• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Två nyservade: en från 2008, en från tidigt 60-tal :)
2210ACF3-8431-4800-B9DD-612BE4477067.jpeg
Superfina. Ursäkta min okunskap men är det den vänstra i bild som är den äldre?

En stilla undran som kanske skrivits om förr men hittade inte när jag letade... Är sugen på en DJ och ser att kombinationen stål-vitguld inte är helt ovanlig. Känns lite främmande för mig, ser väl likadana ut? Eller missar jag något? :)

Senast ändrad:
Hej allesammans! Hade en fråga ang. datejust och vad som ska vara med i ett fullset. Ska det finnas en duk för polering med i setet? Vissa har det, andra inte. Men hur ska det vara egentligen?

Hej allesammans! Hade en fråga ang. datejust och vad som ska vara med i ett fullset. Ska det finnas en duk för polering med i setet? Vissa har det, andra inte. Men hur ska det vara egentligen?
Jag äger en 2019 och har ägt en 2017 men har aldrig fått någon putsduk (förutom den som Nymans skickar med men den är ju knappast något Rolex ligger bakom)

Hejsan,
Jag och farsan funderar på att köpa morsan en klocka. Hon kommer bli riktigt förbannad men hon är värd det och mycket mer, har iaf kollat på en mindre Datejust finns inte så mycket utbud och har hittat en på blocket som verkar hyfsad och skulle vilja veta era synpunkter på klockan och vad riktigt pris skulle kunna tänkas vara, jag tycker personligen den ligger 3-4k för högt.
Dj 1.jpg Dj 2.jpg Dj 3.jpg Dj 4.jpg

Hejsan,
Jag och farsan funderar på att köpa morsan en klocka. Hon kommer bli riktigt förbannad men hon är värd det och mycket mer, har iaf kollat på en mindre Datejust finns inte så mycket utbud och har hittat en på blocket som verkar hyfsad och skulle vilja veta era synpunkter på klockan och vad riktigt pris skulle kunna tänkas vara, jag tycker personligen den ligger 3-4k för högt.
Dum fråga förmodligen, men är det en 6-siffrig referens... och ganska stort glapp mellan länk och klocka? Ska det inte vara solida ändlänkar?

Dum fråga förmodligen, men är det en 6-siffrig referens... och ganska stort glapp mellan länk och klocka? Ska det inte vara solida ändlänkar?
Jo det ska vara en 179174, ser det nu när du säger det, hela länken verkar väl ha mer glapp mellan bitarna eller? Har tyvärr inte på mig min egen just nu så kan inte jämföra men googlar man en bild ser den här mer "utdragen" ut, om de nu inte bara är ögat som blir lurat.

Hejsan,
Den ser ju väldig risig ut för att vara såpass ny.

Idiotfråga kanske, men har googlat lite grand utan att hitta vad jag söker. Jag är på jakt efter en DJ, med fluted bezel. Utbudet blir ju då lite snävare på begagnatmarknaden. Undrar således huruvida AD kan byta en slät till räfflad vridring och ungefär till vilket pris? Undrar också huruvida det går att lösa på alla referenser.

Hejsan,
Ska jag vara ärlig, jag tycker även tavlan er lite konstig ut. Bara något, men kan inte riktigt sätta fingret på det

Tillbaka
Topp