Våra klockor är födda före oss och de kan mycket väl överleva oss, så lite inredningspyssel ska de nog klara av!![]()
Tänker likadant, min boett är ganska repig så ett och annat har den varit med om sedan 1966
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Våra klockor är födda före oss och de kan mycket väl överleva oss, så lite inredningspyssel ska de nog klara av!![]()
Superfina. Ursäkta min okunskap men är det den vänstra i bild som är den äldre?Två nyservade: en från 2008, en från tidigt 60-tal
![]()
Två nyservade: en från 2008, en från tidigt 60-tal
![]()
Det stämmer!Superfina. Ursäkta min okunskap men är det den vänstra i bild som är den äldre?
Gillar dom där, sportig och lite udda! Finns ju cleanare variant på den där med.Tycker ni om tavlor som denna?
![]()
Ingen minns en fegis!Hittade en orörd glasring med strössel i lådorna, visst borde man?
Eller inte...
Inget som föll mig i smaken men lite cool var denHittade en orörd glasring med strössel i lådorna, visst borde man?
Eller inte...

Hahahaha, törs inte!Ingen minns en fegis!
Passar 36 mm, nyaste vet jag dock inte.Passar 5- och/eller 6siffriga tavlor i 4siffriga dj.s?
Nä, det har jag aldrig sett.Passar 5- och/eller 6siffriga tavlor i 4siffriga dj.s?
Vilket år? En 2020?Hej allesammans! Hade en fråga ang. datejust och vad som ska vara med i ett fullset. Ska det finnas en duk för polering med i setet? Vissa har det, andra inte. Men hur ska det vara egentligen?
Jag äger en 2019 och har ägt en 2017 men har aldrig fått någon putsduk (förutom den som Nymans skickar med men den är ju knappast något Rolex ligger bakom)Hej allesammans! Hade en fråga ang. datejust och vad som ska vara med i ett fullset. Ska det finnas en duk för polering med i setet? Vissa har det, andra inte. Men hur ska det vara egentligen?
Vilket år? En 2020?
Jag äger en 2019 och har ägt en 2017 men har aldrig fått någon putsduk (förutom den som Nymans skickar med men den är ju knappast något Rolex ligger bakom)
Som referens så har jag en rolexduk till min Exp2 från 2008, den ingick.dumt av mig, skulle ha varit mer tydlig. Det är frågan om en 90-tals datejust.
Dum fråga förmodligen, men är det en 6-siffrig referens... och ganska stort glapp mellan länk och klocka? Ska det inte vara solida ändlänkar?Hejsan,
Jag och farsan funderar på att köpa morsan en klocka. Hon kommer bli riktigt förbannad men hon är värd det och mycket mer, har iaf kollat på en mindre Datejust finns inte så mycket utbud och har hittat en på blocket som verkar hyfsad och skulle vilja veta era synpunkter på klockan och vad riktigt pris skulle kunna tänkas vara, jag tycker personligen den ligger 3-4k för högt.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jo det ska vara en 179174, ser det nu när du säger det, hela länken verkar väl ha mer glapp mellan bitarna eller? Har tyvärr inte på mig min egen just nu så kan inte jämföra men googlar man en bild ser den här mer "utdragen" ut, om de nu inte bara är ögat som blir lurat.Dum fråga förmodligen, men är det en 6-siffrig referens... och ganska stort glapp mellan länk och klocka? Ska det inte vara solida ändlänkar?
Den ser ju väldig risig ut för att vara såpass ny.Hejsan,
Jag och farsan funderar på att köpa morsan en klocka. Hon kommer bli riktigt förbannad men hon är värd det och mycket mer, har iaf kollat på en mindre Datejust finns inte så mycket utbud och har hittat en på blocket som verkar hyfsad och skulle vilja veta era synpunkter på klockan och vad riktigt pris skulle kunna tänkas vara, jag tycker personligen den ligger 3-4k för högt.
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan vara nöjda pins? Ser ut så i alla fall....Dum fråga förmodligen, men är det en 6-siffrig referens... och ganska stort glapp mellan länk och klocka? Ska det inte vara solida ändlänkar?
Ska jag vara ärlig, jag tycker även tavlan er lite konstig ut. Bara något, men kan inte riktigt sätta fingret på detHejsan,
![]()
![]()
![]()
![]()
Jo jämför jag med min egen så ser den lite annars ut, som klumpigare och inte lika bra finish. Om de beror på att bilderna suger eller för att den är mindre vette fan.Ska jag vara ärlig, jag tycker även tavlan er lite konstig ut. Bara något, men kan inte riktigt sätta fingret på det
Ja, typiskt på de mindre dammodellerna; de ser alla ut som kopior av någon anledning. Antagligen för att de inte kunnat krympa den vanliga designen, utan fått skruva till den istället. Osnyggt är bara förnamnet, IMO.Ska jag vara ärlig, jag tycker även tavlan er lite konstig ut. Bara något, men kan inte riktigt sätta fingret på det