Så bra! Kul att den hamnade på forumet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så bra! Kul att den hamnade på forumet
Kan vara såld också. Hans klockor ligger ofta kvar när de är sålda.Varför tror du den är osålda?
Jag kommenterade varför jag trodde det var osåld. Som du sen citerade. Därav min fråga varför du inte höll med.Ingen aning du. Hans klockor ligger inte sällan flera månader innan de säljs, precis som på Blocket, precis som på Chrono24, precis som på Uret Vintage och precis som här, där t.o.m. Rolex går trögt nu. För några år sedan hann man knappt lägga ut en Datejust innan de försvann.
EDIT: annars har du ju mitt svar här ovan...
Gillar du den så köp den. Att den ligger kvar tror jag kanske handlar om tavlan: för mig iaf så är linen dial förknippat med äldre DJ's. Tycker inte det passar med det platta safirglaset – som att blanda två olika världar.
Du kan ju be Gripen om en bild på den andra tavlan också, om den är viktig för dig. Och glöm inte räkna in priset för tavelbyte. Kolla med nån lokal urmakare. Eventuellt kan du sälja en tavla och få några kronor där.Tack för svar! Det intressanta är ju dock att man också får med silvertavlan
Kan vara såld också. Hans klockor ligger ofta kvar när de är sålda.
.. i väntan på att hamburgarna skulle bli klara crisp
Den är hårt polerad och länken ser väldigt vissen ut. Jag hade letat vidare, kanske lagt på några lappar för bättre objekt.Kollat lite på denna på blocket.
något man borde tänka på då jag aldrig köpt vintage datejust innan.
TackDen är hårt polerad och länken ser väldigt vissen ut. Jag hade letat vidare, kanske lagt på några lappar för bättre objekt.
Även om man använder helguld till vardags, så länge du inte är typ fiskare med händer (och handled) i saltvatten 7 dagar i veckan, så är iaf min upplevelse att det naturligtvis inte går att jämföra med NYTT och butiksputsat inför försäljning. Men inte blir det så matt och tråkigt att det ska behöva skickas in på polering, annat än om man vill få bort ev repor.Funkar det bra att använda helguld till vardags eller tappar den all puts då?
Grattis! Den är fantastiskt snygg. Jag hörde av mig lite för sent på samma - Men det kanske var "ödet", fick mig att bestämma mig för en Tudor Black Bay 41 s/g från Nymans (pre owned) som 30årspresent til mig själv - Valde mellan de två. Så då blev båda nöjda och glada.Så jädra nöjd !
Grattis! Den är fantastiskt snygg. Jag hörde av mig lite för sent på samma - Men det kanske var "ödet", fick mig att bestämma mig för en Tudor Black Bay 41 s/g från Nymans (pre owned) som 30årspresent til mig själv - Valde mellan de två. Så då blev båda nöjda och glada.
Fler bilder krävs för att avgöra skick.Kollat lite på DJ från 1998 och hittade denna på Chrono24, står att både länk och klocka är i bra skick. Tycker ni att den ser okej ut, eller bör jag leta vidare?
Något snyggt läder kanske?Någon som har lite bandtips till en two tone DJ? Kollade runt på Reddit och många hade satt sina DJ:s på Naton, vilket inte såg så himla bra ut tycker jag.
(Ursäkta potatisbilden)
Personligen så tycker jag att TT gör sig bäst på länkNågon som har lite bandtips till en two tone DJ? Kollade runt på Reddit och många hade satt sina DJ:s på Naton, vilket inte såg så himla bra ut tycker jag.
(Ursäkta potatisbilden)
Nej men oj vad jag hoppas att det stämmer.
Edit: Aldrig sett något och hittar inget liknande heller. Kan du be säljaren om bättre bilder på stenarna? Är det inte riktigt hög kvalitet på dem är det med största sannolikhet inte original.
Något snyggt läder kanske?
Personligen så tycker jag att TT gör sig bäst på länk
Har du bild på där bezeln möter ändlänkarna? Sett aftermarketsättningar där det blir ett fult glapp.
Verkar som att tavlan faktiskt kan vara original. Bezeln däremot tycker jag mig vara omöjlig att bedöma...
Lite fler bilder: https://www.chrono24.se/rolex/datej...3-rolex-box--papiere-von-1998--id14258215.htmFler bilder krävs för att avgöra skick.
Ser bra ut tycker jag. Länk ser tight ut och boetten ganska skarp. Dyr däremot!
Otroligt dåligt tagna bilder, med bakgrundsljus(?). Otroligt jäkla dyr. Kan vara sämre eller bättre än vad bilderna berättar.
Håller med där, den ligger lite för högt. Annars fin!Ser bra ut tycker jag. Länk ser tight ut och boetten ganska skarp. Dyr däremot!
Den är polerad, men inte fulpolerad. Tycker den ser bra ut
Är det papper/garanti på servicen? Eller är det "vår egen urmakare som gått igenom klockan"?Tack för insikten, håller med om att den är lite dyr. Letar efter en klocka från 1998 med tt som är i bra skick. Just denna föll mig i smaken, samt att den var servad och hade både box och papper enligt säljaren