• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Ja, jag blev förvånad över hur en 36mm bärs så snyggt! Tidigare har jaguars skrollat vidare på allt under 39mm

Brukar köra Mudmastern när jag arbetar i trädgården, känns som två hockeypuckar efter att ha ha burit DJ:n :p

IMG_20200510_210954.jpg

IMG_20200509_133210.jpg
 

Weberg

Audemars
Säljaren påstår att denna är en 1601 från 1969, är det ens möjligt att få dit en tavla från 5 siffrig ref och platt safirglas?

Screenshot_20200512_000828.jpg
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Jupp, den går lite ojämnt men sett över tid är det ändå helt okej. Skönt att den inte saktar sig iaf :)

Screenshot_20200516-082047~2.jpg


Har börjat mäta hur den beter sig på natten beroende på vilken position jag lägger ner den för att se om jag kan få en jämnare gång.
Ser ju riktigt bra ut. Har själv en 5 siffrig DJ från Gripen som efter drygt ett år tappar ca 1 min per 10-12 dagar (beroende på daglig användning eller ej).

Men spännande att veta om klockans position påverkat t. ex. mellan 12-14 mars där differensen är större än tidigare dagar?
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Ser ju riktigt bra ut. Har själv en 5 siffrig DJ från Gripen som efter drygt ett år tappar ca 1 min per 10-12 dagar (beroende på daglig användning eller ej).

Men spännande att veta om klockans position påverkat t. ex. mellan 12-14 mars där differensen är större än tidigare dagar?

Har också funderat på det, innan dess så gick den väldigt bra tycker jag. Jag har en ganska aktiv livsstil men just dom dagarna rörde jag mig inte så mycket så det kanske kan ha med det att göra? Får mäta i några veckor till och se vart jag landar helt enkelt :)
 

Weberg

Audemars
Den är koscher. Lättaste sättet är oftast att kolla efter "flygande R". Pirattillverkarna vet inte hur man kernar bokstäver och tror att Rolex har ett typsnitt som man kan sno rakt av – det har de inte. I "Superlative"-texten på nedre delen av tavlan jobbar de med en variant med både versaler och kapitäler där bokstäverna "I" ofta är nedstänkta medan "O" och vissa andra konsonanter är upphöjda. Detta gäller vad jag vet mest 4- och kanske 5-siffriga och skiljer från olika taveltillverkare.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Oldie but goldie. Lite trädgårdsarbete med den snyggaste kombon Rålex NÅGONSIN lyckats med – TT med blå tavla och jubilee. Dock AM-länk på nu... Och @Öbo är nöjd över att jag bytt om till en mer passande outfit för grovjobb :D

IMG_20200516_132521.jpg

Borrade upp hyllor på väggen igår och frun ifrågasatte om jag verkligen skulle ha på mig DJ:n då. Den klarade jobbet fint förövrigt :cigar:
 
Topp