• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

3391F737-CFF0-43F5-9DE2-CCDBCED0B90D.jpeg

Förresten, fick en offert på 1450 kr från en lokal urmakare att byta till ett nytt original akrylglas på DJ:n. Någon som vet om det är rimligt?

Har mailat Bergströms men dom vill att jag ska komma in till butiken för att de ska lämna offert (har inte varit i Göteborg på några veckor nu pga Corona).

Förresten, fick en offert på 1450 kr från en lokal urmakare att byta till ett nytt original akrylglas på DJ:n. Någon som vet om det är rimligt?

Har mailat Bergströms men dom vill att jag ska komma in till butiken för att de ska lämna offert (har inte varit i Göteborg på några veckor nu pga Corona).

1450 låter rimligt. Sist jag var hos Bergström (Göteborg) med min datejust ville de ha 3k för nytt glas och 2.5k för att öppna klockan och utföra arbetet (då klockan får nya packningar och trycktestas igen).

1450 låter rimligt. Sist jag var hos Bergström (Göteborg) med min datejust ville de ha 3k för nytt glas och 2.5k för att öppna klockan och utföra arbetet (då klockan får nya packningar och trycktestas igen).

Det var möjligtvis inte safirglas du skulle byta då? Skulle iofs inte förvåna mig om priset gäller akryl med tanke på prisökningarna dom sista åren.

https://klocksnack.se/threads/var-laga-plexiglas-för-datejust-1603-i-sthlm.39153/

Se till att glaset är äkta. 1450kr låter billigt.

Jobbar hemifrån för en gångs skull och passar samtidigt på att kolla odlingarna. I år blir det tomater, potatis, blandade örter, morot, rädisa, sallad och kronärtskocka. Sakta men säkert har vi även börjat glida ner i rosträsket. Klätterrosor, tehybrider, engelska rosor, moderna rosor... det är en djungel! (eller vi hoppas på det iaf!)

Till tomaterna.jpeg

Jobbar hemifrån för en gångs skull och passar samtidigt på att kolla odlingarna. I år blir det tomater, potatis, blandade örter, morot, rädisa, sallad och kronärtskocka. Sakta men säkert har vi även börjat glida ner i rosträsket. Klätterrosor, tehybrider, engelska rosor, moderna rosor... det är en djungel! (eller vi hoppas på det iaf!)

Till tomaterna.jpeg

Fy fasiken vad bra!

Edit: klockan alltså. Ros-fetisch har jag ingen åsikt om.

BD44D808-388C-4E0D-B124-4A0BDD93A331.jpeg

Min tredje DJ. Har tyvärr knappt använts på sistone sedan en AP kom in i samlingen och jag har börjat få säljtankar men en del av mig vet att jag kommer vilja ha en likande igen. Så jäkla tjusig och förtjänas att användas oftare men ändå blir det AP som åker på varje gång. Hoppas att den gamla goa känslan över DJ återkommer till sommaren :)

Missförstå mig rätt nu för jag älskar verkligen DJ:s och det är verkligen få serier som jag inte uppskattar men vad är det egentligen som gör dem så fruktansvärt attraktiva?
Det går ju inte att sätta fingret på någon feature som sticker ut men det kanske är just det som är grejen.
En vintage DJ blir nästan synonymt med medvetenheten. En modern DJ blir smakfull lyx utan att vara vräkig.
Å ena sidan är de mångsidiga men det kan ju också betraktas som vaniljglass. De är ju i ett perfekt gränsland mellan att vara tillräckligt sportig och lagom uppklädd. De funkar ju till precis allt och borde vara det ultimata OWG-valet. Men det i sin tur borde ju nästan vara ett underbetyg till dess utformning.

Är det så att det är summan av medelmåttlighet som gör dem så förbannat bra?

Sugen på en svart 36a på jubilee med fluted bezel. Någon som har en och kan posta lite övertygande bilder?:cigar:

Tillbaka
Topp