska siffror och psykedeliska ringar. But I love it!Fy fasiken vad bra!
Edit: klockan alltså. Ros-fetisch har jag ingen åsikt om.
Det kan ju vara värt att ta i åtanke att du får garanti på det utförda arbetet hos en AD.Ska ta och göra det. Urmakaren sa att han hade originalglas på lager.
Gjort mig av med i princip hela samlingen, men behåller min sommarbeater och är nöjd med bara den nu. OWG FTW.
Håller också på att rensa ut samlingen efter inköpet av DJ:n. Är så himla nöjd med den
Odödlig klassiker!!
Det kan ju vara värt att ta i åtanke att du får garanti på det utförda arbetet hos en AD.